¿Desayuno o almuerzo? Capítulo 3A Español 1 1. Objectives 1. Talk about foods and beverages for breakfast and lunch 2. Talk about likes and dislikes 3.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Sabes tú? On a separate sheet of paper…. (you will be turning this one in!) Write the questions. Answer in complete sentences! 1.¿Cuál es tu comida favorita,
Advertisements

Warning: This vocabulary chapter will make you hungry!
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
La Comida: Food.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
la comida food, meal el desayuno breakfast en el desayuno for breakfast.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Hoy es martes. La fecha es el 8 de abril LA PREGUNTA: Traduce.  She loves to share.  We like tea.  They love the orange, the apple and the strawberries.
Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
en el desayuno for breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática.
¿Desayuno o almuerzo? Capítulo 3A
Presentación de vocabulario 3.1 Tema: Mi comida favorita Español 1 Pregunta escencial: How do I talk about my favorite foods?
Espanol Megan Sands La comida.
To talk about breakfast 1. En el desayuno For breakfast 2. El cereal Cereal 3. El desayuno Breakfast 4. Los huevos Eggs 5. El pan Bread 6. El pan tostado.
Presentación de vocabulario 3.1 Tópico: Mi comida favorita Español 1 Pregunta escencial: How do I talk about my food and beverage preferences in Spanish?
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Present Tense ER Verb Conjugation Academic Vocab Infinitive: The base form of a verb. When translated, it always includes “TO” + the action. Correr –
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Bizarre Foods Nicaragua 1 g g Iguana eggs Boa constrictor Armadillo.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
¿Desayuno o almuerzo? Capítulo 3A Español 1 1. Objectives 1. Talk about foods and beverages for breakfast and lunch 2. Talk about likes and dislikes 3.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Por: Señorita Siedah Holmes. The target of preference affects the verb of the sentence. PRIOR KNOWLEDGE ME GUSTA NO ME GUSTA.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
THIS IS With Host... Your Classes Los días y el tiempo Vocabulario Verbos Sorpresa Gustar.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
Hoy es lunes el 25 de enero/Today is Monday, January 25. Yo estoyNosotoros/nosotras estamos Tú estásXXXXXXX El/ella/usted estáEllos/ellas/Ustedes están.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Hoy es miercoles el 6 de enero
Capítulo 3A Español 1 Obj: SWBA:
Hoy es miércoles el 18 de enero
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Transcripción de la presentación:

¿Desayuno o almuerzo? Capítulo 3A Español 1 1

Objectives 1. Talk about foods and beverages for breakfast and lunch 2. Talk about likes and dislikes 3. Express how often something is done 4. Understand cultural perspectives on meals 5. Conjugate regular –er and –ir verbs in the present tense 2

First Semester Final Written Exam-Incompletes ◦Your first re-teaching was during finals week. ◦Complete the homework over Christmas break. We’ll go over it during the 2 nd re- teaching. ◦Study the areas that you struggled with. ◦Make an appointment ASAP for your 2 nd re-teaching. ◦Retake the final ASAP.

Preparación para el 5 de enero Actividad oral 1. Do you eat breakfast (el desayuno)? What do you eat? 2. What do you eat for lunch (el almuerzo)? 4

Lista de vocabulario Page 144 To talk about breakfast En el desayuno – for breakfast El cereal - cereal El desayuno - breakfast Los huevos - eggs el pan - bread El pan tostado - toast el plátano - banana La salchicha - sausage El tocino - bacon El yogur - yogurt 5

El desayuno Yo Compañero(a) 6

7

Preparación para el 6 de enero Actividad oral 1. ¿Cuál es tu comida (food) favorita? 2. ¿Qué desayunas? 3. ¿Te gusta el pan tostado con huevo? 8

Vocabulario en contexto El Supermercado de la Plaza Page 124 ¿Cuáles comidas y bebidas te gustan? ¿Cuáles no te gustan? 9

Vocabulario en contexto El Restaurante de la Plaza ¿Cuáles de las comidas almuerzas? ¿Cuáles de los precios (prices) son cercas (close) de la realidad? 10

Vocabulario en contexto Completar las actividades 1 y 2 en la página jcd

Actividad Make flashcards using websites like Quizlet or paper for the foods and beverages on page

Enrique y María Starting today, every Tuesday we’ll read chapters of Enrique y María. You can find the PDF on my website. 13

Enrique y María This tells the story of Enrique and María, two high school students in the United States. María’s favorite subject is Spanish and she frequently practices with her good friend Enrique, who is from Spain. We follow Enrique and María as they attend Spanish club meetings, go to the movies, parties, and lectures. 14

Enrique y María 1. Choose a partner from your group to work with. 2. Take turns reading the assigned chapters aloud. 3. Answer the después de leer questions in complete sentences when its required. Use the Google Classroom document (Enrique y María – chapters 1-5). 4. Today’s readings: chapters 1 & 2 15

How to answer open questions See the PDF on my website “Open and close questions”. ◦5 th period 16

17

Preparación para el 8 de enero Actividad oral 1. ¿Cuáles son los cognados de las comidas en la página 125? 2. ¿Cuál es tu bebida favorita? 3. ¿Qué ordenas (order) en tu restaurante favorito? 18

How to answer open questions See the PDF on my website “Open and close questions”. ◦1 st period 19

How to answer open questions 1. ¿Dónde / está /el Colegio Glenview? ◦El Colegio Glenview está… 2. ¿En qué / tienen mucho interés / María y sus compañeros? ◦María y sus compañeros tienen mucho interés… 20

Vocabulario de comidas y bebidas You have five minutes to study your flashcards. 21

Vocabulario en contexto Completar las actividades 1 y 2 en la página jcd

Mexico City Street Food – Mexican Food Documentary 7Unw1Y 7Unw1Y We’ll watch about 10 minutes of this documentary. Take notes on the different foods our host tries in Mexico City. 23

El desayuno Páginas Comprender- to understand Compartir- to share Beber-to drink Encantar-to love Answer the ¿Comprendes? questions orally with a neighbor 24

Wordle 25

Vocabulario en uso Páginas Completa las actividades 4, 6, 7 (¿Comes la comida?) y 8 (¿Te gusta la comida?). 26

27

Tarea Completa la hoja de trabajo (worksheet) en mi página en la red. 28