+. + Do Now – 8 de diciembre Read the following questions and respond to each with 1-2 complete sentences in English. What happened in Mexico 2 months.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Diario #3 Para mantener la salud…. Primer Párafo: what you should do, how you should exercise, eat, drink Yo debo + infinitivos Debo ______________cada.
Advertisements

La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
Miércoles el 24 de febrero
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Hoy es martes. La fecha es el 8 de abril LA PREGUNTA: Traduce.  She loves to share.  We like tea.  They love the orange, the apple and the strawberries.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Exprésate Uno Capítulo 6 Vocabulario 2
Walt: La vida sana HEALTHY EATING
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Do Now – 22 de septiembre  Translate the following five sentences to Spanish and practice reading them aloud to yourself, 2 times each (en Español!).
ALC 65 Martes el 7 de diciembre Please be sure to have your villancio Campanas de Belén.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Do Now – 1 de diciembre 2014 Pick up folder from crate, take to your ASSIGNED seat En español, describe tu cena del dia de accion de gracias ¿Que comiste?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
Do Now – 17 de noviembre  Translate the menu item and ingredients described below to English  Una ensalada con pollo  Esta ensalada tieno pollo delicioso,
¿Desayuno o almuerzo? Capítulo 3A Español 1 1. Objectives 1. Talk about foods and beverages for breakfast and lunch 2. Talk about likes and dislikes 3.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Do Now 21 de octubre Write down the following daily routine actions. If you can, without looking it up or asking somebody, write the English translation.
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
Do Now – 18 de noviembre 2014 Write down your full responses to each of the following questions. Push to your highest level of proficiency! Add details.
Survival Spanish – SPA II y III
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
Do Now – 2 de diciembre 2014  Escribe una oracion para tres de los cuatro fotos que describe la comida. ¿Es saludable? ¿Es malo para ti? ¿Cuales alimentos.
DO NOW Translate the following sentences into Spanish, use notes on daily routines and connector words from last week. 1.First, I wake up and I get out.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Me llamo _______________ Clase 11 La fecha es el 13 de febrero del 2012 Propósito # 45 : ¿Qué quieres comer? La Actividad Inicial Un ejemplo de comida.
Do Now 10 de noviembre 2014 Take out folder from back crate, pick up copies of guided notes from back table Write name on top of all sheets.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
La Comida La piramide nutricional.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Por: Señorita Siedah Holmes. The target of preference affects the verb of the sentence. PRIOR KNOWLEDGE ME GUSTA NO ME GUSTA.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
ALC 65 Martes el 7 de diciembre Please be sure to have your villancio Campanas de Belén.
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
Día 57 Stem Changing Verb Conjugation. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section.
4.1 Comida el 30 de noviembre. Anuncios 30 de noviembre (HOY) - Duolingo due (200 XP) 7-9 de diciembre- Proyecto 15 de diciembre- Duolingo due (100 XP)
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es jueves el 28 de enero Today is Thursday, January 28. Escriba en ingles: What are el bistec_______, el pollo_________, el pescado___________? ¿Qué.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Transcripción de la presentación:

+

+ Do Now – 8 de diciembre Read the following questions and respond to each with 1-2 complete sentences in English. What happened in Mexico 2 months ago? How does it relate to cases like what happened in Ferguson and NYC?

+ Las noticias de REHS Gentlemen’s Club hosts Christmas Formal This Friday! Dec 12 th $5/ticket Examenes Finales estan en el de diciembre (NEXT WEEK!) Necesitas estudiar mucho ACT Prep/Tutoring with Dr. G or Mrs. Simmons! Get in touch with them for schedule & sign up!

+ Las noticias de clase Tutoring Hoy y miercoles despues de escuela Semester Exam Review Packet being passed out tomorrow! Due Tues. Dec. 16 th for Hmwk. Grade of 40 points

+ Objetivos I can understand an article about food and nutrition. I can suggest what someone should eat/do. I can understand portion sizes of food. I can describe my eating habits and dietary needs.

+ Eating Recommendations Portion Size and Should/Shouldn’t

+ Recommendations Tu Deberias – you should El/ella/usted deberia – he/she/you should

+ ¿Qué debería hacer Señorita Ayres? Instrucciones: Señorita Ayres tiene muchos problemas, específicamente noventa y nueve problemas. Ayuda (help) a Señorita y decidir cual solución es mejor. Problema #1: No tengo mucha energía. También tengo sed (thirsty). ¿Qué debería beber (drink)? Solución A: Deberías beber leche. Solución B: Deberías beber café.

+ Problema #2 Mi amiga no tiene ningún novio, y no quiere ser “la mujer de gatos.” ¿Qué debería hacer? Solución A: Debería ir a unas fiestas. Solución B: Debería llevar ropa similar a una abuela.

+ Problema #3: Estoy a dieta, pero solo puedo pagar por McDonalds. ¿Qué debería comer? Solución A: ______________________________________________ Solución B: ______________________________________________

+ Los porciones

+ Una taza

+ Un trozo

+ Un bol

+ Un plato

+ Un poco

+ Mucho

+ La dieta diaria La USDA recomienda que la dieta diaria de un adulto incluya lo siguiente: 3 onzas de granos integrales y 6 onzas de granos en total 2 tazas de fruta 2 1/2 tazas de verduras 3 tazas de lácteos sin grasa o con un bajo contenido en grasa

+ La piramide alimentaria

+ Niveles de la piramida 1º Nivel: Cereales y derivados. Leguminosas fresca. Papa y choclo. Recomendación: 3-10 porciones. 2º Nivel: Verduras y Frutas Verduras frescas o congeladas Recomendación: porciones. Frutas frescas, congeladas, desecadas: Recomendaciones: porciones

+ Niveles de la piramida 3º Nivel: Lácteos y Carnes Lácteos: Recomendación: 2-4 porciones. Carnes, (pescado, cordero, cerdo, vacuno) huevos y leguminosas secas. Recomendación: 1-3 porciones 4º Nivel: Aceites y Grasas – Recomendación: 1-3 porciones diaria 5º Nivel: Azúcar y otros Recomendación: solo un poco

+ Independent Practice – Responder a las preguntas en una hoja de papel, en español. 1. ¿Que deberías comer? ¿Una ensalada o una fruta? a) Tu deberias comer ________________. 2. ¿Que deberías comer… un sándwich o un trozo de pizza? 3. ¿Que deberías comer para el desayuno… un bol de cereal con leche o dos trozos de pan tostada con mantequilla? 4. ¿Que debería comer el presidente en su ensalada, el pollo al horno o el pollo frito?

+ Using the phrases and foods in your ziploc baggie, build sentences that make sense about food and nutrition. Write down sentences with your group as you complete them. 1 Volunteer from each group to read aloud their work, practice speaking with one another. 3-4 personas del grupo Sentence Building

+ Exit Ticket En español, write out your personal daily dietary needs for each category of food. Include portion size and type of food (if possible) Nivel 1 Los granos = ____________________ Nivel 2 Las frutas y verduras = _________________ Nivel 3 Los productos lacteos y carnes = ____________ Nivel 4: Aceitas y grasas = _____________________ Nivel 5: Los azucares = ____________________