LANGUAGE LADDER AND SLOPPY SENTENCES Lesson 1---Spanish IB---

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tarea 1 Escribe 10 oraciones usando el vocabulario y el subjuntivo.
Advertisements

¿Qué te duele? WALT:Revising parts of the body and say where it hurts WILF: To express where it hurts using your book - level 3 To express where it hurts.
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Community Helpers Lesson. Big Idea: I want my students to understand that every community has important workers who protect and take care of its residents.
Me llamo ______ Clase 801 La fecha es el 6 de noviembre del 2013 Propósito # 29: ¿Cómo practicamos para la Prueba 5 del martes? Actividad Inicial: Escribe.
 List 5 verbs in Spanish that have to do with school (example: estudiar)
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Hoy es lunes el 19 de mayo de  ¡Usa una palabra de cada cuadro para escribir una oración perfeco!  Escribe 5 oraciónes en total.  Cambia los.
 Tienen que sacar (Take out): Tarea, el lápiz (pencil), y la agenda  Caldo: ¿En qué mes estamos?
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Frases / oraciones phrases/sentences

Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Spanish IB Explaining what happens to whom!. Metas de hoy…  Meta Grande: Hablan de hábitos sanos.  Talk about what is happening to whom.
Español de octubre.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Affirmative and Negative Words Capítulo 8 25/11/13.
ESPAÑOL de octubre. LA CAMPANA HOY ES MARTES EL 07 DE OCTUBRE DE La participación #1 = dibuja los ojos. Escribe una oración para cada foto.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
 For the three verb note slides, combine two vocabulary words with the specified structure to create a complete Spanish sentence. 1 for each step  Each.
4 DE SEPTIEMBRE DE 2013 ESPAÑOL 3. LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 4 DE SEPTIEMBRE Escribe en inglés: 1. My ankles hurt! 2. My teeth hurt! 3. His stomach.
Pronombres del Objeto 1b War m-up/ Esponja: ERES EL MAESTRO E, p.238 D, p 241 Listas!
Les gusta nadar… …ellos están nadando. y a este momento,
Lunes el 28 de noviembrePreparación para el examen objetivo: estar preparados para la preparación para el examen as tapas Me habría Por lo Era más limpio.
Buenos días! Take out your HW, Word of the Day & put on your ID Take out your notes from yesterday to do the warm-up: For the sentences below, underline.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
CALENTAMIENTO Completa las oraciones con el artículo definido correcto y la forma correcta del adjetivo. Ella es ______ estudiante __________ (serious).
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Ser versus Estar POWERPOINT FOR REVIEW Students write correct form of either SER or ESTAR depending on the sentence. Answers included.
Vocab. / Chapter 7 Dictado. *Write down the following sentences, as read allowed by the teacher, in Spanish.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
Survival Spanish – SPA II y III
Español de octubre. La Campana Hoy es lunes el 29 de septiembre de  Contesta (answer) en español: 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.¿Qué hora.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
DO NOW Using the Cinderella stories on your desk, complete Actividades A and B on a separate sheet of paper Recreate the boxes to drawn in on your sheet.
The verb estar To Be. Estar ☆ estar is used to express: 1)location 2)feelings/emotions.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Spanish 2  Formal Commands. Bellwork  Figure out the place that is being described and write it down.  1. Es un lugar donde trabajan los enfermeros.
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
 Adjective Agreement pg. 66  People pg ◦ Hair ◦ Physical characteristics  Colors pg. 195  Numbers pg. 16 & 87.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
What is a reflexive verb? A reflexive verb indicates that the subject of the sentence has performed an action on himself/herself/itself. In other words,
9 de noviembre. Para Empezar #8 Write the original sentence. Find the mistakes. Tell me why it is wrong and correct them. 1. Carla me lavo la cara todos.
If you won the lottery, what would you do?
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Mandatos Familiares y Mandatos Familiares Negativos By :Maribel Gonzales.
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Transcripción de la presentación:

LANGUAGE LADDER AND SLOPPY SENTENCES Lesson 1---Spanish IB---

Draw a 8 rung (step) ladder Add to the bottom rung these phrases. INDICATING YOU ARE STRESSED OUT  _______ me da/n estrés. Tengo estrés cuando __________________. Estoy estresante cuando __________________. Esponja/ Warm-up

Metas Diarias Metas de la Unidad Hablar de enfermedades, dolores y estresantes. Re-escribir frases en ordén correcta. Hablar de enfermedades, dolores y estresantes. Metas

Task 1…ORACIONES SUCIAS Re-escribir las frases Re-write them on sheet. Task 2…P. 231 with hora 5. (EN VOZ ALTA)

Independent Practice Independent Practice: Make flashcards for conditions, feelings, and aches and pain difficulties. 12 illustrated flashcards (take them from pages !).