USDA/CSREES Hispanic Serving Institutions Higher Education Grant Undergraduate Bioscience Engagement Track (UBET) Award # 2007-02390 Amount: $203,126 A.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

Copyright © 2012, Georgia Career Information Center, Georgia State University. All rights reserved. Content provided by the Georgia Career Resources Network.
La Feria High School Programa de Inscripción Dual.
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
USDA/CSREES Hispanic Serving Institutions Higher Education Grant expanding Undergraduate Bioscience Engagement Track (eUBET) Award # Amount:
Universidades Innovadoras y el Modelo de Aalborg Presentación: Steen Fryba Christensen Universidad Nacional de Cuyo, 13 de mayo 2010.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Dra. Mary Fanelli Ayala Eastern New Mexico University Portales, NM.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
03/ Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3.
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
10 de abril de 2014 Bioinformática Nuevas Capacidades para un Nuevo País Carlos Vásquez Director Nacional de Tecnología y Competitividad Microsoft Colombia.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Dra. Mirta Enid Rivera Prof. Hilda Mejías Prof. Yaira Ortiz viernes, 10 de octubre de 2014.
Bono el mono Juego interactivo Por María Arce Azusa Pacific University El cuento Instrucciones Preparación para el juego Objectives Piezas para el juego.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
Alberto Morelli, Committed with Corn Alberto Morelli, Comprometido con el Maíz Vicepresidente 2º MAIZAR Vicepresidente 2º MAIZALL.
La Ley BRIDGE de Georgia © 2014 Georgia Career Information Center, Division of Student Affairs, Georgia State University and its licensors. All rights.
Educación en Ingeniería para la ciudadanía, la innovación y la competitividad en Iberoamérica: ciencia, tecnología, ingeniería, matemáticas y el rol de.
Biotecnología.
BIOTECNOLOGÍA.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
DESARROLLO TECNOLOGICO♥
AWARDS FOR EXCELLENCE IN OPENCOURSEWARE. THANK YOU TO OUR PARTNERS AND SPONSORS.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
1 Trade, Innovation and Productivity Center Sebastián Urbina Director.
Migrant Education Program at VUSD Maria A. Villarreal – Migrant Coordinator X 1083 Rogelio Ramirez – Liaison Recruiter x How do.
Instrucciones: Cada estudiante recibirá una carpeta con los numeros de juego. Los estudiantes revolverán los dominos y los pondrán boca abajo sobre la.
Medico – Científico Una especie en extinción….. Que debemos recuperar.
Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Roberto Araya
Presenter: Cal Poly Pomona, SDEE (DEPIE). 1982: Pyler v. Doe United States Supreme Court rules that all students, regardless of immigration status, have.
Windsor High School AVID Advancement Via Individual Determination AVID's mission is to close the achievement gap by preparing all students for college.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
La Biotecnología En la medicina Andrés Núñez Danilo Piñones
Avances tecnológicos Explican los avances de la ciencia que han hecho posibles la evolución de la medicina, agricultura, industria, comunicación transporte.
BIOTECNOLOGÍA GENÓMICA
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
ISTEC The Iberoamerican Science & Technology Education Consortium.
Parent Academy/ Academia Para Padres September 26, 2015/ El 26 de septiembre del 2015.
HAZLO AHORA Translate: SEAN Y NATHANIEL SON DEPORTISTAS. ELLOS SON JUGADORES DE FUTBOL AMERICANO. LES GUSTA LEVANTAR PESAS Y HACER EJERCICIOS. DESPUES.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Santa Ana College School of Continuing Education Centennial Education Center 2900 W. Edinger, Santa Ana Ca Room E /30/2015 mib.
Access ASU Arizona State University ASU is committed to serving schools, students and families of Arizona by helping prepare students for the university.
3.3-1 In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to.
CSCTFL 2013 Linda Egnatz Lincoln-Way H.S., Frankfort, IL
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
Instituto Tecnológico de Costa Rica Luthiers de la Tecnología Costa Rica Fab Lab Yuen Law Wan Milton Villegas-Lemus.
Summary Design & Outcome Standards Jóvenes Constructores El Salvador.
U.S. Colleges and Universities Prepared by Danny Hirsch November 24, 2015.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
MATERIA: OFFICE ZATARAIN NAVARRO GÉNESIS BETZABÉ BIOTECNOLOGÍA.
Mediciones Mr. Ferron – PSJA High School Dual Language Program.
Local Control Accountability Plan Parent Advisory Committee Plan de Control de Documentación Local Comité Asesor de Padres Welcome! ¡Bienvenidos!
Business Schools in Latin America teaching Sustainable Development and Corporate Social Responsability CSR Preliminary Survey Presented during the Cladea.
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
© Granta Design, Título del Proyecto Tutor: Nombre y Apellidos Alumno/s: Nombre y Apellidos 1 Nombre y Apellidos.
MAIN FEATURES CHARACTERISTICS ACCESS DEGREE AND CURRICULUM
University Polytechnic Estatal of Carchi English Investigation Integrants: Guerrero Jilmar Ortega Freddy Paredes Erika Quishpe Sandra Morocho Ronny Class:
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
Transcripción de la presentación:

USDA/CSREES Hispanic Serving Institutions Higher Education Grant Undergraduate Bioscience Engagement Track (UBET) Award # Amount: $203,126 A Community College High School University Research Lab Pipeline UBET Partners  South Mountain Community College (SMCC), a HSI in Maricopa Community College District, Phoenix, Arizona;  Arizona Agribusiness & Equine Center (AAEC), a College Preparatory Charter High School, Phoenix, Arizona;  Carl Hayden Community High School (CHCHS), a Public High School in the Phoenix Union High School District, PUHSD)  Corona Del Sol High School (CDSHS), a Public High School in the Tempe Union High School District, TUHSD)  USDA/ARS Arid Climate Laboratory, Maricopa, Arizona USDA Relevant Priority Areas  Strengthen Institutional Educational Capacity in response to Arizona’ emerging bioscience Industry;  Attract and Support undergraduate students from under-represented groups and prepare them for bioscience careers. UBET Goal  Increase the Arizona Bioscience Workforce & especially increase under-represented minorities in Biosciences. Activities  Upgrade 3 Partner High Schools with Bioscience Equipment;  Conduct College Bioscience Courses to train and Certify High School Science Faculty to teach college biosciences courses;  Employ a Science Lab Technician to support partner High School bioscience faculty and students;  Enroll at least 400 high school students in college-level bioscience courses taught at the partner High Schools during the two year grant period;  Promote scientific reasoning, innovation, and scientific rigor by engaging students in research projects and participating in science competitions;  Promote experiential learning by recruiting students for internships at USDA/ARS; Beneficiaries  Three high school districts serving over 100,000 students (PUHSD and TUHSD, public high school districts;  AAEC is a non-profit charter high school district) will receive bioscience lab equipment and lab support;  Nine high school science faculty receive tuition bioscience course tuition waivers and certification to teach college-level bioscience courses;  Over 400 students including many minority students will enroll and successfully complete at least one college-level bioscience course;  UBET students and Faculty will receive internships at the USDA/ARS Arid Climate Lab in Maricopa, AZ. Evaluation  Student formative and summative evaluations for all UBET bioscience courses and instructors;  SMCC Chair evaluations of all UBET bioscience Faculty;  USDA/ARS evaluation of faculty and student interns. Impact  UBET is a pilot for the PUHSD and TUHSD in Arizona. Both districts eagerly await the outcome of  UBET with the intention of adding bioscience curriculum (through dual enrollment) to one additional high school from each district (Caesar Chavez HS from PUHSD and Tempe HS from TUHSD, both schools have a high percentage of Hispanic students).  At least 10 UBET students will receive awards in the Arizona Science and Engineering Fair students Nuevos Cursos en BIOTECNOLOGÍA ¿Qué es la Biotecnología? “Biotecnología abarca un campo amplio de ciencia y tecnología que usa seres vivos para beneficiar a la gente” “Este campo increíble está produciendo los desarrollos más actuales en investigación médica, agricultura, horticultura, acuicultura, bioinformática, justicia penal, y bioprospección” ¿Qué son ejemplos de Biotecnología? Terapia génica para curar enfermedades y trastornos genéticos; Ingeniería de tejidos para reemplazar órganos defectuosos; Asistencia médica adaptada según los requisitos del paciente para hacer drogas y vacunas; Cultivo de plantas para mejorar su resistencia a insectos y enfermedades; Clonación y manipulación de ADN para mejorar la nutrición de cultivos; Recuperación biológica para adquirir metales de escombreras de minas; Bioremediación para limpiar tierra y agua de contaminación de químicos tóxicos Por favor, comunícate con: ____________________ en____________para recibir información sobre cómo inscribirte o para contestar preguntas. BIO 107: INTRODUCCIÓN a la BIOTECNOLOGÍA Créditos Académicos: 4.0 créditos académicos (Se pueden transferir a una universidad). En la clase de BIO 107 vas a: Aprender técnicas de ingeniería genética en las clases interactivas del laboratorio; Diseñar y concluir proyectos científicos; Ser el primero en usar nuevo equipo biotecnológico; Prepararte para cursos avanzados y carreras de biotecnología; ¿Buscando una carrera… …dónde puedes combinar tu pasión para ciencia y tu impulso para ayudar a la gente? ¿Quieres trabajar en un campo dinámico que está creciendo con muchas oportunidades de trabajo y una potencial de ingresos excelentes? Carreras emocionantes en biotecnología Investigadores en agricultura, biología, genética, y medicina están al frente de descubrimientos nuevos de biotecnología. Están trabajandopara aclarar los códigos genéticos que gobiernan los procesos devarios seres vivos para que puedan entenderlos y modificarlos cuando sea apropiado.