Review for Chapter 5 Test

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario 5.2 el 21/22 de marzo.
Advertisements

Vocabulario 5.1 el 8/9 de marzo.
Vocabulario 5.1 el 26/27 de febrero.
Por la mañana… Español 2: Vocabulario 1.
The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
Por la mañana…. Capítulo 5 Vocab. 1.
Tarea 7.1 La página 75 y 76 en el cuaderno
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
Essential Questions for Ch. 7.2 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
Examen del 2A.
Calentamiento Find a logical response for each part of the conversation. _____1. Hola ¿Cómo estas _____2. ¿Cómo te llamas? _____3. ¿De dónde eres? _____4.
Ch 2 TEST Review Read the sentences. If the phrase is logical write lógico. If the phrase is not logical, re- write it to make it logical. El cocinero.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
Examen del 2A.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Día a día Capítulo 5 Vocabulario 1.
Quasimodo: (son las doce)
Capítulo 5-1 Vocabulario Telling someone to hurry Reminding someone to do something 1.
Actividades extras Español II – Capítulo 5.
Review for Chapter 1 Test 50 pts.. Escuchemos 10 pts.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Vocabulario.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
R EVIEW FOR C HAPTER 6 TEST 50 points. S EGOVIA (P AGINAS ) 4 POINTS Most travelers and tourists take the train to travel between Madrid and Segovia.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Despertarse – to wake up: stem changing. e>ie
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
After copying down the day’s agenda and objectives, conjugate ALL of the following verbs in your notebook! Regular reflexive verbs Levantarse – to get.
Calentamiento Write the answers to each question.
R EVIEW FOR C HAPTER 8 TEST 40 points. E SCUCHEMOS V OCABULARIO (4 POINTS ) Match each illustration with the statements you hear.
Mi dormitorio My bedroom
5A: Una Fiesta de Cumpleaños CW: 5A Vocabulary Recognition Objective: I can describe families and talk about celebrations.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
 A.) You will hear descriptions of how someone use to be. Match the statement to the correct picture being shown. A B C.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
POR LA MAÑANA… ESPAÑOL 2: VOCABULARIO 1.
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Do Now.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Use the word box above to complete the following sentences. Only write the word, not the sentence: 1) Cuando yo vuelo, prefiero un _______________ porque.
Bellwork: 11/27/12 textbook, notes/new sheet, & pen/pencil ONLY!!! ALL OTHER ITEMS GO IN FRONT OF YOUR DESK UNDER YOUR LEGS! 1. Take out a sheet of paper,
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
Review for Chapter 2 Test
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
Get your GradeCam ID from Ms. Coimbra. Then, use the word box above to complete the following sentences. Only write the word, not the sentence: 1) Cuando.
50 POINTS REVIEW FOR CHAPTER 5 TEST. ESCUCHEMOS (8 QUESTIONS) Match the pictures with the sentences you hear. Match the sentences you hear with the correct.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
R EVIEW FOR 3.1 Q UIZ 25 points Study pages
Pasatiempos Español 2: Capítulo 5 – Vocabulario 2 1.
Unidad 2 Español 2R Leccion 2. ¿ Qué vamos a hacer? Objective (s): vocabulary words related to daily routines Reflexive verbs and the present progressive.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
Review for Chapter 1 Test 45 pts.. Escuchemos 10 pts.
HW -página ciento ochenta y uno  actividades vientidós y veintitrés - Termina la list de vocabulario & exprésate boxes. Prueba: negative expressions -
Actividad 3 For each picture, you will hear two descriptions.Write the letter of the description that best matches the picture. 1.Roberto 2. Magda 3. Geraldo.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Transcripción de la presentación:

Review for Chapter 5 Test 40 points

Escuchemos 8 questions Match the pictures with the sentences you hear. Match the sentences you hear with the correct items: La crema La llave Las uñas Los lentes de contacto

True or False 8 questions Los senores Garcia are getting ready to go out. Read their conversation and then choose a) for cierto or b) for falso Sra. Garcia: Pablo, date prisa! Siempre tardas tanto en arreglarte!

Reflexive pronouns (Page 172) 4 questions Glenda has made a list of everything she must do to get ready for a party. Use the pictures to complete her list. Study Page 172: Ducharme, darme prisa, cepillarme, etc… Antes de la fiesta, tengo que_______ Despues tengo que ________________

Vocabulary 5 questions Read and choose the word or phrase that best completes each sentence. No disfruto de trabajar en mecanica, porque ______ mucho. me llama la atencion me interesa me aburro

Vocabulary 5 questions Choose the letter of the word or phrase that matches each description. Es algo donde puedes coleccionar fotos_______ Lo que te pones cuando no ves bien___________ lentes de contacto las artes marciales vestido de gala album el rato libre

Vocabulary 5 points Uso la computadora para __________ CDs. No puedo abrir la puerta. No me acorde de traer __________ tejer Darle de comer La crema Agarrar El impermeable Grabar Apagar la luz La llave

Pero and sino 5 questions Complete the sentences with pero or sino No me gusta tocar el violin, ____________ cantar. STUDY AND BRING ONE SCANTRON TO CLASS.