ALC 65 Martes el 7 de diciembre Please be sure to have your villancio Campanas de Belén.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles el 24 de febrero
Advertisements

Chapter 4 Vocabulary. Tener hambre To be hungry Tener sed To be thirsty.
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
GABRIEL PIÑERO ZÁS PRESENTA.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
ALC 64 Lunes el 6 de diciembre Necesitan un libro anaranjado.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
Presentación de vocabulario 3.1 Tópico: Mi comida favorita Español 1 Pregunta escencial: How do I talk about my food and beverage preferences in Spanish?
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
World Language Survey 28 de abril de
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
ALC 75 Martes el 4 de enero. Please turn to face your partner. Be sure that one person can read the screen while the other will be able to respond.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Please make sure you get your shield in today.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
El 9 de abril, 2015 Do not get your folders. Please go straight to your seats.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
Bienvenidos a la escuela y la clase de español.. You have two minutes to catch up on everything. After two minutes, please be ready to get back into working.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Capítulo 4 Español 1. tener hambre to be hungry tener sed to be thirsty.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 58 traducir Hoy es lunes el 27 de febrero Debajo 2.Encima 3.A la izquierda de 4.A la derecha de 5.Centro 6.Delante de 7.Detrás de.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
ALC 65 Martes el 7 de diciembre Please be sure to have your villancio Campanas de Belén.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
ALC 69 Martes el 14 de diciembre Test review today as well as an assignment.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
ALC 67 Jueves el 9 de diciembre Necesitan la asignación del martes.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Transcripción de la presentación:

ALC 65 Martes el 7 de diciembre Please be sure to have your villancio Campanas de Belén

objetivo I can use my notes to strengthen my listening, speaking and writing during the activities today.

ALC 65 Contesta 5 preguntas. Usa las notas de Cornell

1. Which word does not fit? Comer Beber Hablar Deber Tener

2 Las fresas Las papas Los pátanos Las naranjas Las uvas

3 Las zanahorias La lechuga Los guisantes La cena La cebolla

4. Write the vocabulary word described. Es una fruta roja. Para una fruta es grande y redonda. Es blanca adentro y dulce. Es…

5 Son largas. Crecen en la tierra. Son verduras. Es una verdura buena para los ojos. Son anaranjadas. Son…

6 Traducir – I am thirsty

7 Traducir I should eat something

Puntos extra

Respuestas 1.Hablar – verb ends in ar 2.Las papas – no es fruta 3.La cena – no es verdura 4.La manzana 5.Las zanahorias 6.Tengo sed. 7.Debo comer algo. Hay que estar listos con Campanas de Belén

Escucha y completa los espacios de Campanas de Belén The bells of Bethlehem. HuM HuM

Campana sobre campana y sobre campana una asómate a la ventana verás un Niño en la cuna. Belén, campanas de Belén que los ángeles tocan que nuevas me traes. Recogido tu rebaño ¿a dónde vas pastorcito? Voy a llevar al portal requesón, manteca y vino. Caminando a medianoche ¿donde caminas Pastor? Le llevo al niño que nace como a Dios mi corazón. Campanas sobre campana y sobre campana dos asómate a esa ventana porque está naciendo Dios.

Necesitan una hoja de papel Número Nombre Fecha martes el 7 de diciembre Pd. La comida = título. Dobla el papel a la mitad y divídelo o córtalo. Part with your name make a 3 X 2 table

Work with 6 o’clock partner. You will have 3 min to complete the 1 part of the assignment Use your notes On the bottom half of the torn paper do the following: Choose 4 categories Write, in Spanish, 4 vocabulary words for that category and one not from that category. (just like the first questions of the ALC) Categories – Fruits – Vegetables – Drinks – Meats – Dairy products – Meals – Etc. Turn the paper over and write your names and the answers.

Part 2 Below assignment 1 you will do part 2. From your notes choose 2 items and describe them. (modeled in the ALC) Write at least 3 descriptions. You have 3 minutes to complete On the back write the answers.

Activity Go to any six papers with your partner. Figure out the answers Write the answers in a square on the table. Check your answers and write the names of the authors. Write the correct answers if needed. If you are seen just flipping the paper over and not trying to figure out the answers you will lose 2 points each time.

3 o’clock partner If you don’t have a partner, move to the front of the room and wait to be assigned. If you do have a partner, face each other in your desks. One person needs to face the front of the room the other is to face the back of the room. Use the back of the assignment paper to write your answers. You will describe in Spanish or act out the 7 words on the screen. Your partner will write the answers on their paper.

Example Plátano Zanahoria Sandwich

A Hamburguesa Ensalada Limonada Fresas Maíz-corn Cebollas Tengo hambre

Cambiar el asiento

B El arroz-rice Queso-cheese El refresco El tomate- Comer La zanahoria Las papas

Cambiar el asiento

A Los huevos La manzana El plátano Las papas fritas Beber El pan El jugo

Cambiar el asiento

B La naranja Las uvas El agua Deber Bueno Las frutas La sopa - soup