Meeting user requests in the English language Atención a los usuarios en inglés Piedad Fernández Toledo: 3. Uso del catálogo (OPAC)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las Palabras Interrogativas
Advertisements

English Version El objetivo de esta guía es orientar al proveedor acerca de la realización de consultas de los pagos. Por favor haga uso de las flechas.
Editing Slides With Polaris Office, you can create new .ppt and .pptx presentations or edit your presentation with ease.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
THIS IS With Host... Your En la escuela Classroom activities En la claseVerbosAdverbs Others.
a spoon on the table There is Note: There are doesn´t have a short form.
Recursos en español en la Biblioteca de la Universidad Kean Recursos en español en la Biblioteca de la Universidad Kean Kean University Library Spanish-Language.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
Los días de la semana Days of the week.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Objetivos  I can demonstrate my knowledge of the Direct Object Pronouns  I can shorten sentences using Indirect Object Pronouns  I can respond to questions.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Parts of the Computer Las partes de la computadora
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
Meeting user requests in the English language Atención a los usuarios en inglés Piedad Fernández Toledo: 3. Uso del catálogo (OPAC)
¿Dónde está? Where is (he, she, it, you formal)?.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Los verbos del presente. In Spanish all verbs, or action words, end in either –ar, -er, or –ir – For example: ARERIR hablarcomerescribir tomarcorrervivir.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
The Spanish Vocabulary, and how to borrow them from a classmate.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Las palabras interrogativas
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
DELETE THIS SLIDE BEFORE HANDING IN See the rubric for more details Deadlines will not change, no excuses…all projects must be ed
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
“Portal para Padres” CPS - Parent Portal “Portal para Padres” CPS - Parent Portal Marie Sklodowska Curie Metro H. S. - GEAR UP Maribel Gómez / Esperanza.
How to donate on ? ¿ Cómo donar en ?
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Write username and password Check, the information Start Yes Log in Account Log of NO The address or password is incorrect hotmail TRY AGAIN.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Read through the following slides and fill out your study guide Fundamentos de Word : los menús del inserto, revisar y ver Leer a través de las siguientes.
Learning Targets I can define a reflexive verb I can identify reflexive pronouns I know placement of reflexive pronouns I can conjugate a reflexive verb.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
The verb “IR” Español 1 – Unidad 2 Lección 2. The verb “IR”   The verb ir means to go. Ir is an irregular verb (it doesn’t follow a conjugation pattern).
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
PART 1: 1 st slide – record your phone conversation. PART 2: 10 slides – see topics per slide Each slide will have an illustration / clip art that goes.
ECOM-6030 PASOS PARA LA INSTALACIÓN DE EASYPHP Prof. Nelliud D. Torres © - Derechos Reservados.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
Repasemos la tarea REPASE (review) “Expresiones útiles” – página 7 HAGA (do) – ejercicio 2 – página 8.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Getting Started Download the App from Google Play or the App Store Descarga la App de Google Play o en el App Store Open the App and choose the school(s)
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
‘ KNOWING THE COUNTRY’ PROYECT – YEAR 6. HOW DO WE FIND OUT ABOUT PLACES? Brainstorming.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

Meeting user requests in the English language Atención a los usuarios en inglés Piedad Fernández Toledo: 3. Uso del catálogo (OPAC)

Contenidos a. Información bibliográfica y uso del catálogo b. Clave lector c. Enlaces de interés d. Dudas

Ayuda en el uso del catálogo Vocabulario y expresiones frecuentes OPAC: ONLINE public access CATALOGUE /ou´pæk//ounlain’p  blikəksəz’kətlog/ /ounlain’ kətlog/ Expresiones with CATALOGUE: To SEARCH the catalogue To MAKE a SEARCH in/on the catalogue To FIND a book in the catalogue/OPAC To search for a book

Ayuda en el uso del catálogo Vocabulario y expresiones frecuentes  On the screen you can see FIELDS and BOXES  You search for books /documents/ literature  You can SEARCH BY…  AUTHOR/’o:zə/  TITLE/taitl,/  SUBJECTKEYWORDS/s  bj,t ki:uo:dz/  PUBLISHER/p  bli  ə/  SERIES/siriəz/  RESOURCE TYPE/rəzo:z´taip/  ANY FIELD /’eni ‘fi:ld/  You can select options for each field from the drop-down menus

Ayuda en el uso del catálogo FAQ: Can I check the library holdings for an author or subject in a specific library? Yes, in the OPAC click on the fields “autor” for author, or else “________” for _______ and select one library from the drop-down menu option called “Subcatálogos disponibles”.

Ayuda en el uso del catálogo FAQ: Can I check the library holdings for an author or subject in a specific library? Yes, in the OPAC click the fields “autor” for author, or else “materia” for subject and select one library from the drop-down menu option called “Subcatálogos disponibles”.

Ayuda en el uso del catálogo Using the catalogue (tutorial de la Universidad de York):catalogue /tutorial003_start.htm /tutorial003_start.htm

Ayuda en el uso del catálogo Vocabulario y expresiones frecuentes : Match the terms with their Spanish equivalent and their pronunciation select enter click on log in log off button Item type in introduce conéctate documento click on selecciona desconéctate tecla Presiona/pincha /´login/ /´taipin/ /´logof/ /s  ´lekt/ /´ent  / /´ait  m/ /´b  tn/ /´clik  n/

Ayuda en el uso del catálogo Vocabulario y expresiones frecuentes : If the document is it means… a)on loan b)booked c)available You can borrow it You have to wait You might recall it You can take it Someone has got it

Ayuda en el uso del catálogo Vocabulario y expresiones frecuentes : Prestar (biblioteca prestataria) Pedir (biblioteca peticionaria) Préstamo, préstamo corto, préstamo interbibliotecario Reclamar un libro Solicitar un libro Renovar un préstamo Reservar un documento Se muestran 4 resultados (de búsqueda) Lend (lending library) Borrow (borrowing library) Loan, short loan, interlibrary loan Recall a book Request a book Renew a book Book a document 4 hits/ items are displayed

Ayuda en el uso del catálogo Práctica: Ayuda a tu compañero (angloparlante) a encontrar en el OPAC el documento que “necesita”. Algunos ejemplos :  una gramática de inglés de nivel básico  un libro de texto para la asignatura “Análisis Documental”  una publicación periódica sobre prácticas quirúrgicas  las obras de Cortázar que hay en la biblioteca  Etc.

Clave lector User ID (= login ID) FAQ: which is my user ID? In order to check and renew your loans and reserve books, you need a user id /iusəraidí/ It consists of USER/LIBRARY NUMBER + PASSWORD User Number*: identity card /passport number (*ask at the issue desk if you are an external user) Password: birth date*: ddmmyyyy *provided you haven’t changed it already!

Clave lector- Uso Online tutorial: booking a key text (University of York library demo): utorials/demo_booking_a_key_texts.htm utorials/demo_booking_a_key_texts.htm

Clave lector- How to change your password- Instrucciones para completar: You can change your password at the issue ______s or through the Internet:  click on ALBA ______ and select the USUARIO ______  type in your library _____  type in your current ______  ______ on "Mi Biblioteca"

Clave lector How to change your password You can change your password at the issue desks or through the Internet:  click on ALBA catalogue and select the USUARIO option/ box  type in your library number  type in your current pasword  click on "Mi Biblioteca"

Ampliación: Universidad de Glasgow (UK) Requesting for books currently on loan