1st – Turn yesterday’s homework into the basket (check that your name and H/W # is on it!). >>>We will check Tuesday’s H/W from the packet together after.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
I like it! Pga. 4 en el paquete….follow along and write down what you need to. We will practice in a minute.
Advertisements

¿De dónde eres tú?.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
?Sabes Que? Lunes el 22 de septiembre
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
miércoles el diecisiete de octubre
Haz Ahora martes el 28 de enero 2014 Conjugate Llorar, Caerse & Vivir in the preterite tense Por favor – entrega la tarea en la canasta (puedes arrancar.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
First Five Silently enter and take a classwork packet. Go to your assigned seat. Place on your desk: 1. Your HW folder (upper left corner) 2. Completed.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
Survival Spanish – SPA II y III
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
DO NOW: Solve each math problem
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
-AR verbs. -AR Verbs  As you know, an “INFINITIVE” in English is the not-conjugated verb:  To dance, to swim, to run.  In Spanish, an INFINITIVE ends.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Objetivo: to create a dialog in Spanish and prepare for our test. Hagan Ahora: 1)Activity 23 in the workbook packet. 2)Look at your notes, handouts, quizzes.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
08/12/20091 Un repaso: Los números de 31 hasta 199 Página 58 Capítulo 2 – Tercer Paso.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
AR ER IR VERBOS EQ: How do I conjugate regular verbs in Spanish?
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
ESPAÑOL 1, el 13 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
¿Qué hora es?.
Agenda -Note-taking: Time HW: Packet on numbers and time
DIALOGUES You have 10 minutes to create your dialogue!
El abrecerebros 7/1/15 Turn in back page of Syllabus en
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Transcripción de la presentación:

1st – Turn yesterday’s homework into the basket (check that your name and H/W # is on it!). >>>We will check Tuesday’s H/W from the packet together after the Do Now. Do Now: Be prepared to say these numbers to your classmates in 1 minute: 1.¿Cuál (what) es tu número de teléfono en español? 2.What are both of the bar-code numbers on the back of your book?

Yo puedo… Usar los números de teléfono Agenda Do Now / Greetings Correct packet H/W together. Turn in yesterday’s worksheet. Any questions from it? No quiz – get your quizzes made up if you’ve been absent!! Nuevo vocabulario del día Actividad comunicativa - los números de teléfono

Nuevo vocabulario del Día Ordena – she / he puts away Escribe – she/he writes Escucha – he / she listens Habla – she / he speaks / talks

¿Cuál es el número de teléfono de _(nombre/ name)_? El número de teléfono de _(nombre/ name)_ es __cuatro, cuatro, tres, cuarenta y cinco, setenta y nueve ( )__. Repite, por favor. __ cuatro, cuatro, tres, cuarenta y cinco, setenta y nueve _. Gracias.

Tarea / Homework !Nada! Call me maybe en español: DWwfIurI DWwfIurI