La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¿Desayuno o almuerzo? Capítulo 3A Español 1 1. Objectives 1. Talk about foods and beverages for breakfast and lunch 2. Talk about likes and dislikes 3.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¿Desayuno o almuerzo? Capítulo 3A Español 1 1. Objectives 1. Talk about foods and beverages for breakfast and lunch 2. Talk about likes and dislikes 3."— Transcripción de la presentación:

1 ¿Desayuno o almuerzo? Capítulo 3A Español 1 1

2 Objectives 1. Talk about foods and beverages for breakfast and lunch 2. Talk about likes and dislikes 3. Express how often something is done 4. Understand cultural perspectives on meals 5. Conjugate regular –er and –ir verbs in the present tense 2

3 First Semester Final Written Exam-Incompletes ◦Your first re-teaching was during finals week. ◦Complete the homework over Christmas break. We’ll go over it during the 2 nd re- teaching. ◦Study the areas that you struggled with. ◦Make an appointment ASAP for your 2 nd re-teaching. ◦Retake the final ASAP.

4 Preparación para el 5 de enero Actividad oral 1. Do you eat breakfast (el desayuno)? What do you eat? 2. What do you eat for lunch (el almuerzo)? 4

5 Lista de vocabulario Page 144 To talk about breakfast En el desayuno – for breakfast El cereal - cereal El desayuno - breakfast Los huevos - eggs el pan - bread El pan tostado - toast el plátano - banana La salchicha - sausage El tocino - bacon El yogur - yogurt 5

6 El desayuno Yo Compañero(a) 6

7 7

8 Preparación para el 6 de enero Actividad oral 1. ¿Cuál es tu comida (food) favorita? 2. ¿Qué desayunas? 3. ¿Te gusta el pan tostado con huevo? 8

9 Vocabulario en contexto El Supermercado de la Plaza Page 124 ¿Cuáles comidas y bebidas te gustan? ¿Cuáles no te gustan? 9

10 Vocabulario en contexto El Restaurante de la Plaza ¿Cuáles de las comidas almuerzas? ¿Cuáles de los precios (prices) son cercas (close) de la realidad? 10

11 Vocabulario en contexto Completar las actividades 1 y 2 en la página 125 www.phschool.com jcd-0387 11

12 Actividad Make flashcards using websites like Quizlet or paper for the foods and beverages on page 144. 12

13 Enrique y María Starting today, every Tuesday we’ll read chapters of Enrique y María. You can find the PDF on my website. 13

14 Enrique y María This tells the story of Enrique and María, two high school students in the United States. María’s favorite subject is Spanish and she frequently practices with her good friend Enrique, who is from Spain. We follow Enrique and María as they attend Spanish club meetings, go to the movies, parties, and lectures. 14

15 Enrique y María 1. Choose a partner from your group to work with. 2. Take turns reading the assigned chapters aloud. 3. Answer the después de leer questions in complete sentences when its required. Use the Google Classroom document (Enrique y María – chapters 1-5). 4. Today’s readings: chapters 1 & 2 15

16 How to answer open questions See the PDF on my website “Open and close questions”. ◦5 th period 16

17 17

18 Preparación para el 8 de enero Actividad oral 1. ¿Cuáles son los cognados de las comidas en la página 125? 2. ¿Cuál es tu bebida favorita? 3. ¿Qué ordenas (order) en tu restaurante favorito? 18

19 How to answer open questions See the PDF on my website “Open and close questions”. ◦1 st period 19

20 How to answer open questions 1. ¿Dónde / está /el Colegio Glenview? ◦El Colegio Glenview está… 2. ¿En qué / tienen mucho interés / María y sus compañeros? ◦María y sus compañeros tienen mucho interés… 20

21 Vocabulario de comidas y bebidas You have five minutes to study your flashcards. 21

22 Vocabulario en contexto Completar las actividades 1 y 2 en la página 125 www.phschool.com jcd-0387 22

23 Mexico City Street Food – Mexican Food Documentary https://www.youtube.com/watch?v=6tyt4 7Unw1Y https://www.youtube.com/watch?v=6tyt4 7Unw1Y We’ll watch about 10 minutes of this documentary. Take notes on the different foods our host tries in Mexico City. 23

24 El desayuno Páginas 126-127 Comprender- to understand Compartir- to share Beber-to drink Encantar-to love Answer the ¿Comprendes? questions orally with a neighbor 24

25 Wordle 25

26 Vocabulario en uso Páginas 128-130 Completa las actividades 4, 6, 7 (¿Comes la comida?) y 8 (¿Te gusta la comida?). 26

27 27

28 Tarea Completa la hoja de trabajo (worksheet) en mi página en la red. 28


Descargar ppt "¿Desayuno o almuerzo? Capítulo 3A Español 1 1. Objectives 1. Talk about foods and beverages for breakfast and lunch 2. Talk about likes and dislikes 3."

Presentaciones similares


Anuncios Google