12/6 A- Ask a partner these questions, write their answers in complete sentences. 1.¿Qué día es hoy? 2.¿De dónde eres? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿Te gusta cantar?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Advertisements

en el tiempo libre ex.pasear por el parque ir al cine ir de compras
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
¿Quién eres? Who are you?.
The Verb Jugar To play The Verb Jugar o In Spanish, the verb jugar is used to talk about playing a sport or a game. o It is used to say that someone.
Los Comparativos Comparisons.
Exámen Preliminar.
La Ropa.
Adjetivos.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué tal en la clase de español? ¿Recibiste una nota (grade) buena en la prueba? Hoy vamos a ver si tú puedes cambiar los verbos. ¿Estáis listos?
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
2/7 A- Answer these questions using the given person. 1.¿De quién es el libro? (Arturo) 2.¿De quién es la chaqueta? (Diana) 3.¿Quién es tu primo favorito?
Quasimodo: (son las doce)
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Vocabulario VerbosGustar Ir + a + lugar Popurrí.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
Quasimodo:  ¿Cuál prefieres, el fútbol o el fútbol americano?  ¿Cuál es tu deporte favorito?  ¿Quién es tu jugador favorito?  ¿Cuál es tu equipo favorito?
Quasimodo:  Use your Tener Idioms from earlier chapters to translate the following:  Es el invierno y yo tengo frío.  It is winter and I am cold. 
4.3 -ER/-IR Present Tense Verbs. Vamonos You are trying out for a varsity team. Your sister is asking you about it. Tell her which sport you like, and.
Saber: Sé Conocer: Conozco Conducir: Conduzco Ofrecer: Ofrezco Parecer: Parezco Traducir: Traduzco.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Saying what you know: SABER p. 233 U3E2 Saber is another verb that has an irregular yo form. Use to saber when you talk about factual information you.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
SEMANA SEXTO Spanish II. Para Empezar El catorce de septiembre Define the following interrogative words in Spanish: How- Where- Why- When- What-
Señora Gamboa Español I.  Write 3 sentences about the following topics in Spanish.  Mi familia…  Mi casa…
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Jugar – to play. Jugar - to play Jugar is the verb used when discussing playing games and playing a sport. It is a stem-changing verb. This means that.
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
Transcripción de la presentación:

12/6 A- Ask a partner these questions, write their answers in complete sentences. 1.¿Qué día es hoy? 2.¿De dónde eres? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿Te gusta cantar? B- Ask a partner these questions, write their answers in complete sentences. 1. ¿Cuántos años tienes? 2. ¿Qué tiempo hace afuera? 3. ¿Cuál es la fecha de hoy? 4. ¿Quién es tu maestro(a) favorito(a)? ¿por qué?

12/7 A- Escribe el opuesto: 1. Alto 2. Feo 3. Gordo 4. Grande 5. Rubio 6. Corto B- Fill in the blank with a form of ser or estar. 1.Yo ______ deprimido hoy. 2.Ella siempre ______ cómica. 3.Ustedes ________ de Argentina. 4.La fiesta ______en el gimnasio. 5.David _______en la biblioteca.

12/8 A- Translate the sentences. 1. I am tall. 2. You are red haired. 3. They(all girls) are pretty. B- Give the reason for ser or estar: 1. La ropa es de nilón. 2. Estamos tomando unos refrescos. 3. Está muerto. 4. El ceremonio es en el hotel. 5. Pedro está en la casa.

12/9 A- Fill in the blank then translate. 1.Alicia ______ alta. 2.Ellos _______ simpáticos y delgados.. 3.Nosotros no _______ inteligentes. 4.Jorge y tú ________ trabajadores y bajos. B- Fill in the blanks. 1.How you ____ and ______ you ______ use ______. 2. Use ser for _____ and _______ you are. 3. Estar is for the other deal, for _______ you are and ______ you _____.

12/10 A- 1.Describe yourself in 6 sentences: 3 about your physical appearance and 3 about your personality. 2. Describe Señora Crawford in at least 4 sentences. B- 1.Give the 4 instances you would use ser. 2.Give the 3 instances you would use estar. 3.Quiz a partner on the acronyms we made up in class.

12/13 A- Answer in complete sentences. 1.¿Eres perezoso(a) o trabajador(a)? 2.¿Eres aburrido(a) o interesante? 3.¿Eres cómico(a) o serio(a)? B- 1.What would you like to review most for the High School placement test? 2. What are some things you would like to learn more of in class (grammar culture, vocabulary, speaking, etc)?

A- Quiz a partner on the vocabulary. B- 1.When do you use the “personal a”? 2.What is the irregular form of conocer? 3.Conocer means to know what? 12/14

12/15 A- Traduzca. 1.Ella lleva un vestido blanco. 2.Mario lleva unos zapatos negros y verdes. 3.Yo llevo una falda y una bolsa también. B- Corrija los errores. 1.Yo sé Miranda es atlética. 2.Ustedes saben a jugar al beisbol. 3.Conozco hablar español bien. 4.¿Tú sabes el muffin man? 5.¿Usted conoce Presidente Obama?

12/16 A- Corrija los errores. 1.Yo llevo es una bolsa. 2.Yo llevo una la falda. 3.Yo llevo uno jeans. 4.Yo soy camiseta. 5.Yo llevo chaqueta. B- 1.When do you use saber? Conocer? 2.How do you say to know that? 3.What do you need to remember when saying you know someone? 4. What are the irregular forms of each verb?

12/17 A- Fill in the blank with un, una, unos, or unas. 1.Ella lleva _____ falda y _____ suéter. 2.Él lleva _____ pantalones cortos. 3.Yo llevo _____ zapatos y _____ calcetines también. 4. Karen lleva _____ camisetas en el verano. B- Fill in the blank with the correct form of Saber or Conocer. 1.Ella _______ que junio es en el verano. 2.Nosotros _______ a Pedro. 3.Ellos _______ las novelas por Stephenie Meyer. 4.Yo _________ España. 5.Tú ________ andar en bicicleta.

12/20 A- Say what each person is wearing in a complete sentence. 1.Pedro/jeans azules 2.Maestra/suéter verde 3.Luisa/Camisa roja 4.Felipe/calcetines blancos B- Say what time it is. Include morning, afternoon, evening where necessary. 1.3:30pm 2.1:00am 3.8:45pm 4.Noon

1/5 A & B- Answer the following questions based on the procedures in Spanish class. 1.When you return from being absent, what 3 things do you do? 2. When you’re finished with your textbook, where do you put it? 3. When is it okay to get out of your seat? 4. What is the procedure if you need to go to the bathroom? (3 steps)

1/6 A- Escribe en oraciones completas. 1.¿Qué llevas? 2.¿De qué color son tus pantalones? 3.¿Qué lleva Señora Crawford? B- Saquen el papel doblado con preguntas. (foldable with questions)

1/7 A- Translate: 1.A purse- 2.The purse- 3.The purses- 4.Some purses-

1/10 A- Match the following. 1.El, una) masculine plural 2. Los, unosb) feminine singular 3. Las, unasc) masculine singular 4. La, unab) feminine plural 5. ¿Eres interesante o aburrido? B- 1.Describe el examen: partes dificiles, partes faciles, partes confundidos, etc. 1.¿Cómo estás hoy? ¿Por qué?

1/11 A- Libros en el suelo. Necesitas un lápiz. Folders up. B- 1.¿Haces ejercicio mucho? 2.¿Haces el almuerzo? 3.¿Tus padres hacen la cena?

1/12 A- Anwer these review questions in complete sentences. 1.¿Te gusta cantar? 2.¿Eres un muchacho o una muchacha? 3.¿De dónde eres? 4.¿Qué día es mañana? B- Contesta en oraciones completas. 1.¿Te gusta mirar fútbol americano? 2.¿Te gusta el béisbol o el voleibol más? 3.¿Cuál es tu deporte favorito?

1/13 A- Escribe en español = = = = B- Today’s warm up was kindly produced by 3rd period Spanish. 1.¿Cuál es tu equipo favorito? 2.¿Prefieres jugar al baloncesto en aire libre o en una cancha? 3. ¿Juegas al tenis con un casco o una pelota? 4. ¿Dónde juegas al hockey? 5. ¿Qué es más grande: una pelota o una bola?

1/14 A- Escribe en español. (Oraciones completas) 1. ¿Cuántos años tienes? 2. ¿Cuántos años tiene un amigo en la clase de español? 3. ¿Cuántos años tiene Señora Crawford? (Guess, but I won’t tell… :) B- Match the equipment to the sport. 1.Una raquetaa. el hockey 2.Un cascob. andar en patineta 3.Unos patinesc. fútbol americano 4.Una patinetad. el béisbol 5.Una gorrae. nadando 6.Una piscinaf. el tenis

1/18 A- Traduce. 1.I am 14 years old. 2.Mr. Morales is 76 years old. 3.Adalia is 55 years old. B- Traduce. 1.I play basketball and I lift weights also. 2.He likes to skateboard, but he doesn’t like to ski. 3. You need a bat, ball and helmet to play baseball.

1/19 A- Matching: 1.Yoa. his/her 2.Mib. your 3.Suc. I 4.Nuestrod. my 5.Túe. you 6.Tu f. our B- 1.What is the difference between a stem-changer and a boot verb? 2.How do you find the stem?

1/20 A- Traduce. 1.My cousins are funny. 2.Your older sister is pretty. 3.His family is nice. B- Fill in the blanks with the correct form. Then translate with a partner outloud. Mi hermano no 1(entender) ______ como 2(jugar)____ al fútbol americano. Él 3(pensar) _______que 4(jugar)______ con una pelota, pero realmente 5(jugar) _______con una bola. Él 6(pensar) ______que la estación 7(empezar) _______en invierno también.

1/21 A- Answer in complete sentences. 1.¿Cuántos años tiene Karen? (43) 2.¿Tú tienes una abuela? 3.¿Cuántos hermanos tienes? B- Answer in complete sentences. 1.¿Quieres ir al cine esta noche? 2.¿Piensas que la escuela es divertida? 3.¿Prefieres que la escuela empieza a las nueve de la mañana?

1/24 A- Saquen un lápiz y escuchen bien. B- Copy this down: EXAMEN MIÉRCOLES 1.Comparisons (más que, etc) 2.Stem Changers 3.Sports Vocabulary (including equipment) 4.Saber

1/25 A- Fill in the forms of tener. 1. B- 1.¿Te gusta jugar los deportes más que mirar los deportes? 2. ¿Hay más de 4 personas en tu familia? 3. ¿La literatura es tan interesante como las ciencias? 4. When do you use más/menos “de”? Yo-Nosotros(as)- Tú-Vosotros(as)- Él/ella/usted-Ellos(as)/ustedes-

1/26 A- Fill in the blank with the form of tener. Then translate. 1.Ella _________ cuatro faldas. 2.Nosotros __________ochenta y seis camisetas. 1.Emilio y Susana __________cincuenta y nueve años.

1/28 A- Traduce: 1.Cierra’s cousin (female) 2.Michelle’s uncle 3.Gabe’s sister 4.Our parents

A- Traduce. 1.We have 18 cousins. 2.They have 23 bags. 3.You all are 13 years old. 1/31

2/1 ¡Feliz Febrero! A- 1.¿Qué signífica “tener”? 2.Matching: a. tenemosF. vosotros(as) b. tienenG. él/ella/Usted c. tieneH. nosotros(as) d. teneísI. ellos/ellas/ustedes e. tienesJ. tú