Papeles Restos de bocadillo Envases zumos y batidos Bolsas de chucherías Papel de aluminio Otros Patio antes del recreo Suelo Papelera Patio después de.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Qué vs. Cuál. ¿Qué es la estatua de la libertad? La estatua de la libertad es un estatua en Nueva York.
Advertisements

INVESTIGAMOS LOS RESIDUOS EN EL INSTITUTO. Autores: …………………………………………………Fecha……... 1.¿Qué residuos se generan en mayor cantidad? 1.¿Creéis que hay suficientes.
¿Qué? vs. ¿Cuál?.
Qué vs. Cuál The whole truth… Qué + ser = Definición Cuál + ser = Selección Qué + ser = Definición Cuál + ser = Selección Has to agree in number with.
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
Diálogos dirigidos con autoevaluación
Pensar, Querer, and Preferir PREFERIR n Here we will learn the verb PREFERIR, which means “to prefer.” n But before we do, let’s look at 2 other verbs.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Pronouns with Commands UNIT 5 LESSON 1. Pronouns with Formal Commands  English Grammar Connection: You often use pronouns with commands to direct the.
Verbs Like Gustar GUSTAR Y VERBOS SIMILARES. Hoy vamos a hablar sobre los intereses, las preferencias y las actividades en la vida de… Señor Mock.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
SABER AND CONOCER Both mean to know. Irregular in the first person yo. Saber: sé Conocer: conozco Saber: *To express knowledge of facts or pieces of information.
Capítulo 7A Pensar, Querer, and Preferir PREFERIR n Here we will learn the verb PREFERIR, which means “to prefer.” n But before we do, let’s look at.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Apuntes el 17 de diciembre Los verbos de cambio de raíz (e  ie, o  ue) Stem-changing verbs (e  ie, o  ue) Stem-changing verbs are common in Spanish.
 A direct object tells who or what receives the action of the verb.  Busco un libro. (I am looking for a book).  Compré unos guantes. (I bought some.
Subjunctive with Doubt. In English In English we use the indicative after expressions of doubt. I don’t believe that fame is important.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Indirect Object Pronouns (IOPs) ((Pronombres de Complemento Indirecto)) For Americans learning Spanish, there are only 5 conceptually difficult topics:
Repaso- Gustar Today we are reviewing GUSTAR. Our current vocabulary includes chores and what we think about them. The two verbs that we can conjugate.
Haz ahora ¿Cuál clase es tu favorita? ¿En general cómo son tus maestros?
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Daily Routine Assessment-Monday!
Ser versus Estar POWERPOINT FOR REVIEW Students write correct form of either SER or ESTAR depending on the sentence. Answers included.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Para empezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Conteste las preguntas en español. Escriba tres oraciones completas. ¿Qué vas a hacer después de la.
Trash How to recycle trash? You recycle trash by Dividing the things you can recycle and the things you cant recycle For example you have a Soda can and.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to for actions we do to ourselves Lavarse – to wash (oneself) Afeitarse – to shave (oneself) Ducharse – to shower.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Objetivo: Which form of estar should be used? What is the difference between ser & estar? Hagan Ahora: Match the activities with the places and write complete.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
Daily Routine Assessment-Monday!
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
P. 80 Realidades 2 Verbos reflexivos Los verbos reflexivos tienen dos partes: el verbo y el pronombre reflexivo. Los pronombres reflexivos son:
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Propósito #73: ¿Cómo eres y dónde estás?. Actividad Inicial: Libro de texto página #48, ejercicio # origen colocación origen colocación.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Haga Ahora: Make sentences with Conocer and Saber:
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Español 2 Avancemos 8.1 Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to tell that a person does an action to himself or herself.
Both saber and conocer mean “to know.” You use saber to talk about knowing facts or information. Nadie sabe la fecha del examen. ¿Saben Uds.
Present tense of Querer with infinitives p. 90. To say what you or others want, use a form of the verb querer. The form you use depends on the subject.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
GUSTAR NP33 To please (Like). 1. Use “Gustar” to say…  What pleases someone or what someone likes. A mí me gusta(n) = I like A tí te gusta(n) = you like.
Pronombres de objeto indirecto y directo JUNTOS. me te you lelo, la him, her, it nos us os you-all leslos, las them IO PronDO PronEnglish.
Qué vs. Cuál.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Saber and Conocer Saber and conocer both mean to know, but in a different sense. Saber means to know facts or information. Here are the conjugations of.
Transcripción de la presentación:

Papeles Restos de bocadillo Envases zumos y batidos Bolsas de chucherías Papel de aluminio Otros Patio antes del recreo Suelo Papelera Patio después de recreo Suelo Papelera Pasillo antes del recreo Suelo Papelera Pasillo después de recreo Suelo Papelera INVESTIGAMOS LOS RESIDUOS EN EL INSTITUTO. Autores: …………………………………………………Fecha……... 1.¿Qué residuos se generan en mayor cantidad? 2.¿Creéis que hay suficientes papeleras? ¿Creéis que se usan? ¿Os molesta ver sucias las instalaciones? 3.Completad vuestra información entrevistando al personal de limpieza. Preparad un cuestionario antes de realizar la entrevista. 4.Realizad un informe sobre la situación de limpieza del Centro. Incluid acciones a realizar por vosotros mismos y otras para proponer a la Dirección del Instituto.

Papelera + Sucio * Muy sucio ESTUDIO DE LOS RESIDUOS EN LOS PATIOS Y EXTERIORES DEL INSTITUTO

PASILLOS DE LA PLANTA BAJA PASILLOS DE LA PLANTA ALTA Papelera + Sucio * Muy sucio

DON’T BE A LITTER BUG! ER+BUG&oq=DONT+BE+A+LITTER+BUG&aq=f&aqi=g- sL1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=363l7461l0l7645l28l24l3l1l1l1l403l365 6l l19l0

PapersFood wastesJuice boxes Plastic snack bags Aluminium foil Others Patio before break Ground Garbage can Patio after break Ground Garbage can Halls before break Ground Garbage can Halls after break Ground Garbage can LOOKING AT SCHOOL TRASH. Authors: ……………………………………………………………………………Date……... 1.Which wastes we produce the most? 2.Do you think we have enough garbage cans? Do people use them? Bother you to see the facilities littered? 3.Give more information by interviewing the cleaning staff. Prepare some questions before the interview. 4.Write a report about the litter situation. Include goals for yourselves and suggest some to the Administration.

Bin or garbage can + Litter * Lots of litter LOOKING AT THE WASTES IN THE SCHOOL: OUTDOORS

FIRST FLOOR HALLS SECOND FLOOR HALLS Bin or garbage can + Litter * Lots of litter