Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Advertisements

H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Para Empezar P. 10 La escuela, El colegio, el instituto, la preparatoria.
FRASES ÚTILES 2. ESCUCHEN – LISTEN 3. ESCRIBAN - WRITE 4.LEAN - READ
HACER AHORA – Complete in notebook
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
El vocabulario nuevo El lápiz El bolígrafo/la pluma.
1 – los animales domésticos y los animales salvajes -
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
Expresiones para la clase Commonly used requests and instructions in the classroom el 27 de febrero.
Objectos del Salón Classroom Objects.
Para hacer ahora Identifiquen:
23 Los Materiales Escolares – School Materials. El vocabulario nuevo El lápiz El bolígrafo, el lápicero los lápices.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Para hacer ahora Please complete the following in your notebook using complete sentences: – 1) Nosotros (comer) __________________ en Applebee*s durante.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Survival Spanish – SPA II y III
DO NOW: Solve each math problem
Expresiones útiles para la clase de español
The following slides introduce the new verb IR.
Classroom Objects Los Objetos de la Clase ¿Qu é es esto? What’s this?
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Las expresiones de la clase
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Para hacer ahora Make a list of school related vocabulary that you already know in Spanish. Be as detailed and thorough as possible.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Hoy es el 22 de octubre. El objetivo I can demonstrate the ability to identify classroom materials by holding up the school supply that is said in Spanish.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ESP 127/8/13 HOY ES EL VEINTISIETE DE AGOSOTO. Objective Students will be able to identify body parts and tell time audibly and in written form. Calentamiento.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Vocabulary for the classroom
Apuntes: frases útiles “useful phrases in Spanish”
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
ALC 27 jueves el 10 de noviembre Bienvenida Please have your vacation vocabulary flash cards on your desk.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Frases de clase. ¿Cuál es la fecha?  What is the date? Hoy es ……  Today is….. Tengo una pregunta  I have a question Maestro/a  Teacher.
E2 Calentamiento 19/1/16 Describe tus clases: (4) Ejemplo: Me gusta la clase de arte. La profesora es muy simpática. 1.____________________________ 2.____________________________.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Para hacer ahora Identifiquen:
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Para hacer ahora Identifiquen:
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Para hacer ahora Identifiquen:
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Classroom Phrases.
Para hacer ahora Identifiquen:
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Palabras de la Sala de Clase
Transcripción de la presentación:

Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas en la clase.

Hoy es el 10 de septiembre.

La cita del día

El objetivo All learners will demonstrate the ability to identify classroom materials. All learners will demonstrate the ability to ask to leave the classroom in Spanish.

El vocabulario El lápizEl bolígrafo

El vocabulario La hoja de papelLa goma de borrar

El vocabulario Las tijerasLa grapadora

El vocabulario La calculadoraLa regla

El vocabulario La puertaEl pase

El vocabulario La mesaLa pizarra

Un repaso A B

Un repaso A B

Un repaso A B

Un repaso A B

Un repaso A B

Un repaso AC BD

Un repaso AC BD

Una Actividad ¿Qué es? (1-10) A picture will be displayed on the board. Each picture has been altered to only show a portion of it’s entire frame. You must identify the photograph in Spanish and record your answers in a notebook.

¿ Qué es?

Miss, I need a pencil! Miss, I have the paper!

Yo necesito … Yo necesito un bolígrafo. Yo necesito una regla. Yo necesito una hoja de papel.

Yo necesito …

Yo tengo… Yo tengo un bolígrafo. Yo tengo una regla. Yo tengo una hoja de papel.

Yo tengo …

Which school supply would you need to do the following? Please answer in Spanish in a complete sentence. – 1. Erase a problem in math class – 2. Write a final draft of your English essay – 3. Staple your homework – 4. Take notes in class – 5. Measure the length of your desk – 6. Multiply large numbers – 7. Read To Kill a Mockingbird – 8. Sit down in class Más práctica

But Miss, I really need to go!

Frases importantes ¿Puedo ir al baño? ¿Puedo ir a la enfermera? ¿Puedo ir a la oficina? ¿Puedo ir a mi consejero/consejera?

Frases importantes ¿Puedo ir a tomar agua? ¿Cómo se dice ___________ en español? ¿Cómo se escribe _____________ en español??