Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los interrogativos ¿? Una cosa que tienen que recordar… Los Interrogativos í SIEMPRE é tienen á ACCENTOS ó
Advertisements

Frase de la semana Phrase of the week No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea? -No la tengo. No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea?
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
English Lesson 5.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Today… We will: O Explore value as an element of art O Create value scales in our artist journals O Continue working on our Zentangle designs I will: O.
¿Qué hacen estas personas? ¿Qué tiene el viejo? What are these people doing? What does the elderly man have? Why?
Fast Five Nov. 30-Dec. 4 Señora D. Brooks Union Jr/Sr High School Modoc, IN Spain Test.
Hi. My name is _____. Did I tell you about... (you copy and finish.) Hola. Me llamo ______. ¿Te había dicho de(l)... (copia y completa.)
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
28 Preguntas Personales Personal Questions.
Are you in? Instructions Been here before? How to play Answer questions correctly to proceed to the next level. At a certain level you will be asked.
GRAMÁTICA Direct Object Pronouns (pronombres de complemento directo)
America Central Fast Five Second Week of November, 2009.
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
Calentamiento (warm-up)
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Match the English to the Spanish
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Mi dormitorio My bedroom
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡MerCon 2014! La convención de los mejores mercados.
English Lesson 3.
WHERE DO WE COME FROM: Introduction to Tolerance Lourdes Rubio LPC Counselor-Kenmore.
Miércoles el 1 de diciembre El desierto es amarillo objetivo: poder describir Mexico con colores y “el”, “la”, “los” “las” (the) starter: el intruso 1.desierto.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY explain your home with drawings Do a home (worksheet ) Make 5 sentences with i like Make a house with tangram Invent.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
 ¿Cuánto cuestan esos zapatos?  ¿Cuánto cuesta el vestido rosado?  ¿Te gusta esta falda?
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
The following slides introduce the new verb IR.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
The passive “se”. When is it used? To indicate some sort of action without indicating who performed the action *The passive SE is used when you are trying.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
La lástima de verano. El cuento Es el verano de 2009 y Kayla está en New Jersey con sus abuelos porque está trabajando en una tienda de ropa y es mesera.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
2.1 2 nd Year Los Apuntes: Possessive Adjectives & Pronouns.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Forming questions.
Question Words.
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!

Here is a rose window from a cathedral in Mexico. Please describe it in detail. Aquí hay un rosetón de la catedral de México. Por favor, descríbalo en detalle.

This Mexican toy store is about to stop selling one of the toys shown here. Which do you think it will be? Why? Esta tienda de juguetes de México está a punto de dejar de vender uno de los juguetes mostrar aquí. ¿Cuál crees que será? ¿Por qué?

Does the cover of this book make you want to buy it to read? Why or why not? Explain in complete sentences. ¿Quieres comprar este libro para leer? ¿Por qué o por qué no? Explique en frases completas.

This golf course has a tiny problem. In America, it would be called a sink hole. How does this course use it to its advantage? Este campo de golf tiene un problema pequeño. En los Estados Unidos, que sería llamado un cenote. ¿Cómo lo utilizan este curso a su ventaja?

What kind of company might have this sign? Explain your answer. ¿Qué tipo de empresa podría tener este signo? Explique su respuesta.

Old mask, new ones. What’s the deal? Explain your answer well. Un máscara viejo, otros nuevos. ¿Qué pasa? Explique su respuesta bien.

What is this and why is it here? ¿Qué es esto y por qué está aquí?

Is this culture or art? ¿Es la cultura o el arte? Explique su repuesta.

Is this art or culture? Explain your answer. ¿Es el arte o la cultura? Explique su repuesta.

This is the Frito Bandito. Who might have complained and what do you think happened? Este es el Frito Bandito. ¿Quién pudo haber quejado y ¿qué cree que pasó?