Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas en la clase.
Hoy es el 10 de septiembre.
La cita del día
El objetivo All learners will demonstrate the ability to identify classroom materials. All learners will demonstrate the ability to ask to leave the classroom in Spanish.
El vocabulario El lápizEl bolígrafo
El vocabulario La hoja de papelLa goma de borrar
El vocabulario Las tijerasLa grapadora
El vocabulario La calculadoraLa regla
El vocabulario La puertaEl pase
El vocabulario La mesaLa pizarra
Un repaso A B
Un repaso A B
Un repaso A B
Un repaso A B
Un repaso A B
Un repaso AC BD
Un repaso AC BD
Una Actividad ¿Qué es? (1-10) A picture will be displayed on the board. Each picture has been altered to only show a portion of it’s entire frame. You must identify the photograph in Spanish and record your answers in a notebook.
¿ Qué es?
Miss, I need a pencil! Miss, I have the paper!
Yo necesito … Yo necesito un bolígrafo. Yo necesito una regla. Yo necesito una hoja de papel.
Yo necesito …
Yo tengo… Yo tengo un bolígrafo. Yo tengo una regla. Yo tengo una hoja de papel.
Yo tengo …
Which school supply would you need to do the following? Please answer in Spanish in a complete sentence. – 1. Erase a problem in math class – 2. Write a final draft of your English essay – 3. Staple your homework – 4. Take notes in class – 5. Measure the length of your desk – 6. Multiply large numbers – 7. Read To Kill a Mockingbird – 8. Sit down in class Más práctica
But Miss, I really need to go!
Frases importantes ¿Puedo ir al baño? ¿Puedo ir a la enfermera? ¿Puedo ir a la oficina? ¿Puedo ir a mi consejero/consejera?
Frases importantes ¿Puedo ir a tomar agua? ¿Cómo se dice ___________ en español? ¿Cómo se escribe _____________ en español??