Capítulo 1: el tercer día. ¡Vámanos! Practican introducciones, saludos, despedidas u otras frases. Vamos a tener una prueba.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los verbos estar y ser “to be”
Advertisements

Warm Up, el martes, el 28 de agosto
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
2.3. Estar means “to be” It can be used for Location State of being Health (mental and physical) *estar means “to be” as well but used differently. ESTAR=
“To Be” verbs in Spanish
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
PAGINAS: 34 Y 35 Ser y Estar Tú y Usted. Ser= To be Ser is an irregular verb in Spanish It is the permanent “to be” It is used to:  Describe physical.
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
Tener Capítulo: 4.
Presentaciones… Introductions….
El 28 de agosto La TAREA: 1. Complete & Bring the Syllabus paper if you haven't brought it yet. Due by tomorrow! 2. STUDY voc on list and on ACTs 3. MEMORIZE.
The verb “ser” To be.
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Sra. Blount. Agenda Review Ser & Estar Two Corners (game) Review Present Progressive Tense Activities in groups.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Hoy es el 9 de enero.. La cita del día El objetivo We are learning to define the verb “estar”. We are learning to conjugate the verb “estar” for all.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
CHAPTER PE REVIEW: p CHAPTER PE TEST TOMORROW.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
To be or not to be…. Inglés IWe YouY´all He/She/ItThem.
Verbos Irregulares Ser, Ir, Estar. Trabajo de timbre ¿Qué significa? 1. ¿Cuántos años tienes? 2. Yo tengo hambre. 3. Ella tiene mucha suerte. 4. Nosotros.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Gramática 4. 1 Indefinite Articles, ¿Cuánto
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Vocabulario de Capítulo 1:
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Frases comunes El 18 de agosto.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Preguntas y respuestas
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Notes on Reflexives. To say that people do something to or for themselves, we use reflexive verbs. For example: bathing oneself and brushing one’s teeth.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The “To Be” Verbs Ser and Estar.
Español 2 Chapter 1 Grammar Lesson 1 Mr. Valdes – 218 Spencer High School
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
UNIDAD 2 – LECCIÓN 1 Martes veintidos de septiembre del dos mil quince Objetivos de lección 1: 1.SWBAT talk about daily schedules, 2.ask and tell time,
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Tema: Conjugating ‘saber’ Pregunta Esencial: How do I use the verb ‘saber’ to talk about WHAT I know?
©2010 Teacher’s Discovery Expresiones básicas BasicExpressions.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Me llamo _____________ Clase 802 La fecha es el 19 de septiembre del 2014 Propósito # 7: ¿A qué hora vas a la escuela? Actividad Inicial: A. Escribe la.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Do-Now If you have not done so, complete the crossword puzzle on page 3 dealing with Spanish greetings. (If you did do the puzzle already, please read.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
El verbo “SER” En inglés: To be. Uses of SER Ser is used with: Professions (teacher, student, doctor, etc.) Nationalities (Chilean, Spanish, etc.) Time.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Transcripción de la presentación:

Capítulo 1: el tercer día

¡Vámanos! Practican introducciones, saludos, despedidas u otras frases. Vamos a tener una prueba.

¿Cómo se responde? ¡Hola! ¿Cómo te llamas? a.Se llama Jorge. b.Me llamo Jorge. c.Estoy bien. d.Encantado. b. Me llamo Jorge.

¿Cómo se responde? Me llamo Jorge, mucho gusto. a.Estoy excelente. b.Igualmente. c.¡Hasta luego! d.Encantado. b. Igualmente

¿Cómo se responde? Tengo clase. ________ que irme. a.Tengo. b.Estoy c.Soy d.Me llamo a. Tengo

¿Cómo se responde? ¡Buenos días! ¿Cómo estás? a.Encantado. b.Me llamo Jorge. c.Más o menos. d.¡Chao! c. Más o menos

¿Cómo se responde? ¿De dónde eres? a.Soy de Colombia. b.Me llamo Carla. c.Estoy estupenda. d.Encantada. a. Soy de Colombia.

¿Cómo se responde? ¿Cuántos años tienes? a.Soy de Los Ángeles. b.Estoy excelente, gracias. c.Tengo que irme. d.Tengo quince años.

¡Prueba!

¡ Vámanos ! el 16 de agosto Saquen una hoja de papel y Escribe un ensayo: Using the article, the videos we watched, the worksheet you completed for homework and your knowledge of the way people greet one another here in the United States and in Spanish Speaking countries as reference, compare and contrast the idea of “interpersonal space” and/or body language in the two cultures. How might this reflect the values of a culture? You need to CITE the article or videos at least three different times in your essay.

Vocabulario nuevo

If treinta = 30, veinte y uno = 21, how do you say 31? Treinta y uno Treinta y dos Treinta y tres Treinta y cuatro Treinta y cinco Treinta y seis Treinta y siete Treinta y ocho Treinta y nueve

Los verbos In English, we have to conjugate verbs. To be=I am, you are, she is. To be is the infinitive because it is NOT conjugated. Am, are, and is are the conjugated forms.

We do the same in Spanish Ser = To be – Yo soy = I am – Tú eres = You (informal) are – Él/ella/usted = He/she is, you (formal) are Esuchemos a la canción Ser = To be – Yo soy = I am – Tú eres = You (informal) are – Él/ella/usted = He/she is, you (formal) are Esuchemos a la canción

Completen el párrafo con el verbo ser. Yo ________ profesora. Tú _________ estudiante. Ella _______ muy inteligente.

Estar also means “to be” Estar is used for temporary emotions, not for something permanent. For now, just memorize the uses. We always say “estoy bien, gracias” because we are saying today we are well, but that is temporary. Estar = To be – Yo estoy = I am – Tú estás = You (informal) are – Él/ella/usted = He/she is, you (formal) are Estar is used for temporary emotions, not for something permanent. For now, just memorize the uses. We always say “estoy bien, gracias” because we are saying today we are well, but that is temporary. Estar = To be – Yo estoy = I am – Tú estás = You (informal) are – Él/ella/usted = He/she is, you (formal) are

Completen el párrafo con el verbo estar. -¿Cómo __________ (tú)? -Yo ________ excelente, gracias. -José ____________ cansado. -¿Cómo __________ (tú)? -Yo ________ excelente, gracias. -José ____________ cansado.

Tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = You (informal) have Él/ella/tiene = He/she has, you (formal) have Yo tengo = I have Tú tienes = You (informal) have Él/ella/tiene = He/she has, you (formal) have

Completen el párrafo con el verbo tener. Yo ___________ treinta y tres años. Tú _______ una pregunta. Carlos _________ mucha tarea. Usted ___________ treinta y siete años.

Cloze Activity Tarea: Cuaderno de gramática pg 6 act. 14