Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJosefa María del Pilar Cárdenas Zúñiga Modificado hace 8 años
2
ALC 30 Hoy es martes el 19 de noviembre. Responde a las preguntas con frases completas. 1.¿A qué hora te levantas por la mañana? 2.¿A qué hora te duermes por la noche? 3.¿Cuándo te duchas por la mañana o por la noche? 4.¿A qué hora desayunas?
3
ALC 30 las respuestas Hoy es martes el 19 de noviembre. Responde a las preguntas con frases completas. 1.Me levanto a las …. de la mañana? 2.Me duermo a las ….de la noche? 3.Me ducho por la mañana/noche? 4.Desayuno a las…de la mañana?
4
Hoy es martes el 19 de noviembre. Content objective What I will do. I can review my Cornell notes and interview another student to find out about their daily routine. El objetivo del contenido. Yo puedo repasar las notas de Cornell y entrevistar a otro estudiante.
5
Lee el objetivo del lenguaje.
6
Language objective How I will do it. Hoy es martes el 19 de noviembre. I can review my Cornell notes with questions shown on the presentation. I can interview another student to find out about their daily routine and write their responses like a news reporter.
7
La bienvenida Hoy es martes el 19 de noviembre. Pasen con su compañero de ducharse. Usen las tarjetas de memoria para la bienvenida. ¿Cómo se dice ducharse en inglés? Escribe el tiempo en el cuadro ducharse y márcalo con un marcador.
8
Presentación de la Bienvenida Sierra/Breann Hoy es martes el 19 de noviembre. Audience expectations: Watch presenters. Do not talk. Do not fidget. Applaud after presentation to show appreciation and a job well done. Presenter expectations. Speak loudly. Answer the questions in a full sentence. Speak clearly. ¿Cómo se dice to shower en español?
9
Cornell Notes
10
Chunk 5 reflexive pronouns The reflexive pronouns in Spanish are me, te, se, nos, and os. Each pronoun corresponds to a different subject.
11
Chunk 6 reflexive pronouns and verb endings Here are the present-tense forms of the reflexive verb secarse: (yo)me seco(nosotros) (nosotras) nos secamos (tú)te secas (vosotros) (vosotras) os secáis Ud. (él) (ella) se secaUds. (ellos) (ellas) se secan
12
Chunk review Write 4 of the reflexive pronouns?
13
Chunk review Write 4 of the reflexive pronouns? Draw a verb tree and conjugate the verb lavarse.
14
Repaso de Cornell notes.
15
Highlight the following in your Notes. Reflexive verb Infinitive Reflexive pronouns
16
Underline the main ideas. people do something to or for themselves Verbs that end in AR, ER and IR are regular infinitive verbs Verbs that end in ARSE, ERSE and IRSE are reflexive infinitive verbs. The reflexive pronouns are me, te, se, nos, and os.
17
In your notes draw the verb “despertar(to wake up)” and “acostar (to lay down)” as a regular verb and as a reflexive verb.
18
In your notes you will need two columns Regular verbsReflexive verbs
19
Draw a picture under each column for; To wash, to brush, to paint Regular verbsReflexive verbs
20
Share your drawings and explain which one is reflexive and why.
21
On your paper write 3 infinitive reflexive verbs.
22
Pasa con su compañero – dormirse
23
Saquen una hoja de papel y escribe la información abajo. # nombre/apellido martes el 19 de noviembre español pd. los reflexivos…
24
Sección 1 Pasapalabra
25
Password 1.Pairs facing each other. One must face the screen, the other faces away. 2.The person facing the screen cannot say the words on the screen but must describe the word in Spanish or act out the words. 3.The other person guesses the word from the descriptions or actions and writes it on their paper.
26
Ejemplo Es una acción que uno hace por la mañana cuando con el agua y el cuerpo. El agua sale del tubo y tu estás adentro del agua.
27
Respuesta “ducharse”
28
Compañero 1 Do not say the word on the screen. Describe or act it out.
29
Compañero 1 1.Despertarse-to wake up 2.Ducharse – to shower 3.Secarse – to dry 4.Vestirse – to get dressed 5.Maquillarse – to put make up on. 6.Cortarse el pelo- to cut hair. 7.El jabón- soap 8.El agua de colonia – cologne 9.El cuerpo - body
30
Cambiar el asiento
31
Compañero 2 1.Quitarse la ropa - to get undressed 2.Cepillarse los dientes – to brush teeth 3.Bañarse – to bathe 4.Acostarse – to lay down 5.Prepararse – to get ready 6.Relajarse – to relax. 7.El champú –shampoo 8.El pelo - hair 9.Las uñas – fingernails
32
Cambiar el asiento
33
Compañero 1 1.Levantarse – to get up 2.Lavarse – to wash 3.Secarse – to dry 4.Vestirse – to get dressed 5.Maquillarse – to put make up on. 6.Cortarse el pelo- to cut hair. 7.Pintarse – to paint 8.Los dientes – teeth 9.El cuerpo - body
34
Cambiar el asiento
35
Compañero 2 1.Arreglarse – to fix or arrange 2.Cepillarse los dientes – to brush teeth 3.Bañarse – to bathe 4.Acostarse – to lay down 5.Prepararse – to get ready 6.Relajarse – to relax. 7.El pelo – hair 8.Las uñas – fingernails 9.La toalla –towel
36
Pasa con tu compañero acostarse
37
What and how I will do it. Hoy es lunes el 18 de noviembre. I can interview another student to find out about their daily routine. – I will interview another student about their daily routine.
38
Sección 2 Respuestas para la entrevista. Answer the following questions on your paper so that you can respond to them when interviewed.
39
¿Qué haces primero, te pones la ropa o te pones el desoderante? Primero me pongo….
40
¿Te duchas o te bañas? Me ducho. Me baño.
41
¿Cuántas veces al día te cepillas los dientes? Me cepillo los dientes___veces al día.
42
¿ Qué haces primero, te lavas el pelo o te lavas el cuerpo? Primero me lavo el…
43
¿A qué hora te levantas durante la semana? Me levanto a las …
44
¿De qué color es la toalla que usas para secarte? La toalla es el color…
45
¿Qué usas para arreglarte el pelo? ¿Un peine o un cepillo? Para arreglarme el pelo uso un….
46
¿A qué hora te acuestas por la noche durante la semana? Me acuesto a las _____por la noche.
47
Secc
48
Sección 3 la entrevista
49
Add the following interview to your assignment paper. There will be 8 questions that you will ask your partner. Write the responses on your paper. Please face each other. One person facing the screen the other facing the opposite direction. You can write their answers on your own or use the help on the screen.
50
1. ¿A qué hora te levantas durante la semana? Se levanta a las …
51
2. ¿Te duchas o te bañas? Se…
52
3 ¿Cuántas veces al día te cepillas los dientes? Se cepilla los dientes….
53
4 ¿Qué haces primero, te pones la ropa o te pones el desoderante? Primero se….
54
5. ¿ Qué haces primero, te lavas el pelo o te lavas el cuerpo? Primero se…
55
6 ¿De qué color es la toalla que usas para secarte? La toalla es el color…
56
7 ¿A qué hora te acuestas por la noche durante la semana? Se acuesta a las…
57
8 ¿Qué usas para arreglarte el pelo? ¿Un peine o un cepillo? Para arreglarse el pelo usa un….
58
9. ¿A qué hora te levantas el fin de semana? Se levanta a las … el fin de semana.
59
10 ¿A qué hora te acuestas el fin de semana? Se acuesta a las… el fin de semana.
60
Cambiar de lugares.
61
1. ¿A qué hora te levantas durante la semana? Se levanta a las …
62
2. ¿Te duchas o te bañas? Se…
63
3 ¿Cuántas veces al día te cepillas los dientes? Se cepilla los dientes….
64
4 ¿Qué haces primero, te pones la ropa o te pones el desoderante? Primero se….
65
5. ¿ Qué haces primero, te lavas el pelo o te lavas el cuerpo? Primero se…
66
6 ¿De qué color es la toalla que usas para secarte? La toalla es el color…
67
7 ¿A qué hora te acuestas por la noche durante la semana? Se acuesta a las…
68
8 ¿Qué usas para arreglarte el pelo? ¿Un peine o un cepillo? Para arreglarse el pelo usa un….
69
9. ¿A qué hora te levantas el fin de semana? Se levanta a las … el fin de semana.
70
10 ¿A qué hora te acuestas el fin de semana? Se acuesta a las… el fin de semana.
71
What and how I did it. Hoy es viernes el 15 de noviembre. I can understand why some verbs are reflexive verbs, identify them and interview another student to find out about their daily routine. – I will read and answer questions on the ALC. – I will identify the reflexive verbs by playing charades and password. – I will write the grammar rules for reflexive verbs on Cornell notes. – I will interview another student about their daily routine.
72
Por favor, entreguen las asignaciones.
73
Clean, caring and cooperative. 1.Clean up any paper off the floor and throw it away. 2.Use the spray bottle and rags on the table to clean the desks. 3.Carefully put up the desks and chairs. Move the desks 5 squares from the walls. 4.When the sweeper is done carefully move the desks back against the wall. 5.Thank you for being cooperative.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.