Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 17 de octubre 1. Llenen (fill) los espacios de tu vocabulario lo máximo posible. 2. ¿Qué haces.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
?.
Advertisements

Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
COMMON AFFIRMATIVE AND NEGATIVE WORDS
Notes and Practice Exercises for Spanish Students
COMMON NEGATIVE WORDS IN SPANISH N. González
Calentamiento: responde ¿Dónde se vende (sell) la piña? ¿Dónde se habla español? La heladería La frutería 1. La __________ se vende en ___ _____________.
Demonstrative Adjectives and Pronouns
Los Adjetivos Demostrativos (Demonstrative Adjectives)
Los Adjetivos Demostrativos
Los Adjetivos Demostrativos (Demonstrative Adjectives)
Demonstrative Adjectives and Pronouns
Los adjetivos y pronombres demostrativos
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Review for El coyote y el cuervo unit test 1. How do you recognize a noun? A noun with have _____,_______,______,______ or _____,______,_____,____ in front.
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Comparatives and Superlatives. Unequal comparisons To say something is more or less use Mas que or menos que Ellos salen mas que nosotros. They go out.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Comparatives Two nouns may be seen as having more, or less, of a characteristic than another. To express this, the Comparative construction is used: When.
Los Adjetivos Demostrativos (Demonstrative Adjectives)
Los Pronombres Demostrativos
ESPAÑOL 2 24 de septiembre de La Campana  Write the statements in English:  1. La dependiente es muy guapa.  2. Busco un sombrero verde.  3.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
 Demonstrative pronouns are used to say “this one,” “that one,” “these,” or “those.”  They also agree in gender and in number with the nouns they represent.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hazlo Ahora: Hoy es miercoles Write the forms of HABLAR below. Write the pronouns too. 1. Marisa ________6. Nosotros _____ 2. Paco y yo ________ 7. Ella.
Los Adjetivos Demostrativos (Demonstrative Adjectives)
Comparatives Two nouns may be seen as having more, or less, of a characteristic than another. To express this, the Comparative construction is used: When.
Los Adjetivos Demostrativos (Demonstrative Adjectives)
Expression of Equality. But first…..a review Comparisons of Inequality Más + adjective + que Más + adjective + que –Iris is taller than Samuel = Iris.
Unequal and Equal Comparisons
Los Adjetivos Demostrativos
Comparisons of equality and quantity 1B. To compare qualities of people or things that are the same or equal: Use this formula: Tan + adjective or adverb.
Los Adjetivos Demostrativos (Demonstrative Adjectives)
Demonstrative adjectives and pronouns. esteestaestosestas eseesaesosesas aquelaquella aquellosaquellas masc. sing. fem. sing. masc. plural fem. plural.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Comparisons. There are two forms of comparison Equal and unequal.
Easy definition of conjugate: To give a person, place or thing an action to perform. English Subject Pronouns: memorized in this order: I, you, he, she,
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Comparatives Page 53 Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
Repaso para el examen C Comparativos Frutas/ Verduras.
TO BE! Ser o no ser; es la pregunta. -- Guillermo Shakespeare.
Roseman Spanish Possession/Ownership, Irregular Verbs (Ir, Dar), Ir and the future, Demonstratives.
Phrases for Making Comparisons ¡Qué Divertido!. Several phrases are used to compare things. Here are some examples of how we use them. Más que= More than.
Comparative Forms  Inequality… –In Spanish, most adjectives, adverbs, and nouns are compared by: más (more) or menos (less).
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
ESPAÑOL 2, el 28 de octubre Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa
Los Adjetivos Demostrativos Objective-Today we are learning about demonstrative adjectives in Spanish.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
Los Adjetivos Demostrativos (Demonstrative Adjectives)
Comparaciones de Adjetivos Comparisons Part 1. Adjective Comparisons  When we make adjective comparisons, we can either say that someone is  More ___.
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen. Entrada – el 29 de enero 1.¿Qué hiciste ayer? Yo dormI y comI mucho en la casa de mi amigo ayer. TambiEn, hice mi tarea.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Adjetivos y pronombres demostrativos miércoles, el 18 de noviembre.
ESPAÑOL 2 22 de septiembre de La Campana  Write the statements in English:  1. La vendedora es muy guapa.  2. Busco un sombrero verde.  3. No,
Comparisons & Superlatives In Spanish, inequality is expressed by using one of the following formulas: más (menos) + adjective + que más (menos) + adverb.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Pronouns, the verb SER, Adjectives
DEMONSTRATIVE ADJECTIVES & COMPARISONS
Transcripción de la presentación:

Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen

Entrada – Hoy es lunes, el 17 de octubre 1. Llenen (fill) los espacios de tu vocabulario lo máximo posible. 2. ¿Qué haces en tu tiempo libre?

Objectives:  I will be able to form formal commands and informal commands.  I will be able to form affirmative tú commands.

Entrada – 15 de octubre Contesten las preguntas: 1. ¿Cuántos primos tienes? 2. ¿Cuántos hermanos tienes? 3. ¿Cuántos lápices tienes contigo? 4. ¿Cuánto dinero tienes contigo? 5. ¿Cuántos libros tienes contigo? 6. ¿Cuántos años tienes? 7. ¿Cuántos amigos tienes en Facebook?

Objectives  Students will know comparitive and equality phrases and know how/when to use them.

Habla con tu pareja quién… 1. Tiene más primos? 2. Tiene más hermanos? 3. Tiene más lápices? 4. Tiene más dinero? 5. Tiene más libros? 6. Tiene más anos? 7. Tiene más amigos en Facebook? Yo tengo mas _________ que tú. Tú tienes mas ________ que yo. ___________ tiene mas ___________ que yo. Yo tengo mas ___________ que ___________. Tengo tanto/a(s) ___________ como ___________.

Comparative or Equal  Juan (3 lápices) Julia (10 lápices)  Julia tiene mas lápices que Juan. / Juan tiene menos lápices que Julia.  Lola (18) Dani (16)  Lola es mayor que Dani. Dani es menor que Lola.  Brad Pitt (guapo) David Beckham (guapo)  Brad Pitt es tan guapo como David Beckham.  Molly ($5) Daniela ($5)  Molly tiene tanto dinero como Daniela.

Comparative or Equal  los estudiantes de periodo 1 (inteligentes) los estudiantes de periodo 3 (inteligentes)  los estudiantes de periodo 1 son tan inteligentes como los estudiantes de periodo 3.  fresas (buenos) hongos (malos)  Fresas son mejores que hongos./Hongos son peores que fresas.  Español (bueno) francés (bueno)  El español es tan bueno como el francés.  Sam (1.2 metro) Jack (2 metros)  Jack es más alto que Sam./Sam es más bajo que Jack.

Entrada – el 16 de octubre Write statements of equality: tan…como w/ adjectives w/ nouns 1. Lola/Juan - tarea 2. Yo/tú - dinero 3. Susana/Juana - amigos 4. español/inglés - divertido Lola tiene tanta tarea como Juan. Yo tengo tanto dinero como tú. Susana tiene tantos amigos como Juana. La clase de español es tan divertida como la clase de inglés.

Objectives  Students will know quantities and foods, and be able to ask for quantities of food in a market.

Cantidades  Un kilo – 2.2 libras  Medio kilo – 1.1 libras  50 gramos – 2 onzas (2 cucharas)

Entrada – 17 de octubre Traduzcan. 1. I need two kilos of oranges. 2. We need a dozen eggs. 3. She’s going to make a salad. She wants a bunch of lettuce, tomatoes, & carrots. Necesito dos kilos de naranjas. Necesitamos una docena de huevos. Ella va a hacer una ensalada. Ella quiere una atado de lechuga, tomates, y zanahorias.

Objectives  Students will know what demonstrative adjectives & pronouns are & know how to use them.  Students will know the difference between demonstrative adjectives & demonstrative pronouns.

Entrada – 18 de octubre Traduzcan. 1. I like this book, but not that one. 2. Those houses way over there are bigger than these ones.. 3. This girl has two cats, and that girl way over there has a dog. Me gusta este libro, pero no ése. Aquellas casa allá son más grandes que éstas. Esta chica dos gatos, y aquella chica allá tiene un perro.

Objective  Students will demonstrate knowledge of demonstrative adjectives.

A trabajar…  Work day for poster project!