La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz. # Total _____/160 A la campana 29-35 Nombre/apellido Clase Período.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz. # Total _____/160 A la campana 29-35 Nombre/apellido Clase Período."— Transcripción de la presentación:

1 Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz. # Total _____/160 A la campana 29-35 Nombre/apellido Clase Período Content objective ALC 29jueves el 14 de noviembre ALC 30lunes el 18 de noviembre ALC 31miércoles el 20 de noviembre

2 Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz. # Total _____/160 A la campana 29-35 Nombre/apellido Clase Período Content objective ALC 29viernes el 15 de noviembre ALC 30martes el 19 de noviembre ALC 31jueves el 21 de noviembre

3 ALC 29 Hoy es viernes el 15 de noviembre. Identify the following seven pictures and write the answers as to what is being done on your ALC. You can find help with your new flash cards.

4 1 2 3 4 5 6 7

5 Las respuestas para la ALC 29 Hoy es jueves el 14 de noviembre. 1.Jugar al fútbol 2.Ir al cine 3.Dibujar 4.Leer 5.Montar en monopatín 6.Cocinar 7.Tocar la guitarra.

6 Hoy es viernes el 15 de noviembre. Content objective What I will do. I can recognize 3 strategies of how to use flash cards to learn the 30 verbs in Spanish. Yo puedo reconocer 3 estragedias usando las tarjetas de memoria para aprender los 30 verbos en español.

7 Lee el objetivo del lenguaje.

8 Language objective How I will do it. Hoy es viernes el 15 de noviembre. I can recognize 3 strategies of how to use flash cards to learn the 30 verbs in Spanish. – I can identify some verbs on the ALC. – I can write the vocabulary on my Cornell Notes – I will show my partner the picture on the flash cards and they will identify and say the word in Spanish. – I will play memory – I will play grab it.

9 Dile al compañero de codo tres actividades que vamos a hacer hoy.

10 La bienvenida Hoy es viernes el 15 de noviembre. Pasen con su compañero de cocinar. Usen las tarjetas de memoria para la bienvenida. ¿Cómo se dice cocinar en inglés? Escribe el tiempo en el cuadro cocinar y márcalo con un marcador.

11 Presentación de la Bienvenida Hoy es viernes el 15 de noviembre. Audience expectations: Watch presenters. Do not talk. Do not fidget. Applaud after presentation. Presenter expectations. Speak loudly. Answer the questions in a full sentence. Speak clearly. ¿Cómo se dice to cook en español?

12 Cornell Notes Título: Unidad 3B Los verbos Hoy es viernes el 15 de noviembre. EQ. What is a verb? Copy the vocabulary onto your notes. Spell correctly.

13 Dibujar – to draw Escribir cuentos – to write stories Escuchar música – to listen to music

14 Bailar – to dance Cantar – to sing Comer - to eat

15 Esquiar – to ski Hablar por teléfono – to talk on the phone Ir a la escuela – to go to school

16 Ir al cine - to go to the movies Ir al centro comercial - to go to the mall Jugar videojuegos – to play video games.

17 Leer revistas – to read magazines Montar en bicicleta – to ride a bike Montar en monopatín – to skateboard

18 Nadar – to swim Pasar tiempo con amigos – to spend time with friends Patinar – to skate

19 Practicar deportes – to play/practice sports Tocar la guitarra – to play the guitar Usar la computadora – to use the computer

20 Ver la tele – to watch TV Comer – to eat Jugar al golf – to play golf

21 Jugar al básquetbol – to play basketball Jugar al fútbol – to play soccer Jugar al fútbol americano – to play football.

22 Jugar al tenis – to play tennis Jugar al béisbol -to play baseball Textear - to text

23 Pasa con el compañero leer Necesitas las tarjetas de memoria de los verbos y los dibujos.

24 Flash card strategy 1 Using the cards to study on your own or with a partner.

25 Strategy 1 Hold the cards so that your partner cannot see them. Cover the word and show your partner the picture. The partner will try to identify and say what the word is in Spanish. You can use your Cornell Notes. If your partner does not get the word in 5 seconds, tell them the word and place it back in the pile. If your partner says the word, place the card on the desk. This is the pile you are proficient with.

26 Strategy 2 Increase memory and observation skills.

27 Memory Place desks facing each other. Place both sets of cards face down on the desks. One person chooses two cards to turn over. If the cards match they are removed from the table and count as a point. The player gets another turn. If the cards don’t match, they are turned back over and it is the other person’s turn.

28 Sort the cards so that each person gets their own cards back.

29 Strategy 3 Using the flash cards for a partner game in class. Listen, identify, and read

30 Agárralo 1.Move the desks so that you face each other. 2.Clear the binder off your desk. 3.Place one set of the flash cards Spanish side up on the desk top. 4.When the word is said you find it and grab it before your partner does.

31 Saquen una hoja de papel y escribe la información abajo. # nombre/apellido jueves el 14 de noviembre español pd. Me gusta

32 Escribe 10 frases Puedes usar – Me gusta… porque… – No me gusta … porque… – A veces me gusta… porque…

33 Clean, caring and cooperative. Clean up any paper off the floor and throw it away. Use the spray bottle and rags on the table to clean the desks. Carefully organize the desks. One block/square between each desk. Thank you for being cooperative.


Descargar ppt "Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz. # Total _____/160 A la campana 29-35 Nombre/apellido Clase Período."

Presentaciones similares


Anuncios Google