ALC 26 Hoy es jueves el 7 de noviembre. Numera el papel 1-7. Escucha y escribe las frases que están grabadas. Punto de crédito extra para los primeros.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Esp. III: Los verbos reflexivos
Advertisements

ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Hoy es martes. Es el 4 de diciembre del 2012 ¿Qué haces para alistarte? AHORA identifique en inglés: 1.el jabon 2.la toalla 3.la ropa 4.el agua caliente.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
REFLEXIVE VERBS Ch Reflexive verbs are used to talk about an action that the same person is BOTH doing AND receiving. -It is like looking in the.
Los Reflexivos Reflexives. Repaso You use a reflexive verb when you talk about doing something to yourself. You use a reflexive verb when you talk about.
Unidad 2, Lección 2 Los verbos reflexivos. What’s the difference? Ana mira el reloj. Ana se mira. Ana is looking at the clock. Ana is looking at herself.
5-1 2 nd Reflexive verb game/practice. In small groups # off each person Everybody answers question Teacher rolls dado If person with that number has.
Los verbos reflexivos Objective:
Señora Waters español II
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
Por favor, hand out the papers on your desk. Muchas gracias. Pick up one flash card off the table too before you sit down. What you need to keep in your.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
ALC 46 Conjugate Hoy es viernes el 20 de enero 1.Poder o-ue to be able to 2.Pensar e-ie to think.
¿Hace cuánto tiempo que vives en West Valley? Hace _______ años que vivo en West Valley. New flash card.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
 I shave  Me afeito  I need to shave  Necesito afeitarme.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
Examen de los reflexivos Viernes el 11 de enero de 2013.
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Las reglas de “Resbaladillas y escaleras:”
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
REFLEXIVE VERBS Los verbos reflexivos. In a reflexive construction…. The subject of the verb both performs and receives the action of the verb. Reflexive.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does something to or for him- or herself.
ALC 82 Please turn in the word search. Please find a place to sit. Sit behind or in front of the partner you want to do the final project with.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC If you would like to retake any section of the test, the last day will be Friday.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ALC 37 Hoy es martes el 13 de diciembre.. bienvenida Vocabulario Despertarse levantarse.
Reflexive Verbs GRAMÁTICA. What is a reflexive verb? 1) A verb where the person does as well as receives the action. 2) Verb that ends in -se Examples:
Notes on Reflexives. To say that people do something to or for themselves, we use reflexive verbs. For example: bathing oneself and brushing one’s teeth.
To say that people do something to or for themselves, we use reflexive verbs. For example, washing your hands or brushing your teeth are reflexive actions.
Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz. # Total _____/160 A la campana Nombre/apellido Clase Período.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 30 Hoy es martes el 19 de noviembre. Responde a las preguntas con frases completas. 1.¿A qué hora te levantas por la mañana? 2.¿A qué hora te duermes.
ALC 46 Jueves el 4 de noviembre. objetivo Yo puedo conjugar reflexivos, saber el vocabulario de los reflexivos y explicar mi rutina diaria.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
¿Hace cuánto tiempo que vives en West Valley? Hace _______ años que vivo en West Valley. New flash card.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
ALC Test retakes must be completed by Friday.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz. # Total _____/160 A la campana Nombre/apellido Clase Período.
ALC 27 jueves el 10 de noviembre Bienvenida Please have your vacation vocabulary flash cards on your desk.
Verbos Reflexivos Preterite.
ALC 26 Hoy es jueves el 7 de noviembre. Numera el papel 1-7. Puedes usar las notas de Cornell. Los primeros 10 pueden recibir un punto extra.
Vámonos Conjuga los verbos reflexivos. Escribe las frases. 1) Yo __ ______ Juan. (llamarse) 2) Tú __ ______ en público. (callarse) 3) Nina y José __ ______.
Reflexive verbs. A reflexive verb is when the subject in a sentence is the same as the object. Ex. I wash myself. I- subject Wash- verb Myself- object.
Español 2 Avancemos 8.1 Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does an action to himself or herself.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
¡Hola, buenos días! ¡Bienvenidos a la clase de español! Agenda:. Hacer la a la campana 31. La bienvenida. Escribir el objetivo Copiar notas de Cornell.
ALC 32 lunes el 28 de noviembre. Bienvenida lunes el 28 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
ALC 39 La fecha es lunes el 19 de diciembre. Bienvenida La fecha es lunes el 19 de diciembre Use your flash cards. Mix them up. Get with your 6:00 partner.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
Page 80 Realidades 2 Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does something to or for him- or herself.
ALC 37 Hoy es lunes el 16 de diciembre.
Transcripción de la presentación:

ALC 26 Hoy es jueves el 7 de noviembre. Numera el papel 1-7. Escucha y escribe las frases que están grabadas. Punto de crédito extra para los primeros 7. ¡Ojo! Cuidado deletreando la palabra después.

Las respuestas para la ALC 26. Hoy es jueves el 7 de noviembre. 1.Me levanto a las ocho. 2.Primero me afeito. 3.Después me ducho. 4.Me pongo desoderante. 5.Me cepillo los dientes. 6.Me arreglo el pelo. 7.Me visto.

Los objetivos Hoy es jueves el 7 de noviembre. Content objective What I will do. I will identify reflexive verbs and other necessary vocabulary for this unit. Language objective How I will do it. I will use reflexive verbs and other necessary vocabulary necessary for this unit in the ALC, by writing the vocabulary on flash cards. Learn to use the flash cards to review the vocabulary and play a game. Write sentences telling what others have to do. Read a short story with reflexives and answer the questions.

La bienvenida Hoy es jueves el 7 de noviembre. Pasen con su compañero de dormirse. Usa las tarjetas de memoria. ¿Cómo se dice dormirse en inglés? Escribe el tiempo en el cuadro dormirse y márcalo con el marcador.

Bienvenida presentations

Presentación de la Bienvenida Hoy es jueves el 7 de noviembre. Audience expectations: Watch presenters. Do not talk. Do not fidget. Presenters. Stand in front of the class. Speak loudly. Answer the questions in a full sentence.

Compañero levantarse. Por favor entrega el reloj de compañero y despues pasa con el compañero de levantarse. Necesitan las 16 tarjetas de memoria.

Take turns asking your partner the questions and responding with answers. 1.What should the room sound like when you receive instruction? 2.What are some indicators that you will be receiving instruction. 3.What are three ways you can help your partner speak and write more Spanish? 4.What is a transition? 5.Why should the students have to clean up? 6.What are the student’s responsibilities?

Read the bold to yourself.

Los objetivos Hoy es jueves el 7 de noviembre. Content objective What I will do. I will identify reflexive verbs and other necessary vocabulary for this unit. Language objective How I will do it. I will use reflexive verbs and other necessary vocabulary necessary for this unit in the ALC, by writing the vocabulary on flash cards. Learn to use the flash cards to review the vocabulary and play a game. Write sentences telling what others have to do. Read a short story with reflexives and answer the questions.

Tell your partner what you will do and how you will do it.

Estudiante A Despertarse-to wake up Levantarse – to get up Ducharse – to shower Lavarse – to wash Secarse – to dry Afeitarse – to shave Vestirse – to get dressed Ponerse – to put on Maquillarse – to put make up on. Cortarse el pelo- to cut hair. Pintarse – to paint Estudiante B Quitarse la ropa - to get undressed Arreglarse – to fix or arrange Cepillarse los dientes – to brush teeth Ponerse los pijama – to put on pjs Bañarse – to bathe Cepillarse el pelo – to brush your hair. Acostarse – to lay down Dormirse – to go to sleep Prepararse – to get ready Relajarse – to relax.

Estudiante A El jabón- soap El desoderante - deoderant El agua de colonia - cologne Los dientes - teeth El cuerpo - body Estudiante B El champú –shampoo La pasta dentífrica - toothpaste El pelo - hair Las uñas - fingernails La toalla –towel

Partner flash cards Show one side of the card to your partner. Your partner will say what is on the other side. If your partner identifies the word correctly, hand them the card. If your partner does not know the word, tell her/him and then put it at the back of the pile.

Tell your partner what you were to do and how you did it.

Los objetivos Hoy es jueves el 7 de noviembre. Content objective What I will do. I will identify reflexive verbs and other necessary vocabulary for this unit. Language objective How I did it. I will use reflexive verbs and other necessary vocabulary necessary for this unit in the ALC, by writing the vocabulary on flash cards. Learn to use the flash cards to review the vocabulary and play a game. Write sentences telling what others have to do. Read a short story with reflexives and answer the questions.

Read the bold to yourself.

Los objetivos Hoy es jueves el 7 de noviembre. Content objective What I will do. I will identify reflexive verbs and other necessary vocabulary for this unit. Language objective How I will do it. I will use reflexive verbs and other necessary vocabulary necessary for this unit in the ALC, by writing the vocabulary on flash cards. Learn to use the flash cards to review the vocabulary and play a game. Write sentences telling what others have to do. Read a short story with reflexives and answer the questions.

Tell your partner what you will do and how you will do it.

Grupos de tres The two original students will combine their flash cards and shuffle them.

Grupos de tres Arrange the desks in a triangle. Two students compete to say the card shown by the other student. Student showing the cards, decides if they will be shown in English or Spanish and pulls the cards from the back of the pile. The student that says it first English or Spanish is given the card. When all cards have been gone through, pass them to another student, shuffle them and play again.

Back to original pairs. Choose one person to keep all of the cards made by the levantarse pair.

Clean, Caring and Cooperative Please take a minute to clean your desks. No writing on desks (get spray bottle and rag off table.) No paper around your desk. Put the desks up and move them 5 squares from the wall Wait for the sweeper to pass and then push the desks back against the wall. Gracias.

Clean, Caring and Cooperative Please take a minute and straighten the desks. (one square away from each other. 2 from the walls) No writing on desks (get spray bottle and rag off table.) No paper around your desk.

Agárralo (grab it) Make sure all groups now have combined their flash cards. Place your desks so that they face each other. Spread the flash cards Spanish side up on each desk.

Please tell your partner what you were supposed to do and how you did it.

Los objetivos Hoy es miércoles el 6 de noviembre. Content objective What I did. I will identify reflexive verbs and other necessary vocabulary for this unit. Language objective How I did it. I will use reflexive verbs and other necessary vocabulary necessary for this unit in the ALC, by writing the vocabulary on flash cards. Learn to use the flash cards to review the vocabulary and play a game. Write sentences telling what others have to do. Read a short story with reflexives and answer the questions.

Please return the desks, and clean up anything around them. Pasen con su compañero de dormirse otra vez por favor. Y saquen una hoja de papel para la asignación. Título: ¿Qué tiene que hacer?

Read the bold to yourself.

Los objetivos Hoy es miércoles el 7 de noviembre. Content objective What I will do. I will identify reflexive verbs and other necessary vocabulary for this unit. Language objective How I will do it. I will use reflexive verbs and other necessary vocabulary necessary for this unit in the ALC, by writing the vocabulary on flash cards. Learn to use the flash cards to review the vocabulary and play a game. Write sentences telling what others have to do. Read a short story with reflexives and answer the questions.

Explain to your partner what you will be doing and how you will do it.

¿Qué tiene que hacer? One of your friends is having a party. Write what each person has to do to get ready.

Answer the questions in complete sentences using the prompts given.

Pasa por la mesa para recoger un cuento corto. Regresa al asiento original. Lee el cuento en voz alta con su compañero de codo.

Clean, Caring and Cooperative Please take a minute and straighten the desks. (one square away from each other. 2 from the walls) No writing on desks (get spray bottle and rag off table.) No paper around your desk.

Contesta las preguntas en el papel de asignación.