WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS. LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
El gato ¿Está en peligro? ¿No está en peligro? ¿Depende?
Los objetivos: - Identify and categorise new vocabulary. - Describe in Spanish what we eat everyday. - Organise food items according to how healthy they.
Los mandatos….o commands •To give a command or to make a suggestion to someone you address as “tu”…we use the informal command form.
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
Avancemos 1 Lec.1-1 Verbs Flashcards. to rent alquilar.
¿Qué te duele? WALT:Revising parts of the body and say where it hurts WILF: To express where it hurts using your book - level 3 To express where it hurts.
Walt: La vida sana HEALTHY EATING
Frases para la clase Español 1. In the classroom… Abran los libros. (Open your books.) Cierren los libros. (Close your books.) Escriban. (Write.) Escuchen.
Classroom Expressions
Present Progressive ¡Ahora Mismo!. El Presente Progresivo (Compound Tense) The verb Estar Estoy Estás Está Estamos Están The Present Participle (Gerund)
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
WALT: Talk about healthy living
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Present Tense of Regular Verbs
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
ESPAÑOL de abril de LA CAMPANA -HOY ES MARTES EL 14 DE ABRIL Create 3 sentences with these verbs: Create 3 sentences with these verbs:EstudiarEscribirCorrer.
Hoy es martes el 8 de octubre.  1. ¿Cuántos años tiene tu mejor amigo?  2. ¿De dónde es tu mejor amiga?  3. ¿Dónde te gusta ir con tus amigos?  4.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
STARTER LEER (READING)- Read and complete the sentences.
COMPLETA LA TABLA DEL 2 2X....=8 2X....=10 2X....=12 2X….=18 2X….20 2X….=30 2X….=14.
ESPAÑOL de octubre. LA CAMPANA HOY ES MARTES EL 07 DE OCTUBRE DE La participación #1 = dibuja los ojos. Escribe una oración para cada foto.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
ESPAÑOL 1 7 DE MAYO DE LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 6 DE MAYO DE  1. ¿A qué hora comes con tu familia por la noche?  2. ¿Dónde hablas.
Do Now – 2 de diciembre 2014  Escribe una oracion para tres de los cuatro fotos que describe la comida. ¿Es saludable? ¿Es malo para ti? ¿Cuales alimentos.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
Hoy es miércoles. La fecha es el 4 de diciembre
Check for understanding ANSWER KEY. Check for understanding: GUSTAR I like = ME GUSTAWe like = NOS GUSTA You like = TE GUSTAY’all like = OS GUSTA He/she/
¿QUÉ NÚMERO ES?. Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf: Taking about healthy eating.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
The following slides introduce the new verb IR.
Expresiones para la clase de español
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Best Definition What’s the best word for this passage?
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Hoy vamos a…….. trabajar con 3 tiempos (presente, pasado, futuro)
Expresar Obligación. The verb expression tener que can be used to indicate obligation. We use the formula tener + que + infinitive Let's look at some.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Verb=action word. In Spanish we “Conjugate” verbs to match the subject. Conjugate?!!! – To change the ending of a word to match the subject (who we are.
Mandatos de la clase (Class commands). Mandatos de la clase Abran los libros (en la página)… Open your books (to page)… Abran los libros (en la página)…
Expresiones en la Clase. Escuchen Miren Escriban Copien Responden/Contesten Hablen en español Estudien Repasen Levántense Siéntense.
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
Examen mini Repaso de verbos, la comida, y vocabulario.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Expresiones en la Clase. Escuchen Miren Escriban Copien Respondan/Contesten Hablen en español Estudien Repasen Levántense Siéntense.
Unidad 2 Español 2R Leccion 2. ¿ Qué vamos a hacer? Objective (s): vocabulary words related to daily routines Reflexive verbs and the present progressive.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Hello! Today we are going to speak about past abilities: What are abilities?
Dieta Sana Objetivo; To talk about healthy and unhealthy diets
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
Transcripción de la presentación:

WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS

LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)

ANSWER TRUE OR FALSE

ESCUCHAR (listos2 pag35) Listen to the interview and complete the grid (1-3) CARNEFRUTAPANLECHE 1nosí 2

HABLAR Copy this conversation in your book And, then, IN PAIRS, make a similar one (CHANGE the words in brackets) A: ¿Comes (carne) todos los días? B: No, no todos los días A:¿ Bebes (leche) todos los días? B: Sí, bebo (leche) todos los días.

LEER Y ESCRIBIR LOOK AT THE POSTER- WHAT ELSE SHOULD YOU EAT AND DRINK TO HAVE A HEALTHY DIET

ESCRIBIR