CURSO 2010-11 IES GÉVORA. Powerpoint que describe el proceso de elaboración del jamón ibérico, así como sus valores nutricionales y gastronómicos. Powerpoint.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Argentona High School – Instituto de Argentona Màxim Moreno, Sarai Pavón, Gisela Bonet, Mireia Malé, Andrea Aragón y Ylenia Guerrero.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Community Helpers Lesson. Big Idea: I want my students to understand that every community has important workers who protect and take care of its residents.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
FUNDAMENTACION Los proyectos en el área de ingles están basados para que el niño pueda aprender a evaluar, analizar, hipotetizar, a visualizar conclusiones;
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
Definition
Digital Photography: Selfie Slides
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
English Lesson 3.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
 PROLOGUE Home  INDEX PRESENTING OUR SCHOOL A trip around the School. Plans of our School. Introducing Teachers & Students. A typical day at Gevora.
A traditional hispanic birthday song
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
By: Jack Kuhn Cuba revolution day July About the revolution and why it's important The Cuba rev. Began in The event tells the importance.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
La Semana Santa Based on the title – what do you think we will talk about today? Share your answer at polleverywhere.com. The code is on the board. (Some.
¿Quiénes son? Who are they? Unidad 1, Paso 2 La escuela The school El colegio= school.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Español 3.  El rítmola bandael tono  La voz del cantantelos instrumentos  La melodíalas harmoníasla percusión  El rítmola bandael tono  La voz del.
decir  (yo) digo tener  (yo) tengo venir  (yo) vengo
Bienvenida. ALC 27 martes el 13 de octubre objetivos Learn vocabulary to describe oneself.
Jeopardy El horario Actividades ClasesAdjetivos Pronombres Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
3.3-1 In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
En la escuela Es una foto de dos jovenes y de una profesora en la escuela. ¿Qué son los jovenes? ¿Qué hay también en la foto?
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Stage 1: “My visit to the fair” / Etapa 1: “Mi visita a la feria”
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
SPN I Feb Objectives: Talk about activities outside of school Extend, accept, and decline invitations Tell when an event happens Understand cultural.
Transcripción de la presentación:

CURSO IES GÉVORA

Powerpoint que describe el proceso de elaboración del jamón ibérico, así como sus valores nutricionales y gastronómicos. Powerpoint that describes the process to make iberic ham, as well as its nutritional and gastronomical values IBERIC HAM Pinchar para abrir la actividad

La Semana Santa es una tradición muy importante que cada año despierta mucha devoción en Badajoz. Puedes aprender de dónde viene, ver las procesiones con los pasos que representan imágenes o escenas típicas de la pasión de Cristo oir música, canciones y sonidos que los acompañan Holy Week is a very important tradition which arouses great devotion every year in Badajoz. Learn about its history, see the processions with the floats depicting typical images and scenes of Christ¿s passion and hear the music, songs and sounds which accompany them. Holy Week Pinchar para abrir la actividad

Montaje audiovisual que muestra los medios tecnológicos tanto de software como de hardware disponibles en nuestro Centro, así como, algunas experiencias tecnológicas realizadas por alumnos y profesores. A short film to show you the software and hardware available in our school as well as some of the works done by our students and teachers. NEW TECNOLOGIES IN “IES GÉVORA” Pinchar para abrir la actividad

Actividad realizada por los alumnos de tercero B del I.E.S. de Gévora para difundir entre los alumnos españoles los cultos realizados en la antigua Elefsina, uno de los santuarios más importantes de la Grecia antigua. This activity has been made by students in the third year of E.S.O. at I.E.S. Gévora to teach spanish students about the worship of ancient Greek gods in Elefsina, one of the most important sanctuaries in ancie ELEFSINA Pinchar para abrir la actividad

Planos del instituto que describen las dependencias más significativas, el trabajo lo han realizado los alumnos de cuarto. Para visualizar el programa es necesario el software autocad o bien qcad. La dirección para descargar una versión de demostración y visualizar los archivos es Planes of the institute that describe the most significant dependences, the work the pupils of quarter have realized it.To visualize the program is necessary the software autocad or qcad. The direction to unload a version of demotración and to visualize the files is PLANES OF THE CENTER Pinchar para abrir la actividad

Se trata de un grabación que muestra los lugares más característicos del centro. Ha sido realizado por los alumnos de cuarto y se presenta en un archivo tipo mpg. It is a question of a grabación that it shows the places most typical of the center. It has been realized by the pupils of quarter and one presents in a file type mpg. CROSSED BY THE INSTITUTE Pinchar para abrir la actividad

Utilizando diversos programas se presentan en una vista aérea, las tres localidades participantes en el proyecto Comenius. El trabajo ha sido realizado por alumnos de cuarto y se presenta en un archivo tipo wmv. Using diverse programs they appear in an air sight, three localities participants in the project Comenius. The work has been realized by pupils of quarter and one presents in a file type wmv. THE CITIES OF THE COMENIUS Pinchar para abrir la actividad EN PROCESO

El instituto es una parte muy importante en la vida de cada alumno en Gévora. Los alumnos enseñan fotos y escriben textos para describir lo que es su vida diaria en el centro: el horario, las clases, el recreo, la biblioteca, el deporte, las fiestas y actividades extraescolares. School is an important part in the life of every student in Gévora. The students show pictures and write texts to describe what a typical day at Gévora School is like: the timetable, lessons, breaktime, the library, sports, festivals and outdoor activities. A typical day at Gévora School Pinchar para abrir la actividad

Esta actividad se inscribe dentro del Proyecto Europeo Comenius que nuestro centro desarrolla junto con un el instituto griego Gimnasio 3d de Elefsina y el sueco Gökstensskolan - Eskilstuna Kommun. Por lo tanto las consignas son el uso del inglés como idioma común de comunicación entre los tres centros. En el Instituto griego ha sido la primera vez que han realizado esta actividad en colaboración con nuestro centro. This activity, organized by our school during this course fits within the COMENIUS EUROPEANPROJECT that our center developed with an institute of Greece [3d Gym of Elefsina] and one from Sweden [Gökstensskolan – Eskilstuna Kommun], hence the slogans are English as the language that s used to communicate between the three centers. In the Greek Institute for Development have been the first race on this course in collaboration with us. SOLIDARITY RACE Pinchar para abrir el video Pinchar para abrir la actividad

Esta actividad tiene como objetivo principal introducir uno de los festivales más populares que se celebran en la ciudad. La gente de todas las edades toman parte activa en ella. Esta presentación ha sido hecha por los estudiantes en el segundo año de la ESO. This activity has as its main objective to introduce one of the most popular festivals celebrated in the city. People of all ages take an active part in it. This presentation has been made by students in the second year of ESO. CARNIVAL BADAJOZ Pinchar para abrir la actividad Pinchar para abrir el video

Viaje a Grecia. Travel to Greece TRAVEL TO GREECE Pinchar para abrir el video

Estos son los estudiantes en el año 4 º de ESO. Cursan estudios de arte en la escuela y están trabajando muy duro para conseguir este rincón luminoso. Y ahora, me gustaría presentar a las estrellas en el trabajo... These are the students in the 4º year of ESO. They study Art at school and they worked really hard to torn the lonely stairwell into this bright corner. And now, I would like to introduce the stars at work… BUILDING OUR COMENIUS CORNER Pinchar para abrir el video