Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En la escuela In the following powerpoint you will see different classes and the materials needed for the classes. Please translate the words on your paper.
Advertisements

1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
Español 1 el 19 de octubre Bell Dinger el 19 de octubre Write the name of the class in Spanish that you would associate with the following pictures.
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
En clase y después Day 21 Chapter 3 Spanish 1.
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 31 ______ ______ C# 32 ______ ______ C# 33 ______ ______ C# 34 ______ ______ C# 35 ______ ______ C# 36 ______.
Escribe la tabla de los pronombres I am # uno Talking to Talking about SINGULAR PLURAL c # 31 martes, 5 de febrero del 2013 El tiempo:____ Puntos:_____.
¿Qué tal en la clase de español? ¿Recibiste una nota (grade) buena en la prueba? Hoy vamos a ver si tú puedes cambiar los verbos. ¿Estáis listos?
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Capítulo 2: Los verbos yonosotros/as túvosotros/as él, ella, usted ellos, ellas, ustedes DON’T FORGET WHICH BOX BELONGS TO WHICH PRONOUN! ¡Los pronombres!
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
2.1 verbs -ar Texto p. 50. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to…  conjugate –ar verbs  form negative.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Warm Up Read page 2 in your textbook. Answer the questions in Activity 1 based on the reading selection.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Las Clases. Las lenguas La clase de español La clase de francés La clase de inglés.
Capítulo 3 -ar verb conjugations.
Antes de empezar: write these words a T-Chart, then cover the “e” in the front of the word to guess what the English word is (some are verbs), then write.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Los Verbos Regulares Present tense conjugations of regular –AR verbs 1.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
1 Pronouns and present tense conjugations of regular –AR verbs Los Pronombres y Verbos Regulares.
Hoy es lunes, el 9 de noviembre Por favor, escribe la palabra de vocabulario que corresponde a cada imagen
ESPAÑOL 1, el 6 de noviembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 28 de octubre Toma asiento
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
S2 Unit 1 Repaso En la Escuela Las Clases el almuerzo.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Tener. Means “to have” yo tengo tú tienes usted él / ella tiene tener.
Práctica de los Verbos -Ar
Antes de empezar Interrogative words – question words
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________ (3 rd ) Tercera hora _______________ (4 th ) Cuarta hora ________________ (5 th ) Quinta hora ________________ (6 th ) Sexta hora _________________ (7 th ) Séptima hora _______________ (8 th ) Octava hora ________________

Capítulo 2 Personal & Cultural Expression Learning Spanish helps me express myself & learn about others. Gol de la semana: Ustedes podrán preguntar y hablar sobre Tu día en la escuela.

Prueba –Capítulo 2 8 de octubre, miércoles Oral presentation, memorize the following: Todos los días yo VERB. El lunes mi FAMILY MEMBER + VERB. El miércoles mi FAMILY MEMBER + VERB. El viernes nosotros VERB. Los fines de semana mis amigos VERB. The above statements must be written on a sheet of paper in order for the teacher to follow along.

La tarea (miércoles): Look at the pictures and tell what these people are studying. Answer in complete sentences and don’t forget to conjugate the verb “estudiar”. Modelo:Tomás Tomás estudia música. 1.Laura 2.Josefina, Elena y yo 3.Tú 4.Catalina y José 5.Joaquín y tú 6.Yo

Repasamos el nuevo vocabulario ¿Cuál clase es?

Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided Primera hora _______________ Segunda hora ______________ Tercera hora _______________ Cuarta hora ________________ Quinta hora ________________ Sexta hora _________________ Séptima hora _______________ Octava hora ________________ Find your classes on the new vocab and write your class name en español next to what you wrote in English.

Preguntas  ¿Cómo estás?  ¿Tienes mucha tarea en la clase de inglés?  ¿Cómo eres tú?  ¿Qué día es hoy?  ¿Cómo es la clase de matemáticas?  ¿Qué necesitas para la clase de matemáticas?  ¿En qué hora tienes la clase de ciencias naturales?  ¿Quién enseña la clase de arte?  ¿Qué hora es?  ¿Qué es la fecha?  ¿Qué clase tienes en la primera hora?

Pronouns - ¿porqué? Página 83, actividad 11 Yo Tú Usted/él /ella Nosotros/as Ustedes/ellos/ ellas What subject pronoun would you use to talk about these people? Página 83, actividad 12 Would you use tú, usted, or ustedes?

Conjugating AR verbs Yo Tú Usted/él/ella Nosotros/as ---- Ustedes/ellos /ellas pronouns-ar verbs -o -as -a -amos an What are the –ar verbs in your vocabulario? enseñarestudiarhablar hablo hablas habla hablamos ---- hablan

Actividad – underline the correct verb 1)Miguel (necesito/necesita) papel. 2)Ignacio y Estela (esperan/esperamos) al profesor. 3)Yo (llega/llego) tarde a la clase. 4)Usted (llevo/lleva) una mochila azul. 5)Sarita y yo (preparan/preparamos) la lección. 6)Tú (contesta/contestas) preguntas en la clase.

Página 78 – actividad 4 Read the list of classes, I will ask you questions on this schedule. 1)¿Cuántas clases hay cada (each) semana? 2)¿Cuántas horas de inglés hay? 3)¿Cuántas clases de ciencias naturales hay?

Página 79 – actividad 6 With a partner, ¿quién es A? “A” will ask questions 1 – 3, “B” will answer. See modelo. SWITCH – “B” will ask questions 4 – 7, “A” will answer.

Antes de salir – using the 3 new infinitives (verbs) write the following with the correct conjugated verb. Los profesores (enseñar) ____________ inglés. Mis padres y yo no (hablar) _____________ español. Mi clase siempre (estudiar) __________ para las pruebas.