Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Advertisements

Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
26 de febrero de  Escribe en español  1. My stepbrother and stepsister live in Oregon.  2. We like to dance and sing in class.  3. My grandmother.
Match the English to the Spanish
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Español 1 18 – 19 DE MARZO. La campana Hoy es lunes el 20 de marzo de 2015  Contesta las preguntas con frases completas:  1. ¿Cuántas muchachas hay.
Español 1 18 – 19 DE MARZO. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Lunes 15 de septiembre Máx. : 23° Mín. : 19° Hazlo ahora 3 min.
Hoy es lunes el 23 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Treinta menos doce son.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
Thank you for taking my classes today
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Español de febrero. La campana Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Contesta las preguntas con frases completas: 1. ¿A qué hora vas a la escuela.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
If you won the lottery, what would you do?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 1 10 de febrero de La Campana ▪ Contesta en español con frases completes. ▪ 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? ▪ 2. ¿Qué te gusta hacer más para.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
1.¿Dónde ves más películas, en casa o en el cine? 2.Cuando vas de compras, ¿adónde vas? 3.¿Adónde vas los fines de semena? 4.¿Vas solo(a) o con tus amigos?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación para el Examen 4A
Transcripción de la presentación:

Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!

La campana Hoy es lunes el 16 de marzo de 2015  Contesta las preguntas con frases completas:  1. ¿Cuántas casas hay en tu vecindario?  Hay….  2. ¿Cómo es tu iglesia?  Mi iglesia es…  3. ¿Dónde te gustaría ir? ¿Por qué?  Me gustaría ir al/a la….porque… Answer about your group-created city!

Los Apuntes Read the sentences – then as a group decide what they mean in English.  1. ¿Te gustaría ir al cine?  2. Sí, me gustaría ir al cine. ¿Cuándo?  3. Vamos a las cuatro.  4. Necesito hacer los quehaceres.  5. ¿Qué tal las siete?  6. ¡Perfecto, vamos a las siete!

Check your answers!  1. Would you like to go to the movies?  2. Yes, I would like to go to the movies. When?  3. Let’s go at four.  4. I need to do chores.  5. How about seven o’clock?  6. Perfect, let’s go at seven! 1. ¿Te gustaría ir al cine? 2. Sí, me gustaría ir al cine. ¿Cuándo? 3. Vamos a las cuatro. 4. Necesito hacer los quehaceres. 5. ¿Qué tal las siete? 6. ¡Perfecto, vamos a las siete! 1. ¿Te gustaría ir al cine? 2. Sí, me gustaría ir al cine. ¿Cuándo? 3. Vamos a las cuatro. 4. Necesito hacer los quehaceres. 5. ¿Qué tal las siete? 6. ¡Perfecto, vamos a las siete!

La tarea  Practice writing an invitation conversation.  Use your notes to find the vocab you need such as:  Would you like…?  At what time?  I should…  Let’s go…  Write two conversations between characters of your choice! La participación #2

Exchange homework by everyone passing it one to the left. Answer their questions about your city. Return their paper. ¿Qué tal la tarea? -nuestra ciudad (our city)  Compose 4 questions that could be asked about your created city.  ¿Cómo se llama…?  ¿Cómo es…?  ¿Dónde está…?  ¿Hay…?  Compose 4 questions that could be asked about your created city.  ¿Cómo se llama…?  ¿Cómo es…?  ¿Dónde está…?  ¿Hay…?

¡Caminamos!  1. Los muchachos van a la biblioteca.  2. Las muchachas van a la iglesia.  3. Los que tienen 14 años van al parque.  4. Los rubios van al café.  5. Los que tienen 12 años van a la playa.  6. Los pelirrojos van a la casa de su amigo.  7. Los bajos van al restaurante.  8. Los que llevan lentes van al centro comercial.  9. Los con el pelo largo van a la heladería.  10. Los con el pelo rizado van al estadio. Stand up and get your fingers ready to “walk” from your own casa to the locations given! Remember where you personally go… you’ll need to know it afterwards! La participación #4

Un repaso de los eventos  Think about where you went on your “camino” with your fingers.  Now, in your diario section, write about the walk you took.  Here are some examples:  Primero, yo fui a la iglesia.  Luego, yo fui al parque.  Después, yo fui al restaurante.  Al fin, yo fui al estadio. First, I went to the church. Then, I went to the park. Afterwards, I went to the restaurant. At last, I went to the stadium. First, I went to the church. Then, I went to the park. Afterwards, I went to the restaurant. At last, I went to the stadium. La participación #5

La Revista, ¿Qué Tal? -El superclásico: River Plate vs. Boca Juniors pp. 6-7  Do all this writing work in your “diario” :  1. Find “Preparamos” and answer the questions in Spanish.  2. Translate the sentences in blue at the top of p. 6.  3. In groups of two or three, read the article by having one person read a paragraph, stop, translate the paragraph as a group, have a different person read the next paragraph, etc.  Do this in your magazine:  4. Complete the “Comprendemos” activity  For groups with extra time…some extra credit!  5. do the “Practicamos”, Google the Spanish numbers Torneo = tournament Liga = league Equipo = team La misma = the same Camiseta = t-shirt Jugador = player Juega = plays Apodo = nickname Aficionados = fans Torneo = tournament Liga = league Equipo = team La misma = the same Camiseta = t-shirt Jugador = player Juega = plays Apodo = nickname Aficionados = fans