Use and write in sentences body parts vocabulary.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿SER O ESTAR? SER and ESTAR are irregular verbs in the present tense. Both mean the same in English to be. So, when do we use them? SER To describe a person.
Advertisements

Vocabulario 3.1 el 30 de noviembre.
Hoy es _______, el ________ de _____ de _____________. Para Empezar: Contesten en español. 1.¿Qué le gusta hacer a tu mejor amigo? 2. ¿Qué le gusta hacer.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Español 1 El 31 de octubre de 2012 Entrada: ¿Qué hay? Watch the video & complete the missing lyrics on your sheet.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
1a apuntes de gramatica GUSTAR- TO BE PLEASING.
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
Doler.
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Calentamiento Label the esqueleto (skeleton) with the body parts vocabulario Make sure to number your warm-up #
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
4 DE SEPTIEMBRE DE 2013 ESPAÑOL 3. LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 4 DE SEPTIEMBRE Escribe en inglés: 1. My ankles hurt! 2. My teeth hurt! 3. His stomach.
Instructions for using this game. When clicking on the slide to move to the next appropriate slide, be sure you see the hand, not the arrow. (If you put.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
ALC 74 Hoy es jueves el 19 de abril de Lee e identifica lo que es.
Bellwork Hoy es_________, el __________ de ___________.¿Qué tiempo hace? trecemartes abril 1. ¿Qué te duele? 2. A Paco ¿qué le duele? Me duele(n) _________.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Gramática Repaso Present tense of regular verbs 1A- pagina 6.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
¿Cómo es tu monstruo? Take out your picture of your monster and describe him/her. Calentamiento Warm-up 8/9/2015.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Calentamiento Hoy es martes, el 23 de febrero
Transcripción de la presentación:

Use and write in sentences body parts vocabulary. Objetivos de hoy: Use and write in sentences body parts vocabulary. Conjugate doler to describe when something hurts. Actividad de reviso Write a sentence to describe how the person feels in each picture. 1. 2. 3.

Respuestas Actividad de reviso Ella se siente 2. Él se siente 3. Ellos se sienten asustada. Cansado. Emocionados. Ella está asustada. Él está cansado. Ellos están emocionados.

Papelito de salida Cuando termina, haz tarjetas/columnas del vocabulario “el cuerpo humano” en página 335.

Respuestas: Papelito de salida *Remember to put the total and your name as the grader at the top* Vocabulario: actividades de una vida sana (5pts) Montar en bicicleta Estirarse Estar a dieta Patinar Llevar a una vida sana

Respuestas: Papelito de salida Vocabulario: humores y condiciones físicas (5pts) Tener fiebre / tener calentura Tener tos Estar enojado Tener gripe Estar triste

Respuestas: Papelito de salida Gramática: sentirse (5pts) Me siento Se sienten Se siente Nos sentimos **write total out of 15 at top***

Actividad 1: Tarjetas/columnas de vocabulario Make flashcards/columns like last week for all “el cuerpo humano” vocabulary Actividad 2: Actividad 15 página 335 The directions say: What part or parts of the body do we use in the following situations? Write at least one body part for each question. Actividad 3: escribe apuntes sobre “doler” en página 336 take notes on how to conjugate doler and talk about what hurts in Spanish Actividad 4: Actividad 18 página 336 complete each sentence using a conjugation of “doler” and a part of the body to describe what part of the person’s body hurts in the situations listed Ejemplo: 1) Cuando leo demasiado me duelen los ojos.