¿HABLAR DEL TIEMPO…? Talking about el tiempo y el recreo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

2B me queda bien. ME~TE~NOS 1.ME quedA bien. 2.No ME quedA bien. 1.It fits me. 2.It doesnt fit me. 3.They fit me. 3. ME quedaN bien.
Imperfecto Use the imperfect to talk about what you used to do or what you were like in the past.
Me llamo __________ Clase 8 IM La fecha es el 27 de marzo del 2012
El Pretérito (con los verbos de –ar)
¿Adónde fuiste? El objetivo: To talk about what you did during the holidays.
___________________ Mi casa es bonita
What is the Imperfect? The imperfect is a form of the past tense that is used when an action: – Used to happen – Happened repeatedly or habitually – Happened.
El pretérito y el imperfecto Are both used to talk about past events.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
El imperfecto Español 3-3 Unidad 2. In Spanish, there are two simple tenses used to express the past tense. They are the preterite, which we learned in.
Repaso de verbos (Verb review)
¿Qué te gusta hacer?. No me gusta cantar. cantar.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 8 (ocho) 100 (cien) 56 (ciencuenta y seis) 80 (ochenta) 10 (diez)
Gustar with infinitives. WHAT IS AN INFINITIVE? An infinitive is the basic form of a verb, a word that expresses action or a state of being.
Español 2 24 de marzo de La Campana  Contesta las preguntas en frases completas. Ustedes están en una vacación y están entrando un país diferente.
Talking about el tiempo y el recreo del verano. LAS TARJETAS DEL ESTUDIO  Finish making flashcards. Then quiz each other! WORDS FROM YESTERDAY! la redla.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Topic: Weather and the preterit Essential questions: How do I talk about the weather and how do I discuss things that happened?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
VÁMONOS 1. Escribe la fecha. 2. What is mother in Spanish 3. What is father in Spanish 4. What is nice in Spanish 5. What is grandmother in Spanish MUY.
DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 21 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.los calcetines largos e.devolvemos Match each.
¡Compré muchos regalos! ¿Qué compraste y en qué tienda lo compraste? What did you buy and in which store did you buy it?
DO NOW: Directions: Copy these Infinitve verbs/ activities in your notes for future reference! 1. Nadar =To swim 2. Tocar la guitarra = To play the guitar.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Hacer with Expressions of time. Using “hacer” to express time When wanting to state how long something has been going on or how long it has been since.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
0 1 Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 1 Mis amigos y yo ¿Qué te gusta hacer?
Hoy es el 5 de enero.. Para comenzar: ¿Qué hiciste durante las vacaciones? ¿Adónde fuiste? In your journal, write about what you did and where you went.
What is a VERB?. What is the IMPERFECT TENSE? Ahora no practico mucho deporte porque ya no me interesa pero antes practicaba el atletismo.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Pretérito de SER y IR Preterite (past tense) of SER and IR.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
L OS P ASATIEMPOS U NIT 3; W EEK 3 This is a continuation from Week 2 Objectives: -I can say what I am going to do (sport/activity) -I can talk and write.
Do Now Escribe estas frases y complétalas con el verbo en el preterito. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video (alquilar)
Objetivo: to create a dialog in Spanish and prepare for our test. Hagan Ahora: 1)Activity 23 in the workbook packet. 2)Look at your notes, handouts, quizzes.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
De Vacaciones EQ: How do young people spend their vacations? Objectives You will:  Talk about summer and winter weather and activities.  Discuss summer.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
Propósito # 46: ¿Adónde fuiste en las vacaciones? Actividad Inicial: For homework, you had to research a resort that you would like to visit one day. You.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
El pretérito The preterite tense. The preterite is one of 2 past tenses in Spanish. –Both the preterite and the imperfect are used to talk about things.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
DAY 47: DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 22 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.las camisetas e.devolvemos Match each.
Chapter 1. The equivalent of gustar in English is… to like.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
Hoy es viernes, el dos de mayo. La Meta: ¿Con quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del miércoles para repasarla. (Take out Wednesday’s homework to.
Hoy es martes, el seis de mayo. La Meta: ¿A quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del viernes para repasarla. (Take out Friday’s homework to go over.
Answer the following questions en español.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Transcripción de la presentación:

¿HABLAR DEL TIEMPO…? Talking about el tiempo y el recreo

Initial Activity  Las Ketchup…

Goals- Talk about current and past pastimes. Explain the weather.  Referencia: Chapter 9//BUEN VIAJE ( con audio)

Necessary Questions--- Actividad 1 PRE-LECTURA: Leen la lista siguiente de vocabulario y estructuras nuevas: Identifican! (DISC 6, Track 1) *Cuando usar hay o hacer con decir el tiempo (weather) *Tres usos del tiempo pasado. (past tense) *Traducir: they went and they were al español. Entonces…contesta en grupo.

¿Es… o …?

Now practice a tad!  Write about what you did during LAS VACACIONES DE DíA DE ACCIóN DE GRACIAS:  Fui a ________________.  Hablé con ____________.  Golpeé _____________.  (No) nadé __________.  Mi hermano/hermana practicó ___________.

Homework: Write about it with pictures… Find or illustrate pictures for all of the following and label them in Spanish with a Sharpee or other permanent marker.  Fui a la playa bonita.  Nadé en el mar.  La pelota pasó encima (above) de la red.  Fui de surfing con una tabla hawaiana. Y corrí una ola grave. (2 pics)  Me bronceé en el sol.  Jugué dobles con un chico/a bonito/a.