Why a Dual Language School? ¿Por qué una escuela de dos idiomas? Andrea Dyrness and Enrique Sepulveda April 2013.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Multilingüismo de Aperribai LH.
Advertisements

Pronombres y Adjetivos Relativos
Educación Bilingüe en Daskalos
Educación Bilingüe. 1.La educación bilingüe es aquella que busca desarrollar eficiencia en dos o más lenguajes. E. Lambert fue uno de los pioneros en.
¿Palomitas? ¿Comida ¿Qué? mexicana? ¿Qué?
LAS PALABRAS INTEROGATIVAS
Para las adolescentes gestantes y lactantes del hogar Amparo de niños Juan XXIII Sara Campos Cetina.
NOTE: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Then click the Pictures icon in the placeholder to insert your own image. 14.
Los Artículos / The Articles
NEIVA SPEAKS ENGLISH.
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Por: Rubi Manzo 7º B. Uno de los objetivos principales de nuestro sitio es el proporcionar actividades basadas en canciones Con las actividades, el estudiante.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Dual Language Immersion Informational Meeting Programa bilingüe de doble inmersión Reunión informativa.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Preparing for the CRCT Como preparer para el examen CRCT.
How to make questions en español
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
DUAL LANGUAGE PROGRAM/PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL South Meadows Middle School.
MULTILINGÜÍSMO, PLURILINGÜÍSMO Y CONCIENCIA METALINGÜÍSTICA
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Bedford Row Family Project Limerick Ireland (Eurochips member since Autumn 2007) (Miembro Eurochips desde Otoño 2007) Larry de Cléir Project Leader (Working.
CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
3B. ¿Quién estás siguiendo en twitter? Yo estoy siguiendo a _______.
1A. INFINITIVES. Apuntes Infinitives  Verbs are words that are used to name  There are different forms of a verb, depending on who is doing the action.
 Aprendizaje del idioma Aprendizaje del idioma  Aspectos culturales Aspectos culturales  Dificultades en la traducción Dificultades en la traducción.
By: Señora Pearson translate.com. Spanish Teacher! ¿Qué?
Posessive adjectives A Song to practice with
During Pre-K through First grade, students learn Language Arts in their native language. During Pre-K through First grade, students learn Language Arts.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Objectives By the end of class you will be able to … [8] Identify classes, subjects and school vocabulary.
Question words WH - words.
El bilingüismo y la educación
By: Justin Nell. Acompaña Su familia la acompaña al aeropuerto de Los Ángeles Her family accompanies her to airport in Los Angeles.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Wasatch County School District Aplicación Consolidada de Utah Evaluación de las Necesidades.
ESPAÑOL I SESIÓN 11.
Las personas en la escuela Objetivo: Students will be able to: name school personnel state the occupation of school personnel.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Programa Círculos de Estudio.  To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse.
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 39 – 5/4 – 5/8. 1.
State Migrant Parent Advisory Council SMPAC. Welcome Doreen Candelaria Title I/ Migrant (602)
Definiciones generales del alumno sordo y la sordera
para hablar de los antepasados
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 39 – 5/4 – 5/8. 1.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
Castle View, Jefferson, Mt. View and Washington Elementary Schools.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Pregunta Esencial: 1 – 8/5/14 - What is the Pregunta Esencial? Why am I doing it? What language will it be in tomorrow? What is SLO? (Don’t forget to DATE.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Para Empezar ¿Cómo se dice en ingles? Quién Qué o Cuál Cuándo Dónde
English Area OBJECTIVE To learn about the Incheon Airport Video Grammar.
Partners Universidad de Guadalajara, Mexico (CUCS) Harvard School of Public Health (Env Health) Commission for Environmental Cooperation Junio 2010 Guanajuato,
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Tipos de comunicación ORAL ESCRITA GESTO.
Periódo 3. periódo 3 periódo 5 How much Spanish do students often learn in school?
Transcripción de la presentación:

Why a Dual Language School? ¿Por qué una escuela de dos idiomas? Andrea Dyrness and Enrique Sepulveda April 2013

To build on the linguistic and cultural strengths of children and families who have a non-English home language Para aprovechar las fortalezas linguísticas y culturales de los niños y las familias quienes hablan un idioma además del inglés

To promote bilingualism and biliteracy Para promover el bilingüismo oral y en escrito

To promote integration and counter economic isolation and cultural and racial segregation Para promover la integración y contrarrestar la segregación económica, cultural, y racial

To build on the linguistic and cultural strengths of children and families who have a non-English home language Para aprovechar las fortalezas linguísticas y culturales de los niños y las familias quienes hablan un idioma además del inglés To promote bilingualism and biliteracy Para promover el bilingüismo oral y en escrito To promote integration and counter economic isolation and cultural and racial segregation Para promover la integración y contrarrestar la segregación ecónomica, cultural, y racial.