Política lingüística e inmigración en Estados Unidos Universidad de Granada 31 de marzo de 2009 Julia Cardona Mack 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Kennesaw Mountain High School Spanish I Sr. Mieles Spring 2008.
Advertisements

Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Apuntes: SABER vs CONOCER. In Spanish, there are 2 verbs that mean to know but they can NOT be used interchangeably.
I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Los verbos estar y ser “to be”
Imagine wave JOHN LENNON ( ), cantante y compositor británico, miembro del grupo The Beatles y una de las figuras más importantes de la música.
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Personal pronouns & verb to be
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Gustar- To like (to please)
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Universidad de Granada 2 de abril de 2009 Julia Cardona Mack 10.
LA VIDA EN “BLANCO Y NEGRO”
El Mes De La Herencia Hispana Monica George Liberty High School Spanish 1.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Imagine there’s no heaven, it’s easy if you try, Imagina que no hay Cielo, es fácil si lo intentas.
Department of Modern Languages Gramática nueva tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen The verb tener means to have or to possess. It is an irregular.
LOS PAISES HISPANOS Y SUS CAPITALES.
The verb “ser” To be.
IMAGINA John Lennon.
Imagine there’s no heaven, it’s easy if you try, Imagina que no hay cielo, es fácil si lo intentas,
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Stem-Changing verbs.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Imagine wave En homenaje a JOHN LENNON ( ), cantante y compositor británico, miembro del grupo The Beatles y una de las figuras más importantes.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
Noun Adjective Agreement!!!
Imagine wave Conecta las bocinas, te gustara. Como recuerdo a JOHN LENNON ( ), cantante y compositor británico, miembro del grupo The Beatles.
Definite & indefinite articles
Haz ahora ¿Cuál clase es tu favorita? ¿En general cómo son tus maestros?
Presiona para comenzar Esta presentación es solo para su recreación, en mi interés de llevar un mensaje de paz, amor y alegría a través de la música y.
Imagine there’s no heaven, it’s easy if you try, Imaginar que no hay cielo, es fácil si usted prueba.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Indirect Object Pronouns
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Septiembre 15 – Octubre 15 BY: LakeishaVassell Hispanic Heritage Month begins on September 15, the anniversary of Independence for 5 Latin American countries:
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Gender & Adjective Agreement Using nouns and adjectives.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Miami, Florida. Los Básicos  Población:  2,363,600  Economía:  Turismo  Comercio Internacional  Finanzas internacionales  Ropa ligera  Lenguajes.
Propósito # 1: ¿Dónde hablamos español? Actividad Inicial:
Lunes 15 de septiembre Máx. : 23° Mín. : 19° Hazlo ahora 3 min.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Questions in Spanish.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
5.2-1 Both Spanish and English use the present progressive, which consists of the present tense of the verb to be and the present participle of another.
Los Sustantivos, Los Artículos Y Género [Nouns, Articles and Gender]
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Subject pronoun chart Grammar essentials #9. Subject pronoun chart This is so important for the foundation of conjugating all the verbs in Spanish. There.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
Articles Definite and indefinite. Agree in gender and number gendernumberarticlenounarticlenoun mascsingularEl (the)chicoUn (a)chico mascpluralLos (the)chicosUnos.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Objetivo: ¿Qué acabas de hacer? Y, ¿De dónde vienes? Hagan Ahora: Copien los apuntes culturales.
Unidad #2 All Around the world Los Artículos Definidos and Indefinidos.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Hagan ahora: Complete ex. I on p. 3 in your workbook.
Understanding Documents from Mexico—Part 1 Naming Conventions, Birth Certificates, and Immunization Records Sonja Williams Migrant Education Program NCDPI.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¿Qué hora es?.
Transcripción de la presentación:

Política lingüística e inmigración en Estados Unidos Universidad de Granada 31 de marzo de 2009 Julia Cardona Mack 1

“There is no ‘Americano dream’. There is only the American Dream created by an Anglo-Protestant society. Mexican Americans will share in that dream and in that society only if they dream in English.” Samuel P. Huntington, The Hispanic Challenge, Foreign Policy, marzo/abril 2004

DEFINICIONES Inmigración, inmigrantes, nativos, ciudadanos Hispanos/latinos/chicanos/Spanish Americans El melting pot/ El "sueño americano"

1. Inmigración Según de dónde se mire. Sector laboral: migrant workers Política nacional: inmigrants/emigrantes

2. nativos/ciudadanos Naturalization residentes permanentes (“green card”) Trato especial: los cubanos

la opinión pública se organiza

3. auto definiciones Hispanos latinos chicanos/ pochos/mojados Spanish Americans Foreign born/undocumented/illegal alien

4. El melting pot El "sueño americano“ (James Truslow Adams, The Epic of America, 1931) económico ideológico político “…that dream of a land in which life should be better and richer and fuller for everyone, with opportunity for each according to ability or achievement. It is a difficult dream for the European upper classes to interpret adequately, and too many of us ourselves have grown weary and mistrustful of it. It is not a dream of motor cars and high wages merely, but a dream of social order in which each man and each woman shall be able to attain to the fullest stature of which they are innately capable, and be recognized by others for what they are, regardless of the fortuitous circumstances of birth or position." “… ese sueño de una tierra en la cual la vida debe ser mejor y más rica y más llena para todos, con oportunidad para cada uno según su capacidad o logro. Es un sueño difícil de interpretar adecuadamente para las clases altas europeas, y demasiados de nosotros mismos nos hemos cansado de él y lo miramos con sospecha. No es meramente un sueño de coches de motor y salarios altos, sino el sueño de un orden social en el cual cada hombre y cada mujer pueda lograr la estatura más completa de la cual sea naturalmente capaz, y sea reconocido por otros por lo que son, sin importar las circunstancias fortuitas de su nacimiento o posición social.”