¿Sabes qué? Martes el 3 de junio

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Stem-Changing Verbs Congratulations! Youve graduated to the next major verb concept, the stem- changing verbs.
Advertisements

Los pronombres de objetos directos LO, LA, LOS, LAS.
to be called= llamarse me llamo te llamas se llama llama nos llamamos
U2E3 – Repaso para el examen.
Saber and Conocer Two forms of =To Know
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Buenos Días Saquen los apuntes, por favor. El subjuntivo #3  Vocabulario:  Para que = so that  En caso de que = in case  En cuanto = as soon as 
Preliminary Sketch By Fernando Gomez Marin Interactive Media Master University of Limerick 2006/07.
1. He spoke to us for 2 hours! 2. We bought them. (los zapatos) 3. I saw it! (la película) 4. I am going to do it. (la tarea) Él nos habló por dos horas.
English Lesson 5.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Review for El coyote y el cuervo unit test 1. How do you recognize a noun? A noun with have _____,_______,______,______ or _____,______,_____,____ in front.
Subjunctive with an adjective clause
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
er-ir: ía, ías, ía, íamos, ían
LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear sirs: Estimados.
¿Sabes qué? Viernes el 30 de mayo
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
¿Sabes qué? Jueves el 29 de mayo
Presentaciones… Introductions….
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Repaso Final 2 Capítulos 11 y 12. Agenda Más repaso TAREA Repaso para el examen final (Sherrie Nunn)
¿Sabes qué? Miercoles el 4 de junio
¿Sabes qué? Lunes el 2 de junio
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
English Lesson 3.
Hoy es viernes. Es el 22 de noviembre.
Esp 130/8/11 ObjectiveBellwork SWBAT identify the personal pronouns in Spanish. What is a pronoun in English? When you finish what are the two personal.
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
Español 2 22 de noviembre y 2 de diciembre de 2013.
When I tried to call you, I realized that I had lost your number. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN LAS FRASES AL ESPAÑOL POR FAVOR. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN.
Los complimentos Pronombres del objeto directo Pronombres del objeto indirecto Pronombres reflexivos.
First Grade Spanish High Frequency Words.
El pretérito imperfecto del subjuntivo
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Saber/conocer (overview)  Saber: to know facts/info, HOW to DO something, to know about things/ideas  Conocer: to know people, know places WELL, know.
Expresiones con el infinitivo
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Saber vs Conocer These two verbs are "saber" and "conocer."
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
The Impersonal/Passive Se. The impersonal se Can mean they, one, or you Can mean they, one, or you Se come bien en este restaurante. Se come bien en este.
Capítulo 11 Consolidación. Agenda Revisar citas para el examen oral Revisar MS pág. 171 Acabar traducción de Por vs Para Revisar MS pág. 175 TAREA Manual.
7A El presente perfecto.
Lunes 29 de abril ¿Te gustaría ver algo? Objetivos: activities you do in your free time, acabar de and verb venir.
Name 7 direct object pronouns (DOPs) in Spanish and define them in English.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Hoy es el 22 de noviembre Calentamiento Pg. 28 Answer the following question about what you had done this past Saturday before 3pm in English. Write at.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
English Lesson 4.
L OS P ASATIEMPOS U NIT 3; W EEK 3 This is a continuation from Week 2 Objectives: -I can say what I am going to do (sport/activity) -I can talk and write.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
El cliente ________ su orden al mesero. tomar, dar da.
Tense Trashketball. Unintenional Events I dropped the milk __________la leche. Se me cayó.
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
Preterite Irregular Verbs Estar, Tener, Poder, Hacer.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
“if” clauses and the conditional tense. ¿Qué significan estas frases en inglés? 1. Si tuviera dinero, estaría feliz. If I had money, I would be happy.
Tengo un libro que (es/sea) interesante. es. Busco un libro que (es/sea) interesante sea.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
CEIP LOS GUINDOS Málaga (Spain) PROYECTO COMENIUS ONCE UPON A TIME
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

¿Sabes qué? Martes el 3 de junio ?Quien es? Lola, Pedro, Maria, Carmela (la amiga de Lola), Rosalinda (la amiga de Carmela), Julia (la otra chica que murió en el accidente), Luis Antonio (el enfermero), o Margarita (la secretaria que trabaja con Lola) Ella murió en el accidente. El ayudó a las dos chicas. Tiene una amiga que trabaja al hospital. Le gusta hablar por telefono y reir. No es muy inteligente. Su abuela es una mujer muy rica. Va a contratar a una detective. Va a recibir toda la fortuna de dona Gracia. No sabe donde estan los archivos sobre Maria o Julia. Tiene un nuevo cliente con dinero

Yo puedo… ver el septimo y octavo episodios de “¿Eres tú, Maria?” y repasar Agenda: ¿Sabes qué? / preguntas de la tarea / Repaso de gramatica “¿Eres tú, Maria?” Review vocabulario - Recap episodios Ver el episodio 7 & 8 Notas culturales Hablar

Vocabulario Nuevo – Episodio 1 Investigar Las llaves El periódico El piso La portera El cliente / La cliente El crimen Quiero investigar… Diga, Dígame, Dime,

Vocabulario Nuevo – Episodio 2 Vive (vivir) la sobrina Esperar Anoche Vi (ver) Una barba Delgada El pelo ¿Quién era? Ayudar Saber No sé

Vocabulario Nuevo – Episodio 3 Dinero – money Periodista – newspaper reporter ¿Qué pasó? – What happened? Ella no ve casi nada – She can hardly see anything. Abro (abrir) – I open (to open) Muerto, -a – dead Busco – I am looking for ¿Robaron…? – Did they steal? Las joyas – jewels Accidente de coche – car accident Pasó antes de venir a vivir con doña Gracia – It happened before she came to live with dona Gracia El nieto - grandson Él no viene aquí nunca – He never comes here. Él no conoce a su abuela – He doesn’t know his grandmother.

Vocabulario Nuevo – episode 4 Ahora mismo – right away, right now. El golpe – hit / blow Preguntar por – to ask about Habló del incidente? – did she talk about the incident? Sólo recuerda – she only remembers… Voy a pensarlo – I’m going to think about it. No estoy pensando en… - I’m not planning to Yo fui a visitarla. – I went to visit her.

Vocabulario Nuevo – Episode 5 Estuvo aqui – she was here… Te acuerdas de ella? – do you remember her? Si, me acuerdo de Maria. – Yes, I remember Maria. Dos coches chocaron – two cars crashed. Murió – died Les ayudó a las dos – S/he helped both of them. No viene a trabajar – s/he doesn’t come to work El archivo – the file Los historiales clinicos – hospital files Los visitantes - visitors.

Vocabulario Nuevo – Episodio 6 Un recado – a message una cita – an appointment Acabo de venir del hospital – I just came from the hospital Vi a su abuela – I saw your grandma Necesito saber – I need to know El ladron robo – the burglar stole Nosotros cobramos – we charge

Vocabulario – Episodio 7 & 8 !Suerte! – Good luck No la conozco – I don’t know her. Tenia un secretario – had a secretary Tuvo problemas con él – had problems with him. !Qué casualidad! – what a coincidence Maria tenia las llaves – Maria had the keys Ella las perio – she lost them. !No me sigas! – don’t follow me! Acabo de ver – I just saw… Acabo de hablar con… - I just spoke with…

Tarea Keep working on packet (3 sides per day) to finish on Friday Summer is coming! Check out www.duolingo.com – it’s free, hooked to facebook so you can compete and practice with your friends and has a placement test, so you don’t have to repeat what you already know! Don’t lose what you’ve learned over the summer!