Repaso del Primer Semestre Answer the following questions in complete statements. Use your notes. 1.¿Cuál es la fecha de hoy? 2.¿Cómo te llamas tú? 3.¿De.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
?.
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Click Once to Begin JEOPARDY! Unidad 1 Lección 1.
Palabras Interrogativas/Interrogative Words
Las Palabras Interrogativas
Una lección cultural sobre (about) México
The Present Tense of tener (to have)
Las Palabras Interrogativas
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Sra. Soares. Saludos It is common for 2 women or a man and a woman to kiss on the cheeks when they greet each other. In Spain, 2 kisses, one on each cheek,
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es miércoles, el 9 de abril
Espanol Megan Sands La comida.
Instructions for using this template You can edit the template and put in your own questions with four answers. When you run the PowerPoint, click on.
El lunes 28 de abril de 2014 Trabajo de entrada Answer the following questions in complete sentences. 1. ¿Qué tiempo hace? (It’s raining). 2. ¿Cuántos.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
El lunes 21 de abril de 2014 Trabajo de entrada Fill in the blanks by conjugating the verb according to the subject & translate each sentence. 1. Tú __________.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
Español 1 18 y 19 de septiembre de  Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.)  El otoño-
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Making Questions in Spanish
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
ESPAÑOL 1 7 DE MAYO DE LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 6 DE MAYO DE  1. ¿A qué hora comes con tu familia por la noche?  2. ¿Dónde hablas.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
$10 $20 $30 $10 $20 $30 $40 $50 $40 $50.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Avancemos U1L2 Mis amigos y yo *describing yourself and others *identifying people and things.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
1 Las Palabras Interrogativas 2 Todas las palabras interrogativas…  ¿Quién? / ¿Quiénes?  ¿Qué?  ¿Cuándo?  ¿Dónde?/ ¿Adónde?/ ¿De dónde?  ¿Por qué?
Preguntas del día ¿cómo estás? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es? ¿Qué hora es?
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Repaso de capítulo 3 Español I. Divide your paper into two columns Mi respuesta La respuesta correcta Number it 1-50.
Preguntas y respuestas
Bellwork Arrange the following time statements in order from morning until night. Son las cuatro menos quince de la tarde. Son las once menos diez de la.
Asking and Answering Questions!. Questions in Spanish always begin with an inverted question mark (¿). 1.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Capítulo 1-4.  Hola, soy Sara  Tell if the following statements are true or false. Correct the false statements.  Yo soy de Jalisco.  Mi amigo David.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Nadarcomercaminarleer Escribirvivirpracticarescuchar Calentamiento Yo ___________ en el parque los fines de semana. María ______ el almuerzo en la cafeteria.
Ch 1 Segundo y tercer Paso Review. Ser = to be. Fill in the blank with the correct form of SER.  Yo ______de Madrid.
Diario 1: ¡Ya sabes español! 1.What is the name of the largest city in Southern California? 2.A burrito is wrapped in what? 3.The fifth of May is called.
¡Escoja una categoría! You will be given the answer. You must give the correct question. Haga “click” aquí para empezar.
Asking questions Apuntes. Vamos a repasar unas palabras de preguntas... ¿Cómo? ¿ Cómo estás? How are you? ¿ Cómo es ella? What is she like?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
sección escuchada del examen final del primer semestre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

Repaso del Primer Semestre Answer the following questions in complete statements. Use your notes. 1.¿Cuál es la fecha de hoy? 2.¿Cómo te llamas tú? 3.¿De dónde eres tú? 4.¿Cuántos años tienes tú? 5.¿Cómo estás tú? 6.¿Cuál es tu número de teléfono? 7.¿Qué tiempo hace hoy? 8.¿Qué hora es?

1.¿A ti te gusta el café con crema? 2.¿A ti te gusta el helado de vanila o chocolate? 3.¿Qué te gusta más, el agua o el té? 4.¿A ti te gusta la clase de inglés? 5.¿A ti te gusta caminar o correr a la clase de historia? 6.¿Qué te gusta más, escribir o leer?

1.¿Eres tú bonito o guapo? 2.¿Hablas tú español o inglés? 3.¿Tienes tú un lápiz o una pluma? 4.¿Sacas tú buenas notas o malas notas? 5.¿Usas tú una computadora o un iphone? 6.¿Llegas tú temprano o tarde a la escuela? 7.¿Andas tú o descansas tú en el parque? 8.¿Necesitas tú hacer la tarea del álgebra? Instrucciones: 1. Translate the sentences into English. 2. Then answer in complete sentences in Spanish.

Cultura 1.The U.S. city with the highest percentage of native Spanish speakers (or Hispanohablantes) is _____________. 2.True or False - The number of Hispanics living in the U.S. is over 40 million. 3.Little Havana, famous for its Cuban restaurants, cafés, and shops, is located in ________________. 4.The most famous street in Little Havana is ____________. 5.San Antonio is famous for its Paseo del Río or in English _______________. 6. The Álamo is located in ____________. 7. September 15 – October 15 is _______________________. 8. The _______________ is a 10-day celebration honoring the heroes of the Álamo and the Batalla (Battle) de San Jacinto. 9. ____________ is a mix of Mexican food and food from Texas that is usually found in Louisiana, Texas and New Mexico. 10. True or False - Tortillas, refried beans, fajitas and burritos are foods typically found in Spain.

11. _______________ are eggshells filled with confetti. Used at celebrations, they are meant to bring good luck if they are broken or cracked over one’s head. 12. The currency of México is the ________________. 13. In the ancient Mayan city of Chichén Itzá stands the pyramid of _____________ which was once used as a temple. 14. True or False - One of the oldest universities in Latin America is La Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). 15. The Jardín Principal in San Miguel de Allende, México is a __________. 16.True or False - It is common for students in México to wear uniforms to school whether private or public. 17.True or False - Zócalos are the oldest and most central part of cities and towns in México around which the rest of the city is built. In other Spanish-speaking countries the same area is known as plaza. 18.True or False - Diego Rivera, José Orozco and David Alfaro Siqueiros are just a few notable muralists from México.