Name the classroom item 5 5 1 2 3 4 67 Answers 1.La mochila 2.El profesor 3.La calculadora 4.El libro 5.El papel 6.El escritorio 7.La pizarra.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Advertisements

(and a bit of –er & -ir too!)
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
-AR verbs Present tense: Los verbos regulares. There are two parts to every verb… The stem – Everything up to the ending The ending – There are 3 types.
Verbos -ar/regular ayudar (a) buscar contestar enseñar entrar (a,en)
U2E2/ Tener que (have to) A B yo estudiar mucho hoy.
THIS IS With Host... Your En la escuela Classroom activities En la claseVerbosAdverbs Others.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
En la universidad Lección 2 texo p Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn names for.
Name the classroom item Answers 1.La mochila 2.El profesor 3.La calculadora 4.El libro 5.El papel 6.El escritorio 7.La pizarra.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Present tense conjugations of regular –AR verbs Notes #15 1.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
2/7 A- Answer these questions using the given person. 1.¿De quién es el libro? (Arturo) 2.¿De quién es la chaqueta? (Diana) 3.¿Quién es tu primo favorito?
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Expressing Frequency With Adverbs
Descubre Lesson 2 Vocabulary
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Descubre Lesson 2 Vocabulary The classroom, class subjects, classroom objects, class materials, -ar verbs, some university words.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Capítulo 3 -ar verb conjugations.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
El calentamiento Escribe el pronombre en español 1.She 2.He 3.They (girls and boys) 4.We 5.I 6.You (to a friend) 1 ella él ellos nosotros yo tú.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Warm up Brainstorm as many verbs as you can remember. Put them into 3 lists: -AR-ER -IR.
Los Verbos Regulares Present tense conjugations of regular –AR verbs 1.
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Present tense of –AR verbs To talk about things you do, you use the present tense.
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
1 Pronouns and present tense conjugations of regular –AR verbs Los Pronombres y Verbos Regulares.
Name the classroom item Answers 1.La mochila 2.El profesor 3.La calculadora 4.El libro 5.El papel 6.El escritorio 7.La pizarra/el pizzaron.
Hoy es lunes, el 9 de noviembre Por favor, escribe la palabra de vocabulario que corresponde a cada imagen
-AR VERBS Español.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 28 de octubre Toma asiento
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
En la escuela Es una foto de dos jovenes y de una profesora en la escuela. ¿Qué son los jovenes? ¿Qué hay también en la foto?
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Las respuestas para la tarea Act. 2 1.Vicente es el padre de Tomás 2.Sofía es la prima de Roberto. 3.Manuel es el abuelo de Sofía. Act. 1 joven mayor viejo.
School. la clase - class la clase la escuela - school.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
1 Future tense conjugations of regular verbs Los Verbos Regulares.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
Name the classroom item Answers 1.La mochila 2.El profesor 3.La calculadora 4.El libro 5.El papel 6.El escritorio 7.La pizarra/el pizzaron.
Misc. warmups Add to Lessons.
Lesson 8 Warm-ups.
Misc. warmups Add to Lessons.
Transcripción de la presentación:

Name the classroom item

Answers 1.La mochila 2.El profesor 3.La calculadora 4.El libro 5.El papel 6.El escritorio 7.La pizarra

Name the subject, not the item. Use your notes #12 vocabulary

Answers to PPT 21 1.La musica 2.El arte 3.La química 4.La cíencia 5.Lenguas extranjeras 6.La historia 7.Las matematicas 8.La computación

Materias/subjects Name the subject, not the item

Answers to slide #5 1.La administración de empresas 2.La biologia 3.La contabilidad 4.La geografia 5.Las matematicas 6.La psicologia

Name the item

Answers to slide #7 1.La compañera de clase 2.El compañero de cuarto 3.La estudiante 4.El borrador 5.La mesa 6.La papelera or el bote de basura 7.La pluma

Name the item

Answers to slide #9 1.La puerta 2.El reloj 3.La silla 4.La tiza 5.La ventana 6.La biblioteca 7.La cafeteria

Answers to slide #11 1.La casa 2.El estadio 3.Clase de computacion 4.La libreria 5.La residencia estudiantil 6.La universidad

2. course quiz6. trimester/semester

Answers to slide #13 1.La clase 2.El curso 3.El examen 4.El horario 5.La prueba 6.El semestre, trimestre

Days of the week Complete the following patterns: 1. lunes,martes, _________________ 2. martes, miércoles, _________________ 3. domingo, martes, _____________________ 4. lunes, miércoles,___________________ 5. viernes, sabado, _____________________ 6. martes, jueves, _____________________ 7. miercoles, martes, _________________. 8.jueves, viernes, ___________________ miercoles jueves viernes domingo sabado lunes sabado

Warm-up Use Act 8 pg 43 Use your chart and discuss with a partner. Be ready to re-do it when I walk by to check you off. A:______¿Que clases tomas? B:______Yo tomo la clase de _________ de lunes a viernes a las _________ de la ________ con el/la profesor(a)__________. B:______¿Y tú que clases tomas? A:_____Yo tomo la clase de _________ de lunes a viernes a las _________ de la ________ con el/la profesor(a)___________. Write down this dialogue and what your partner says in your warm-ups.

Etapa Preliminar/ Days of the week / Numbers Complete the following sentences: 1. ¿Qué día es hoy? Hoy es _________. 2. ¿Qué día es mañana? Mañana es _________. 3. ¿Que dia fue ayer? ____________. 4. ¿Cual es tu dia favorito?____________. 5. ¿Cuales son los dias del fin de semana?________ ______________________ 6. Hoy es lunes, mañana es ___________ 7. Hoy es viernes, mañana es ______________. 8. Mañana es domingo, hoy es______________.

Days of the week Write the days of the week l ___ ___ ___ ___ ___ ____________ v ___ ___ ___ ___ ___ ___ ____________ m ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ m____________ s ___ ___ ___ ___ ___ ____________ j ___ ___ ___ ___ ___ ____________ d ___ ___ ___ ___ ___ ___ ____________

Warm-up PPT List all items in your mochila and on your escritorio that you can find in your vocab list #12. List at least 10 items you see. List 5 items you see in the class, en español. List items en español.

Days of the Week Review Complete the following sentences 1. ¿Qué día es hoy? Hoy es _____________________________________________ 2. ¿Qué día es mañana? Mañana es _____________________________________________ 3. ¿Que dia fue ayer? _____________________________________ Fill in the blank (remember to write them with lower case letters). 4. lunes, martes, ______, jueves, ______, sábado, ______ 5. miercoles, _________, viernes,______________,___________

Answers: Warm Up Complete the following sentences 1. ¿Qué día es hoy? Hoy es 2. ¿Qué día es mañana? Mañana es 3. ¿Que dia fue ayer? 4. lunes, martes, miércoles, jueves, viernes, sàbado, domingo 5. miercoles, _________, viernes,________,___________

Answers: Warm Up #3 Complete the following sentences 1. ¿Qué día es hoy? Hoy es martes 2. ¿Qué día es mañana? Mañana es miércoles 3. ¿Cuál es tú teléfono? (012) cero-uno-dos-tres- cuatro-cinco-seis-siete-ocho-nueve 4. lunes, martes, miércoles, jueves, viernes, sàbado, domingo 5.

Verbos regulares que terminan en -ar yo tú él/ella/usted nosotros(as) ellos/ellas/ ustedes necesitar (to need) necesit pasar (to happen) pas o as a amos an o as a amos an U2E1, p.105 esperar (to wait for) esper o as a amos an

Verbos regulares que terminan en -ar yo tú él/ella/usted nosotros(as) ellos/ellas/ ustedes ayudar (to help) ayud buscar (to look for) busc o as a amos an o as a amos an U2E1, p.105 entrar (to enter) entr o as a amos an

Verbos regulares que terminan en -ar yo tú él/ella/usted nosotros(as) ellos/ellas/ ustedes contestar (to answer) contest esperar (to wait) esper o as a amos an o as a amos an U2E1, p.105 llegar (to arrive) lleg o as a amos an

Verbos regulares que terminan en -ar yo tú él/ella/usted nosotros(as) ellos/ellas/ ustedes necesitar (to need) necesit llevar (to wear) llev o as a amos an o as a amos an U2E1, p.105 usar (to use) us o as a amos an

Classroom activities En los Apuntes: Unscramble the following sentences: 1. enseña / profesor / El / Pérez / matematicas 2. Sra. / es/ la / español / de / Diaz / maestra 3. “Sr./ como / Martinez/ usted/ esta/?” 4. el/ Perez/ es/ doctor/ un/ amigo/ buen U2E1 El profesor Perez enseña matematicas. La Sra. Diaz es maestra de español. “Sr. Martinez cómo esta usted? El doctor Perez es un buen amigo.

Possessive adjectives En los Apuntes: Write a sentence using each possessive adjective: 1. mis 2. tu 3. nuestro 4. nuestra 5. sus U2E1 El tiene mis libros. Es tu clase. Nuestro papa se llama Juan. Nuestra mama se llama Isabel. Sus hermanos son altos.

-ar verbs En los Apuntes: Make a list of 5 -ar verbs. Then write a sentence using each one using these pronouns. U2E1 Yo Tú el Ella Nosotros Ellos ellas 1.Yo hablo con mi amigo. 2.estudiar 3.esperar 4.llevar 5.contestar 6.preparar. 7.usar

To form the present tense: for –ar ending verbs STEM + Verb ending -o yo -as tú -a él, ella, Ud. -amos nosotros/as X -an ellos,ellas, Uds

Por ejemplo…: hablar hablar habl yo habl tú Habl El,ella, Ud. habl Nosotros/as X Habl Ellos,ellas, uds. o as a amos an To speak

To form the present tense: Fill out –ar ending verb chart with the endings Then cojugate the verb usar Yo uso Tú usas el usa nosotros usamos X Ellos usan

-ar verbs En los Apuntes: Make a list of 5 -ar verbs. Then write a sentence using each one using these pronouns. U2E1 Yo Tú el Ella Nosotros Ellos ellas 1.Yo hablo con mi amigo. 2.Tú estudias español. 3.El espera a su amiga. 4.Ella lleva su libro a clase. 5.Nosotros usamos los libros. 6.Ellos contestan las preguntas. 7.Ellas preparan la tarea.

A good student, bad student chart Make a chart, write characteristics Un Buen EstudianteUn estudiante malo

Make a chart. Write the characteristics of a good student and a bad student. Use the following sentences on your chart. Nunca llega tarde a clase. Rara vez contesta pruguntas. Siempre contesta preguntas. No hace la tarea mucho. Nunca estudia. Siempre saca buenas notas. Estudia poco Siempre estudia para las pruebas. Siempre llega tarde a clase. Rara vez habla español. Siempre tiene su libro en clase. Nunca tiene sus materiales Estudia todos los días. Rara vez mira la televisión.

Adverbs and -ar verbs En los Apuntes: Write 3 completions to this sentence: Los buenos estudiantes... Write 3 completions to this sentence: Los malos estudiantes…. Use adverbs of frequency, check your notes. U2E1

Un buen estudiante Nunca llega tarde a clase. Siempre estudia para las pruebas. Siempre tiene su libro en clase. Siempre contesta preguntas. Estudia todos los días. Nunca mira la televisión. Siempre saca buenas notas.

Un estudiante malo 1.Siempre llega tarde a clase. 2.No hace la tarea mucho. 3.Nunca estudia. 4.Estudia poco. 5.Siempre duerme en la clase. 6.Rara vez contesta pruguntas. 7.Rara vez habla español. 8.Nunca tiene sus materiales. dormir = to sleep

Hay que/Tener que En los Apuntes: Write 2 completions to each of these sentences: Para sacar una buena nota, yo tengo que... Para sacar una > en la clase de español hay que... U2E1 estudiar, preparar la tarea, escuchar a la maestra Hacer la tarea. estudiar, preparar la tarea, escuchar a la maestra Hacer la tarea.

Hay-means there is or there are Answer these questions. 1.Hay ________ estudiantes en clase hoy. 2.Hay ________ estudiantes con el pelo castaño. 3.Hay ________ estudiantes rubios. 4.Hay ________ estudiantes pelirrojos.

1.Escribimos problemas con números en la clase de [?]. 2.Llevo mis libros en mi ?. 3.El antónimo de fácil es [?]. 4.Corremos y nadamos en la clase de educación [?]. 5.La profesora escribe la lección en el [?]. 6.Necesitas una [?] para escribir las respuestas en el examen. 7.Yo necesito [?] una buena nota para mi madre. 8.Un lápiz tiene un [?] para corregir los errores. 9.Nosotros estudiamos Picasso en la clase de [?]. 10.La computadora tiene una [?] como la televisión. Warm-up PPT

Warm-up PPT #18, Name what you see. Write 5 sent. Use Hay or No hay.

To form the present tense: Fill out –ar ending verb chart with the endings Then conjugate the verb estudiar -o -as -a -amos -an

To form the present tense: Fill out –ar ending verb chart with the endings Then cojugate the verb estudiar, hablar, usar Yo estudi Tú estudi Él estudi Nosotros estudi X Ellos estudi

To form the present tense: Fill out –ar ending verb chart with the endings Then cojugate the verb estudiar Yo estudio Tú estudias el estudia nosotros estudiamos X Ellos estudian

To form the present tense: Fill out –ar ending verb chart with the endings Then cojugate the verb hablar Yo hablo Tú hablas el habla nosotros hablamos X Ellos hablan

To form the present tense: Fill out –ar ending verb chart with the endings Then cojugate the verb usar Yo uso Tú usas el usa nosotros usamos X Ellos usan

Preguntas Personales ¿Cierto o Falso? 1.Nunca escucho en la clase de español. 2.Rara vez saco malas notas. 3.Preparo mi tarea todos los días. 4.Estudio poco para los exámenes. 5.A veces entro en la clase tarde. 6.Miro poco el pizarrón. 7.Siempre estudio para las pruebas. 8.A veces yo hablo cuando el profesor habla. 9.Yo voy mucho al cine. 10.Mis amigos siempre me llaman los viernes por la noche. 11. La maestra siempre escucha a su MP3.

¿Con qué frecuencia? 1.Estudio con mis amigos. 2.Hablo español en la clase de español. 3.Miro la televisión. 4.Ayudo a mis padres. 5.Saco buenas notas. 6.Llevo mis libros a la clase de español. 7.Hablo con mis abuelos. 8.Uso la computadora. 9.Hablo con mis amigos cuando el profesor habla. Write how often you do the following activities... siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca

U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 2 or 3 people and the following scenario: Write a mini dialogue of 10 sentences Greet and introduce each other Ask how they are doing Ask about your classes Ask what’s in your friend’s backpack Ask what day it is. U2E1

Mini Dialogue Example ____Hola. ¿Cómo estas? ____ Muy bien gracias, ¿y tú? ____Mas o menos. Es lunes. ____¿Cúal es la fecha? ____Es el trece de noviembre. ____Si mañana es el catorce de noviembre. ____¿Cómo esta tu familia? ____Ellos estan bien. ¿Y tu familia? ____Muy bien gracias. ____Adios, hasta luego.

Tener En los Apuntes: Complete the following sentences with the appropriate forms of tener: 1. Tú _______________________________ catorce años. 2. Yo _______________________________ una mochila verde. 3. La impresora no ___________________ papel. 4. Nosotros _________________________ una computadora. 5. Ana y Luisa _______________________ un perro. U2E1 tienes tengo tiene tenemos tienen

Fotonovela Cuaderno de Actividades comunicativas Act 7 pg. 54 Example sentence frame. Yo soy______. Soy de_________. Yo estudio en ___________ en Hemet Ca. Este semestre yo tomo las clases de _________, _________,_________,__________,______ ____, y _________.

Write 3 facts about a Quinceñera Hispanic coming of age celebration When a Hispanic girl turns 15 The tradition has indigenous roots when a girl who turned 15 was considered and adult and ready for marriage. The fiesta can be extravagant or simple The most important part is the Mass celebration.

Not all girls want a quinceñera, they may choose a trip or a car The catholic religion embraced the indigenous tradition and christened it The quincenera can have an honor court of people her age At the fiesta her first dance is with her dad who changes her flat shoes to high heels. The families pull their resources to put on a big fiesta.