Capítulo 1: Día dos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
?.
Advertisements

Accents and Punctuation
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
U1E1 U1E1 En Español saludos el verbo ser “to be” Bienvenido a Miami.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Los verbos estar y ser “to be”
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Español 1 Ven Conmigo Capítulo 1 ¡Mucho gusto!.
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
 Para empezar Translate: 1) I like basketball a lot. 2) I do not like volleyball. 3) you like tennis. 4) I do not like the cafeteria. 5) You like mexican.
Origin, nacionality, likes and dislikes
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Greetings and Farewells
 Which Spanish letter sounds like “h”? Give an example.  Which Spanish letter sounds like “y”? Give an example.  Which Spanish letter is silent? Give.
Accent Rules & Punctuation
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Unidad 1, Lección 1 Un rato con amigos: ¿Qué te gusta hacer?
El 28 de agosto La TAREA: 1. Complete & Bring the Syllabus paper if you haven't brought it yet. Due by tomorrow! 2. STUDY voc on list and on ACTs 3. MEMORIZE.
MORE CONVERSATION TOOLS
Capítulo 1: el tercer día. ¡Vámanos! Practican introducciones, saludos, despedidas u otras frases. Vamos a tener una prueba.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Vocabulario Subject Pronouns TimeSer Questions.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
25/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso Capítulo 1: Segundo Paso.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Punctuation marks & written accents P. 26. Upside-down punctuation marks such as (¡) & (¿) are placed at the beginning of a phrase to signal a question.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Las palabras interrogativas
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Repaso - Using ser, personal pronouns and adjectives with sentence construction REVIEW FROM UNIDAD 1A/B.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
ESPAÑOL 2: RESPASO DEL AÑO PASADO. LET’S BEGIN WITH PRONOUNS! SUBJECT PRONOUNS take the place of the subject (noun) of the sentence. Yo Tú Él / Ella /
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
SER VS. ESTAR: INTRO. Ser Estar LET’S LOOK BACK TO HIGH SCHOOL… Describing what someone is like Telling someone’s name Stating someone’s ethnicity Describing.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Targets: I can use punctuation marks and written accents correctly. I can demonstrate that I can tell time. Warm up: Fill in the blanks using the correct.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
 Para empezar Fill in the blank with the correct word: 1) Hola, Beni, ¿______________ estás? 2) Beto, ¿______________ años tienes? 3) Rafael _______________________.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Transcripción de la presentación:

Capítulo 1: Día dos

¡Vámanos! Parte 1 Match Estoy excelente, gracias. Chao. ¡Hola! ¿Qué tal? Ésta es mi amiga Charín. ¿Cómo estás? Soy Eduardo Robledo. ¿Y tú? ¡Hasta luego! Estoy excelente, gracias. Chao. Me llamo Samantha. Mucho gusto. Estoy muy cansada.

Las respuestas correctas ¡Hola! ¿Qué tal? Ésta es mi amiga Charín. ¿Cómo estás? Soy Eduardo Robledo. ¿Y tú? ¡Hasta luego! E D A C B

¡Vámanos! parte 2 Tú Yo Ella Usted/Ella Él Which pronoun (tú, yo, él, ella, usted) is implied in each sentence but not stated? ¿Cómo te llamas? Me llamo Merecedes Margarita. Se llama Francisca. ¡Hola Señora Sebestik! Estoy bien, gracias. ¿Cómo estás? ¿Cómo se llama tu amigo? Tú Yo Ella Usted/Ella Él

Accents and Punctuation Gramática

Accents ejemplo: teléfono- telephone Let’s begin… In Spanish, an accent mark is sometimes needed over a vowel (á, é, í, ó, ú), usually to show which syllable is stressed. ejemplo: teléfono- telephone

Why are accents important? Accents change the PRONUNCIATION of words, depending on which vowel the mark falls. Accents can cause words to take on a different MEANING. tú=you, tu=your 3 . QUESTION WORDS have accents.

Ejemplos Change in pronunciation: -television vs. televisión -futbol fútbol Change in meaning: - el vs. él (the) vs. (he) - ésta vs. está (this ) vs. (is)

Question Words To ask questions, put the question words at the beginning of a sentence. Notice that question words have accents: ¿Cómo estás? How are you? ¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿Cuántos años tienes? How old are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Qué te gusta? What do you like? ¿Cuándo practicas? When do you practice? *Notice that ¿cómo? can mean how? and what? depending on the context. Have question marks around the title

The Ñ Mark The mark on the ñ (as in español) is called the tilde. The tilde indicates the sound ny as in canyon. ejemplo: España

Let’s practice! Looking at your vocabulary on page 45, can you tell which of the following words are missing accent marks and/or tildes? Where do the marks belong? Este es mi amigo… ¿Y tu? Senorita ¿Que tal? Adios el numero Mas o menos ¿De donde eres?

Punctuation Let’s begin… Have you noticed that Spanish uses upside-down punctuation marks to begin a question (¿) and an exclamation (¡)? ejemplos: ¿Te gusta el español? Do you like Spanish? ¡Qué bien! That’s great!

Let’s practice! Add the correct punctuation mark for each sentence. Me llamo Diana. Y tú? Mucho gusto! Cuántos años tienes, Marta? Y tú? Cómo estás? Hola! Oye! Eres Mercedes? Gracias!

Lengua del cuerpo video clips

Talking about age

How old are you (informal)? ¿Cuántos años tienes?

¿Cuántos años tienes? 16 – How do you answer this in Spanish? Tengo dieciséis años.

¿Cuántos años tienes? 14 Tengo 14 años.

¿Cuántos años tienes? 17 Tengo diecisiete años.

¿Cuántos años tienes? 13 Tengo trece años.

Asking and telling where someone is from

¿De dónde eres tú? Where is he from? Where are you (formal) from? Where are you (informal) from? Where is she from? La respuesta: Where are you (informal) from?

¿De dónde eres tú? Soy de… (I am from…) Mahomet, Illinois.

¿De dónde es Salma Hayek? Salma Hayek es de México.

¿De dónde es George López? George López es de Los Angeles, California.

¿De dónde es Enrique Igelsias? Enrique Iglesias es de Madrid, España.

¿De dónde es Sofía Vergara? Sofía es de Colombia.

¿De dónde es Albert Pujols? Albert Pujols es de la República Dominicana.

¿De dónde es Pau Gasol? Pau es de Barcelona, España.

¿De dónde Manu Ginobili? Es de Argentina.

¿De dónde es Sergio Garcia? Sergio es de Castellón de la plana, España.

¿De dónde es Ángel Cabrera? Ángel es de Córdoba, Argentina.

What are the patterns you noticed in this chart What are the patterns you noticed in this chart? What pronouns are implied in each question and in each answer? ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama? ¿Cómo estás? ¿De Dónde eres? ¿De dónde es? Me llamo… Se llama… Estoy estpuenda. Soy de Illinois. Es de Argentina.

Patterns… Typcially a “yo” answer/statement ends in “o” or “oy” Yo tengo 17 años. Me llamo Samantha. Estoy cansada. Soy de Colombia.

Typically a tú question/answer/statement ends with.. “as” ¿Cómo estás? ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? (sometimes just “s”)

So if you see… Yo Tú Estoy cansada. Estás triste. Soy estudiante. Eres profesora. Tengo 28 años. Tienes 15 años. Who’s the SUBJECT in these sentences? Yo=I, Tú=you??? Yo Tú

Preguntas…. ¿Cómo se llama él? ¿Cómo está? ¿De dónde es ella? ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? ¿De dónde eres? ¿Cuántos años tienes? Me llamo… Estoy bien… Soy de Illinois… Tengo 18 años… ¿Cómo se llama él? ¿Cómo está? ¿De dónde es ella? ¿Cuántos años tiene? Se llama Carlos. Está estupendo. Es de Costa Rica. Tiene 12 años.

Whenever “yo” is the subject, what similarities do you notice? “o” ending “oy” ending

Whenever “tú” is the subject, what do we notice? “as” is the ending “es is the ending

Whenever, “él”, “ella” or “usted” is the subject… “e” is the ending “a” is the ending

Tarea: ¡Prueba mañana! Quiz over: introductions, feelings, farewells