Hoy es lunes, el 2 de marzo 2/3/15. Para comenzar: translate these sentences into English. 1.Yo tengo una pluma. 2.Carmen tiene la pluma roja. 3.Mi amigo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
There are four words in Spanish that mean “the”.
Advertisements

Kennesaw Mountain High School Spanish I Sr. Mieles Spring 2008.
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p
10 NOVICE My student teacher ROSARIO will be doing the review lesson with you today. This review is for YOUR BENEFIT not hers or mine! ROSARIO WILL CHECK.
Tengo tienes tiene tenemos tienen Add a QUE afterward to express what people HAVE TO DO!
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Hoy es lunes Es el 27 de febrero del 2012 ¿Cómo usamos las preposiciones para expresar dónde están las cosas? PARA HACER AHORA: ¿Cómo se dice… en español?
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
HACER AHORA – Complete in notebook
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
Lesson One: Singular Possessive Nouns & Singular Possessive Pronouns Lesson Two: Noun/Adjective Placement.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Articles Español 1.
Hoy es miércoles, el 4 de febrero
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
La práctica de las palabras interrogativas en español. All interrogative words have a written accent in Spanish. There is an upside-down question mark.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Definite and Indefinite Articles
Tener Capítulo: 4.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Possessive Adjectives and Possessive Pronouns
Definite and Indefinite Articles
Making Words Plural. cartel-cartelescruz-cruces libro-librosflor-flores luz-lucessilla-sillas papel-papelesdulce-dulces 1. If a word ends with a vowel-----add.
Mi dormitorio My bedroom
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Hoy es lunes, el 9 de marzo 2/3/15. Translate these sentences into English. 1.Eres nicaragüense. 2.Él es alto y moreno. 3.Ustedes son de los estados unidos.
Definite and Indefinite Articles
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
El tiempo y las estaciones. EL TIEMPO HACE FRIOHACE CALOR HACE VIENTO.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
El verbo HABER.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
Expressing Obligation with TENER QUE and HAY QUE.
ANTE TODO In contrast to English, Spanish has two types of possessive adjectives: the unstressed (or short) forms you learned in Lección 3 (mi, mis, tu,
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
¿¿¿Las preguntas??? Questions???.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
Definite and Indefinite Articles P.60 Realidades 1.
Preguntas y respuestas
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Haga Ahora Make 5 sentences using AR, ER, IR ending verbs with different subject pronouns.
Spanish I Week 14. Para Empezar El dieciseis de noviembre Please translate the following sentence into Spanish: I go to the mall in order to go shopping.
Vámonos The bolded word(s) are wrong in each sentence. Write each sentence CORRECTLY. 1) Yo soy corriendo. 2) Tú estás dormiendo. 3) La chica es leiendo.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
{ Empieza de clase el 29 de octubre Password: sieckspanish.
Tener. Means “to have” yo tengo tú tienes usted él / ella tiene tener.
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Jeopardy $100 Lecci ó n preliminar U1L1U1L2U2L1U2L2 $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
GENDER & NUMBER AGREEMENT. Gender of Nouns  What is a noun?  Represents a person, place, thing, or idea  In Spanish, all nouns are either masculine.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1. Sra. Schwarz  In Spanish, apostrophes (’) do not exist.  For example, you cannot say “Jorge’s perro,” “María’s.
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, el 2 de marzo 2/3/15

Para comenzar: translate these sentences into English. 1.Yo tengo una pluma. 2.Carmen tiene la pluma roja. 3.Mi amigo tiene unos libros. 4.Fermín tiene el libro de matemáticas. 5.Jorge tiene la computadora.

Para comenzar: translate these sentences into English. 1.Yo tengo una pluma. 2.Carmen tiene la pluma roja. 3.Mi amigo tiene unos libros. 4.Fermín tiene el libro de matemáticas. 5.Jorge tiene la computadora. 1.I have a pen.

Para comenzar: translate these sentences into English. 1.Yo tengo una pluma. 2.Carmen tiene la pluma roja. 3.Mi amigo tiene unos libros. 4.Fermín tiene el libro de matemáticas. 5.Jorge tiene la computadora. 1.I have a pen. 2.Carmen has the red pen.

Para comenzar: translate these sentences into English. 1.Yo tengo una pluma. 2.Carmen tiene la pluma roja. 3.Mi amigo tiene unos libros. 4.Fermín tiene el libro de matemáticas. 5.Jorge tiene la computadora. 1.I have a pen. 2.Carmen has the red pen. 3.My friend has some books.

Para comenzar: translate these sentences into English. 1.Yo tengo una pluma. 2.Carmen tiene la pluma roja. 3.Mi amigo tiene unos libros. 4.Fermín tiene un libro de matemáticas. 5.Jorge tiene el libro de poesía. 1.I have a pen. 2.Carmen has the red pen. 3.My friend has some books. 4.Fermín has the math book. 5.Jorge has the book of poetry.

En tus apuntes: ¿Qué es la diferencia? Definite articlesIndefinite articles

En tus apuntes: ¿Qué es la diferencia? Definite articles El, la, los, las Indefinite articles

En tus apuntes: ¿Qué es la diferencia? Definite articles El, la, los, las Indefinite articles Un, una, unos, unas

En tus apuntes: ¿Qué es la diferencia? Definite articles El, la, los, las the Indefinite articles Un, una, unos, unas

En tus apuntes: ¿Qué es la diferencia? Definite articles El, la, los, las the Indefinite articles Un, una, unos, unas Some, or a/an

En tus apuntes: ¿Qué es la diferencia? Definite articles El, la, los, las The Specific: el libro Indefinite articles Un, una, unos, unas Some, or a/an

En tus apuntes: ¿Qué es la diferencia? Definite articles El, la, los, las The Specific: el libro Indefinite articles Un, una, unos, unas Some, or a/an General: un libro

¡Canción! Buenos días, buenos días. ¿Cómo estás? Muy bien, gracias, muy bien gracias. ¿Y usted?

¿Pero qué dices cuando no estás bien?

Estoy ___________.

Mini diálogo 1.Hola Paco. ¿Cómo estás? 1. Estoy muy triste, Manuela. 2. ¿Qué pasó? 2. Mi gato está enfermo. Creo que va a morir. 3. ¡Ay! Lo siento. 3. Si, es mi gato favorito. Porque – because Por qué – why ¿Qué pasó? – what happened? Embarazada - pregnant

With your partner: Create a mini dialogue where someone is not “bien”. In the dialogue, explain what happened to make the person feel the way they do. Each person should have at least 3 lines.

Useful phrases: Porque – because Por qué – why ¿Qué pasó? – what happened?