Your Easy ICT Tool KIT Follow the steps at your own pace and try to incorporate some of the tools into your lessons.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
Advertisements

Los pasatiempos y los deportes
Pilla al intruso La biología La física La química La música
Me at School Warm-up:organize in 2 groups the answers
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Mis asignaturas y mis opiniones
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
Tengo que ayudar en casa
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
En el colegio Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
Spanish. WHAT SUBJECTS I LEARN LOS JUEVES ESTUDIO CIENCIAS, ESPANOL, MATEMATICAS Y DIBUJO TAMBIEN INGLES PERO NO ESTUDIO HISTORIA Y GEOGRAPHIA.
¡A buscar! What do all these words have in common?
¿Por qué te gusta? Me gusta el español Me encantan las matemáticas
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
¿Dónde vives? WALT: To be able to give and understand information about my home.
Match the English to the Spanish
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Mis asignaturas y mis opiniones
El reglamento de la casa
LEARNING INTENTIONS – PERSONAL AND SOCIAL LANGUAGE (2) By the end of this unit you will be able to give and understand information regarding: Your interests.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
Mi dormitorio My bedroom
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
Your Easy ICT Tool KIT Follow the steps at your own pace and try to incorporate some of the tools into your lessons.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
El abrecerebros 19/9/13 Find the error in the following sentences and correct it, then translate to inglés. 1. Yo soy muy aburridos. 2. Nosotros no son.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Gramática 2.2 Gustar ¿por qué? vs. porque The preposition ‘de’ el 4/7 de noviembre.
¿Qué vas a hacer este finde? Goles: To recap the future tense. To say why you can’t do something, due to alternative plans.
Mis asignaturas y mis opiniones. Verbos (7) Asignaturas (16) Opiniones (11)
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
English Lesson 4.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
Saying you like subjects in Spanish Me gusta el español. Me gustan las ciencias. Me encanta el inglés. Me encantan las matemáticas. Me gusta mucho... Me.
This powerpoint can be found on the VLE: ‘Es dificil no creer en la televisión; ella ha invertido m á s tiempo que tú en educarnos” – Bart Simpson a.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Learning Objectives: To be able to name 18 school subjectsTo be able to name 18 school subjects jueves, el diecinueve de enero ¡Vamos Al Instituto! Me.
Emparaja el español con el inglés:
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Barcos de Batalla  Me encanta(N) = I love
Transcripción de la presentación:

Your Easy ICT Tool KIT Follow the steps at your own pace and try to incorporate some of the tools into your lessons

 All of you will be able to name AT LEAST 5 different types of TV program (noun)  Most of you will be able to use at least 3 opinions  Most of you will be able to name at least 5 adjectives to describe these TV programs as well as aburrido/a(s) y divertido/a(s)!!! (adjectives)  Some of you will be able to explain why you like those programs in a sentence which agrees in ‘SEX’ and ‘NUMBER’ (noun + adjective agreement) ¿Cuál es tu programa de televisión favorito?  Difícil  Bastante difícil  Más fácil

STEP 1: AfL Traffic Light templates Simply type in your own objectives/ sentences Benefits:  Instant differentiation by objective/ task/ outcome  Perfect AfL practice in your lesson  Dyslexia friendly backgrounds  Creates a challenge and sense of aiming higher  Can be used as a starter/ MWB activity/ hinge question background/ plenary

 All of you ……….  Most of you will be able to ……..  Most of you will be able to …..  Some of you will be able to ….. Your title here  Difficult  Quite difficult  Easiest

¿Cuál es tu programa de televisión favorito y por qué? Los documentales Los concursos Las series dramáticas Los culebrones Las películas Los programas culturales Los programas de ciencia ficción Las series Las telenovelas Los programas policiácos Las noticias Las comedías

Green = 1 point, Orange = 2 points, Red = 3 points Los documentales Los concursos Las series dramáticas Los culebrones Las películas Los programas culturales Los programas de ciencia ficción Las series Las telenovelas Los programas policiácos Las noticias Las comedías

Traduce las frases siguientes I am passionate about history because the classes are interesting Me apasiona la historía porque las clases son interesantes I do well in Spanish because I go abroad a lot Se me da bien el español porque voy al extranjero mucho I get good marks in Sciences because they are practical and useful Saco buenas notas en las ciencias porque son prácticas y útiles I am very weak at ICT because it is challenging and I don’t really understand the teacher Estoy muy flojo/a en la informática porque es desafiante y no entiendo bien al profesor Maths enrages me because it is boring and the teacher is unkind and strict Me dan rabia las matemáticas porque son aburridas y el profesor es desagradable y estricto Difícl ~ Difficult (A/A*) Bastante difícil ~ quite difficult (B) Fácil ~ easy (C) *GCSE

Busca y corrige el error Find and correct the error(s) No me gusta el español porque la divertido No me gusta el español porque es divertido Odio la geografía porque el proffesora es estricto Odio la geografía porque el profesor es estricto No me gusta la informatica porque es abburida No me gusta la informática porque es aburrida Me encantan las ciencias las ciencias porque es divertida Me encantan las ciencias porque son divertidas Me gusta absoluto el inglés porque el profesor son simpático Me gusta mucho el inglés porque el profesor es simpático Difícil ~ Difficult Bastante difícil ~ average (quite difficult) Fácil ~ easy AFL

Habla: en parejas give your opinion on school subjects (Talk about your school subjects and the other person takes notes) ¿Cual es tu asignatura preferida y por qué? Por un lado me gusta el español porque es… ¿Y tú? Pues… Success Criteria: Mention as many subjects as you can Give more than one opinion Say what the teacher is like Say what you like and don’t like

Elige la respuesta corecta Elige la respuesta corecta (choose the correct answer) 1. ¿ ¿¿ ¿Cómo se dice: ‘I live in a house in the countryside’? a)Vivo en un piso en la ciudad b)Vivo en una casa en el campo c)Vivo en un chalet en el norte de la ciudad d)Vivimos en una casa en las montañas 2. ¿ ¿¿ ¿Cómo se dice: ‘he lives in an old block of flats in the centre’? a)V ive en (un piso en) un bloque antiguo en las afueras b)V ivo en (un piso en) un bloque moderno en el centro de la ciudad c)V ive en (un piso en) un bloque antiguo en el centro d)V iven en un chalet en las montañas

‘Your title here’ Choose the correct answer 1. W WW What is…? a)Vivo en un piso en la ciudad b)Vivo en una casa en el campo c)Vivo en un chalet en el norte de la ciudad d)Vivimos en una casa en las montañas 2. ¿ ¿¿ ¿Cómo se dice: ‘he lives in an old block of flats in the centre’? a)V ive en (un piso en) un bloque antiguo en las afueras b)V ivo en (un piso en) un bloque moderno en el centro de la ciudad c)V ive en (un piso en) un bloque antiguo en el centro d)V iven en un chalet en las montañas

I1NjQ5OTE3Mw