Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

Hagan Ahora: Vamos a escribir…
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
You have written a short composition that describes a typical week in the life of a BCC student, based on the three Encuestas (surveys) you conducted with.
Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
ER VERBS Present tense conjugation of ER Verbs in Spanish.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
MORE CONVERSATION TOOLS
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Directions to start your Spanish Composition Final.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Español de febrero.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¡Vamos a un restaurante en españa! You and your family are going to a restaurant in Madrid. It is your job to create a menu that you might find in that.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Me llamo ________ Clase 802 La fecha es 18 de marzo del 2014 Propósito # 54: ¿Te gusta la comida Mexicana? Actividad Inicial: Copia y responde Ejercicio.
Me llamo Él Ella Paella. En el restaurante intención: To understand how to order from a Spanish menu martes cinco de febrero.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
LOS NIÑOS DE LA CALLE - SU HISTORIA En todo el mundo hay más de 30 millones de niños y niñas de la calle. Estos niños de la calle son los miembros más.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
El nombre de tu país La bandera de tu país. El nombre del restaurante Restaurante logo/slogan You may also include fotos/background to represent your.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Day 30. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________ mucho. (hablar)
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
SPN I Oct. 3 E-book Chapter 2 p 2 ► act. 6 act 7 Make a work puzzle based on your project (like a test based on your information)
1. ¿Te gusta salir a comer. Sí, me gusta salir a comer
Transcripción de la presentación:

Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper. 20 sentences rough draft due Wed, and Final typed project due Friday. Menu information due Tuesday and Final due Wednesday.

20 sentences ( at least) Write 12 sentences about eating at home or w/ your family. ( see guiding questions in the next slide) include sentences about eating out, places you go, and places you don’t like to go Write 4 sentences similar to the paragraphs in textbook pg. 211 Write 4 sentences about food in the U.S. or any other country. Once you type it, add some pictures ( clip art ok)

¿ Qué te gusta comer en el desayuno? ¿ Qué no te gusta comer en el desayauno? ¿ Con quién desayunas? ( yo desayuno con mi familia) ¿Cuál es tu comida favorita para el desayuno? Mi comida favorita en el desayuno es panqueques con fresas y crema. Yo no como desayuno normalmente. ¿Qué comes en el almuerzo los domingos? ¿ Con quién almuerzas? Yo almuerzo con……mi madre y mis hermanos.

Menu Choose a country where Spanish is the official language ( check the list in the classroom to make sure we don’t have 20 menus that look the same) Make up a name for your restaurant ( in Spanish) In the cover write what type of food you serve ( in Spanish) i.e. Comida Peruana Also write that the restaurant belongs to you: El restaurante de Gilberto. Google the food you choose ( i.e. peurvian food ) and select 2 or 3 of the following: Aperitivos Plato principal Postre Bebidas ( only non-alcoholic drinks allowed)