1/20 PRIMERA ACTIVIDAD (VERDURAS) Write a sentence using each of the following food items.  Brócoli  Espinaca  Zanahoria  Batatas Verduras Verde OscuroVerduras.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Advertisements

¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
WALT: Talk about healthy living
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles MUST be able to say what you do to lead a healthy lifestyles SHOULD be able to use ‘se’ constructions.
El lunes 28 de abril de 2014 Trabajo de entrada Answer the following questions in complete sentences. 1. ¿Qué tiempo hace? (It’s raining). 2. ¿Cuántos.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
Digital Photography: Selfie Slides
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
1/6 PRIMERA ACTIVIDAD 1. ¿QUÉ TIPOS DE COMIDA COMES? 2. ¿CUÁNTO COMES A DIARIO? 3. ¿QUÉ COMIDAS *EVITAS? ¿POR QUÉ? *Avoid.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
 Dientes  Hombro  Frente  Boca  Nariz Primera Actividad 1/ Empareja las partes del cuerpo con el numero correcto. Luego escribe una oración.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Daily Routine Assessment-Monday!
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Digital Photography: Selfie Slides Ana Hernandez 10/23/14 5th.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Kaitlyn Somogye 10/24/14 4A.
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
¿De qué color es tu fruta favorita?
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Daily Routine Assessment-Monday!
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Empareja el español y el inglés.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes el 26 de enero Today is Tuesday, January 26. Get together in your groups and label the levels of food in the Pyramid. There should be 6 levels.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Transcripción de la presentación:

1/20 PRIMERA ACTIVIDAD (VERDURAS) Write a sentence using each of the following food items.  Brócoli  Espinaca  Zanahoria  Batatas Verduras Verde OscuroVerduras Naranja

“Es Bueno ser joven” ITS GOOD TO BE YOUNG > I CAN UNDERSTAND SICKNESSES COMMON TO YOUTH AND WHOM I CAN SEE ABOUT IT. EQ: WHAT IS HEALTHY LIVING? CUANDO YO COMO NUECES ME EMPEZA A DAR COMEZÓN. ¿CON QUIEN PUEDO HABLAR PARA DECIRME QUE ESTA PASANDO? 1/20 { }

In groups, look at the allergy test results provided by your teacher and complete the following exercises. Información personal: 1.What is the age of the person being tested? 2.Is it a man or a woman? 3.What is the person’s name? 4.On what date was the person tested? 5.On what date was the test analysis completed? Cierto o Falso: 1.The person is not allergic to milk. 2.The person is allergic to broccoli. 3.The person is not allergic to turkey. 4.The person is allergic to tuna. 5.The person is not allergic to spinach.

In groups of three, look at the allergy test results provided by your teacher and complete the following exercises. Información personal: 1.What is the age of the person being tested? Dairy products: 1.What dairy product does this person have the highest level of allergies to? 2.What dairy product does this person have the lowest level of allergies to? Vegetables: 1.What vegetable does this person have the highest level of allergies to? 2.What vegetable does this person have the lowest level of allergies to? Fruits: 1.What fruit does this person have the highest level of allergies to? 2.What fruit product does this person have the lowest level of allergies to?

Escriban: Look at each picture and write a caption for each. Begin each peice with a phrase from below. > Es necesario > Es mejor > Es preciso > Es importante Primera Actividad 1/21

Your health class is creating brochures to inform your community about things they should do to stay healthy (e.g., nutrition, exercise, etc.). Your teacher has asked you to create a brochure in Spanish so your school can also provide the same type of information to Spanish-speaking members of the community. You will create the brochure using white copy paper or printed power point slides. Your brochure must contain the following: 1.Cover page with a title. 2. Three forms of advice about nutrition. 3. Three forms of advice about exercising. 4. One form of advice about any other aspect of being healthy (e.g., think hygiene). WRITTEN DRAFTS ARE DUE FRIDAY!!!! 01/21 PBA

No Seas Perezoso ~Folleto Fecha: Veintiuno de Enero, 2015 Lea adentro para ver cómo….  1. Hacer ejercicios que son buenos para la barriga  2. Comer mas saludable  3. Dormir como un bebe. !Ahora es el tiempo de perder es peso que le baja energía y su autoestima!

Telling someone what to do and not to do. Match the phrases… Ponte en forma Deja de Ten cuidado No seas No añadas > Stop > Get into shape > Don’t add > Be careful > Don’t be Primera Actividad 1/20

Lyrics El gran combo - Y No Hago Más Na' Yo 1_______________ por la mañana, me doy un baño y 2_______________, me como un buen desayuno y no hago más na', más na'. Después 3_______________ la prensa, yo leo hasta las esquelas, o 4_______________a ver novelas y no hago más na', más na'.

A la hora de las doce yo 5_______________un buen almuerzo de arroz con habichuelas y carne guisada, y no hago más na'. Después 6_______________a la banca a dormir una siestita; y a veces 7_______________ dos horas y a veces más, y no hago más na'.carne Y me levanto como a las tres, y 8_______________un buen café, me fumo un cigarillito con mi guitarra y 9_______________a cantar.

Y a la hora de la comida 10_______________ mi mujer un bifstec con papas fritas con ensalada y mil cosas más. Me lo mango y no hago más na'. Luego me voy al balcón, cual si fuera un gran señor, a 11_______________ en el sillón, Con mi mujer a platicar.papas fritas ¡Ay!, cuando se 12_______________el sueño enseguidita me voy a acostar, y duermo hasta por la mañana y no hago más na', más na'.

Compara tu rutina diaria con la del cantante de “Y no hago más ná.”

Write a paragraph in SPANISH talking about what you eat and what kinds of exercise you like to do. 01/00

1.¿Qué partes de tu rutina diaria son saludables? 2.¿Qué partes de tu rutina diaria no son saludables? 1. ¿Qué te gustaría cambiar de tu rutina diaria? Boleto

Lectura – Vete a la página de internet y responde a las siguientes preguntas en inglés. Actividad A There are three numbered options on the page’s menu. Use them to answer the following questions. 01/08