Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Traduce todos los verbos siguientes. Y…
Advertisements

The things you need to know for the chapter 2B test
Homework explanation and preterite verb drills La tarea para Block 1  The worksheet p. 89 can be used to help you set up your writing, but the specific.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
ALC 47 Escribe la frase en español. Hoy es lunes el 23 de enero
Tarjetas postales 4a projecto.
-AR Verbs.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Propósito # 58: frases que usas de cuando compras Actividad Inicial: Match the following vocabulary words. ___ Cajeraa. To buy ___ Clienteb. Chasier ___Cajac.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Antes de empezar Empareja (match) lo que dice el dependiente con lo que contesta el joven. El dependiente: 1.Buenas tardes. ¿En qué puedo servirle? 2.¿Qué.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
¿Qué compramos por catálogo? OBJECTIVE: Go catalog shopping and tell about your experience. TASK: Step 1. Pick (cut) items required and put (paste) them.
ALC 48 Responde a las preguntas Hoy es miércoles el 25 de enero ¿De dónde era Levi Strauss? 2.¿Qué inventó Levi Strauss? 3.¿Qué son remaches? 4.¿Cómo.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
DO NOW: Solve each math problem
 ¿Cuánto cuestan esos zapatos?  ¿Cuánto cuesta el vestido rosado?  ¿Te gusta esta falda?
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
LISTENING COMPREHENSION TEST
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
Do Now Escribe estas frases y complétalas con el verbo en el preterito. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video (alquilar)
1. ¿Donde entras en una tienda? 2. ¿Donde sales de una tienda? 3. ¿Donde pagas en una tienda?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Review- Conjugation SER Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es Ustedes son ESTAR Yo estoy Tú estás Él/ ella/ usted está
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Review for Chapter 2 Test
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
R EVIEW FOR 3.1 Q UIZ 25 points Study pages
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
26 de agosto de Describe la familia. Usa a lo menos 5 oraciones. Necesita usar palabras que conectan.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Writing portion of test 1B
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

Realidades 2B Chapter Presentation

Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall and purchased several clothing articles, most of them on sale. Write an to a friend describing your shopping trip.

Requirements:  Answer the following questions on your e- mail : - ¿Qué compraste? - ¿Dónde los compraste? - ¿De qué son hechos y de que color? - ¿Cuánto pagaste por cada cosa? - ¿Cuánto gastaste?

Words Requirement  Verbs conjugated in the PRETERITE : Recibir – Comprar – Pagar – Gastar – Costar - Buscar – Encontrar.  Vocabulario : Está hecho… - Precio – Ganga – Efectivo – Cupon de Regalo – Talla – Apretado – Flojo.

Directions:  Write an describing at least 8 items you have purchased. Each one of them has to follow requirements on slide 3.  Pay attention to your PRETERITE conjugation and all mentioned requirements.  You might be asked to share your paragraph with the class. Do your very best, nothing less.  Group members should HELP each other, not do work for each other.  All numbers need to be spelled out.  Make sure your paragraph looks like an to a friend.