Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
“IR” – To Go.
Advertisements

4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Si fuera posible, ¿adónde + ir + subject+ time expression? Si fuera posible, subject + ir + a + el lugar + time expression.
Capítulo 3 Español I. Yo estoy I am Nosotros/as estamos We are Tú estás You are Él/Ella/Ud está He/She/Ud is Ellos/as/Uds están They/Uds are ¿Dónde? Where?
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Hoy es lunes el 13 de enero de Dibuja un símbolo para cada palabra. Ducharse Maquillarse Acostarse Secarse Lavarse.
Español 2 20 de noviembre de 2013.
Preguntas de conversación
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
Tarjetas postales 4a projecto.
UNIT 6 HANGING OUT! PAULINO. ir (to go)  Yo voy a la escuela.  Tú vas a la escuela.  José va a la escuela.  Nosotros vamos a la escuela.  José y.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Unit 4A vocabulary 194. Ir de compras Ver una película.
Translate: On Friday we are going to the party! El viernes vamos a la fiesta. 1.
Hoy es jueves el 28 de enero de  Copia las oraciones  Corrige los errores  Hay 3 en cada oración: 1. Mi ciudad favoritas tiene una enorme museo.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Hoy es martes el 8 de octubre.  1. ¿Cuántos años tiene tu mejor amigo?  2. ¿De dónde es tu mejor amiga?  3. ¿Dónde te gusta ir con tus amigos?  4.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Capítulo 4 ¿ADÓNDE VAS?. Add the definitions and notes to your vocabulary sheet.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
Español 3 Hoy es viernes el 25 de abril de
26 de febrero de  Escribe en español  1. My stepbrother and stepsister live in Oregon.  2. We like to dance and sing in class.  3. My grandmother.
¿Adónde vas? ir de compras to go shopping ver una película to see a movie.
InfinitivosLugaresIrJugar Ir + lugar + para inf
Español 1 18 – 19 DE MARZO. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Hoy es lunes el 3 de marzo de  Dibuja los lugares 1. una fiesta 2. en estadio 3. una piscina 4. una playa 5. una biblioteca.
la biblioteca el campo el parque el gimnasio ver una película.
24 de febrero de 2014 Español 1.
las montañas mountains Me quedo en casa. I stay at home.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
ir de compras to go shopping la lección de piano piano lesson (class)
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
Capítulo 3 Repaso.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
Quasimodo: See how much you can understand.  Este hombre se llama Lionel Messi. Es de Argentina. Tiene veintisiete años. Messi es un jugador de fútbol.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
The following slides introduce the new verb IR.
Grab a graphic organizer for Chap Use your textbook pp Make sure you hole punch it and put in your binder.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
EL VERBO IR RAP: Voy a la Casa Las conjugaciones del verbo: IR.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Sra. Schwarz Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 Vocabulario de 4A.
¿Adónde vas? El vocabulario de Capítulo 4A. Ir de compras To talk about leisure activities To go shopping.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ir de compras to go shopping ver una película to see a movie.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
ALC 6 Martes el 26 de enero. objetivo Notas - proverbio y edificios (buildings) Identificar edificios Usar conjugaciones de ir.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Welcome to Jeopardy!.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Translation practice 4A.
Talking about where you and others go
Transcripción de la presentación:

Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014 Español 1 Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014

La Campana Escribe en inglés 1. Voy al centro comercial. 2. Vamos a la piscina para nadar. 3. ¿Vas a la biblioteca para muchos libros? 4. Mi padre va a la playa. 5. Los chicos van al colegio todos los días. Take roll and have students complete this activity. Have students write sentences in English . Give them about 7 minutes to do this. The answers are on the next slide. La Campana

La Campana Escribe en inglés 1. I go to the mall. 2. We go to the pool to swim 3. Do you go to library for a lot of books? 4. My dad goes to the beach. 5. The boys go to school every day Choose 5 students to write their answers on the board. Then use this slide to have the students correct their answers. La Campana

El Calendario y Preguntas Personales 1. ¿Cómo te llamas? 2. ¿De dónde eres? 3. ¿Adónde vas los fines de semana? 4. ¿Cuántas personas hay en tu familia? 5. ¿Cómo es tu familia? 6. ¿Dónde vive tu familia? 7. ¿Que te gusta hacer con to familía? ¿Por qué? Preguntas del calendario Pregunta de la hora. Pregunta de la fecha. ¿Qué día es hoy ¿Qué día será mañana? ¿Qué día fue ayer? ¿Cuál es la estación cuando hace frío y está nevando? ¿Qué tiempo hace en el verano? Choose 2 students that have not done the calendar before. Have them do it with the class. If they need help it is ok to help them. Please write down the names that did the calendar for each class period, so I can give them their points. Give them participation #1 Draw a symbol for a soccer match. El Calendario y Preguntas Personales Participación # 1 Dibuja un partido de fútbol.

La Actividad de la tarea Saca tu tarea y tus tarjetas de estudiar. Practica con tus tarjetas con el juego de Gané Jugamos en grupos de 4 Pongan 16 tarjetas con el lado español arriba El líder usa las tarjetas inglesas. Dígales las palabras en inglés. Los jugadores marca la palabra correcta en español. Si tiene 4 horizontal, vertical o diágonal ellos dicen Gané y recibe 10 puntos. Have the students take out their homework and their flashcards. For each signature it is 2 points and for each comment it is 3 points for a total of 10 points. Have the students play Gané (Bingo) with their flash cards for about 10-15 minutes. In groups of 4. One will be the leader and use the English side of the flashcards. The others use the Spanish side. Place 16 cards out spanish side up in a 4X4 square. The leader calls the word in English the players mark the correct word using an old set of flashcards or some kind of paper. When one of players gets 4 in a row horizontally, vertically or diagonally they say Gané and receive 10 points. Then the leader rotates to the person on the left and they start again. The highest total points in each groups wins a prize. The prize is in my front closet. La Actividad de la tarea Participación #2 Dibuja un concierto de rock y roll

La Canción- ¿Adónde vas? Escribe la fecha y el título de la canción. Completa página dos antes de ver el video. Ve el video. Have the students open to the Canción section of their notebooks. Have them write the date and the title of the song. Pass out the handouts and have them do Activities A and B. Show the video. When they have completed it have them mark Participation #3 Draw a symbol for a birthday party. Participación #3 Dibuja una fiesta de cumpleaños La Canción- ¿Adónde vas?

La Prueba Escribe en español. 1. I go to my friends house. 2. We go to the restaurant for a hamburger. 3. Elena goes to the movies on Saturdays. Give the students 5 – 7 minutes to complete the quiz. Correct the quiz with the next slide. La Prueba

La Prueba Escribe en español. 1. I go to my friend’s house. Voy a la casa de mi amigo. 2. We go to the restaurant for a hamburger. Vamos al restaurante para una hamburguesa. 3. Elena goes to the movies on Saturdays. Elena va al cine los sábados. Have students correct their quiz using this slide. La Prueba

Los Apuntes: Practica ¿Adónde vas los fines de semana? Voy a _____________________. ¿Adónde van ustedes los fines de semana? Where do you all go on the weekends? Vamos a ___________. We go to ________. ¿Adónde van ellos/ellas los fines de semana? Where do they go on the weekends? Van a___________. They go to_________. Have the students write these notes down in their Apuntes section. Practice this with class. Ask and answer questions. Have them do it in partners and in small groups. Give them participation #4 Draw a church Los Apuntes: Participación #4 Dibuja una iglesia.

Dibuja 5 dibujos de los lugares que te gusta ir en los fines de semana. No escribe nada. Vamos a usar en un actividad próxima vez. Draw 5 places you like to go to on the weekends. Don’t write anything. We will be doing an activity with them next time. Leave them 5 or so minutes to write down their homework. Give them Participation #5 Draw a park. La Tarea Participación #5 Dibuja un parque.

¿Ausente? If you were absent please complete the following. Do the Campana 2. Correct your campana. 3. Practice how you would do the calendar. 4. Be sure that your homework from last class period is complete. Do as much of the activity as you can on your own. 5. Complete the activity for the song. It is in the handouts you will receive. 5. Come and pick up the handouts you would have received today. 8. Write the vocabulary in your notes. Practice with it. Practice your flash cards. 9.Do you homework for today. 10. Write a 125 word essay telling where you like to go with your friends on the weekend and what you like to do there. Be sure to include why you like to go there.