¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Please sit in your birthday month area. abril,, mayo julio enero,, agosto dici febrero, nov,. oct marzo, junio, sept.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Paper return Thank you for being willing to help hand out papers. Please put the paper in your binder as the last page in the section.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
ALC 67 Bienvenidos a la clase de español.. ALC 67 Emparejar las columnas. Escribe el español y el inglés. Hoy es martes el 8 de abril. 1.El aeropuerto.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
ALC #11 viernes el 20 de septiembre Spell out the numbers from the last ALC
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Things to do before we start.
Survival Spanish – SPA II y III
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Agenda ALC 5 Review SA map. ALC # 5 ¡Translate to Spanish Where are you from? I am from ________ (write the city, state, country) ALC 4 jueves el 29 de.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
ALC If you would like to retake any section of the test, the last day will be Friday.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
ALC Please sit in your birthday month area. enero, abril, octubre mayo, febrero, agosto marzo julio junio sept nov dici.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ALC Test retakes must be completed by Friday.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
ALC 26 Hoy es jueves el 7 de noviembre. Numera el papel 1-7. Puedes usar las notas de Cornell. Los primeros 10 pueden recibir un punto extra.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
ALC 33 Hoy es lunes el 2 de diciembre. En la A LA Campana escribe (inglés o español) tres razones de – ¿por qué vas a tomar la clase de español el proximo.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
Transcripción de la presentación:

¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.

La A La Campana (ALC) Nueva 1.Por favor, saca una hoja de papel para crear una ALC. 2.Dobla el papel y haciendo ocho cuadros. 3.Marca las líneas de los cuadros con el lápiz.

La A La Campana (ALC) Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas de los cuadros con el lápiz. # Total _____/160 A la campana Nombre/apellido Clase Período Content objective ALC 44martes el 21 de enero ALC 45jueves el 23 de enero ALC 46lunes el 27 de enero

Una A La Campana Nueva Dobla el papel y hagan ocho cuadros. Marca las líneas con el lápiz. # Total _____/160 A la campana Nombre/apellido Clase Período Content objective ALC 44miércoles el 22 de enero ALC 45viernes el 24 de enero ALC 46martes el 28 de enero

ALC 44 Hoy es miércoles el 22 de enero, You may work alone or in pairs. Answer the following questions on your ALC.

ALC 44 Hoy es miércoles el 22 de enero, If you were to look at a paper on the desk What would be 4 characteristics that indicate it is an ALC? 2.If you were to look at a paper on the desk What would be 4 characteristics that indicate it is a paper for Cornell notes? 3.If you were to look at a paper on the desk What would be 4 characteristics that indicate it is an assignment paper ?

Hoy es miércoles el 22 de enero, Content objective What I will do. I will be able to distinguish between a class starter, Cornell Notes and assignment papers. Language objective How I will do it. I will create a class starter and do my starter for the day. I will create Cornell Notes for second term expectations have notes from the day. I will prepare an assignment paper for my homework.

Binder Spanish divider clean out. All items in the binder should be removed from the binder. Please keep the following in your binder – Bienvenida flash cards – Your disclosure paper if you have it. You should keep the following in a portfolio folder at home. – All ALCs – All Cornell notes – All tests – Your previous unit vocabulary and unit objective papers (paper with circles) – Vocabulary notes (partner clocks)

Binder organization Please place today’s ALC as the first paper in your Spanish section as the first paper. Place the bienvenida cards behind the ALC paper.

Handout Por favor, pasen a la mesa para recoger el papel que contiene la información de la unidad.

Binder organization Please place the unit expectations and vocabulary in your binder Spanish section behind the ALC paper and bienvenida cards. Close your binder when you have taken care or your extra papers and organized your binder to indicate that you have completed all tasks requested.

Tarjeta nueva When you finish making your new bienvenida card, please place it with your other cards.

¿Qué tiempo hace? Hace … Sol Calor Frío Fresco Viento Está Lloviendo Nevando Nublado

Bienvenida Vamos a hacer la bienvenida usando la pantalla enfrente de la clase y la computadora. Las preguntas estarán en la pantalla para leerle a un compañero/a.

Piedra, papel y tijeras para saber quien va a decir las preguntas primero.

Saquen una hoja de papel para la asignación y escribe la información abajo. # nombre/apellido miércoles el 22 de enero, 2014 español pd. La bienvenida.

Handout-Bienvendia questions copy and homework. The bievenida questions copy has the following 1.Expectations 2.The questions 3.The homework assignment on the opposite side.

Por favor, escribe la fecha de entregar en la primera línea.

Engrapar Engrapa el papel pequeño al centro de la hoja de asignación.

Place your assignment paper in your binder behind the flash cards.

Cornel Notes Please take out a paper and make Cornel Notes with it. Title is Second semester expectations. EQ What are the expectations and goals for second semester?

Chunk 1 Work hard and do quality work.

With a partner discuss and then write down three indicators that would show that you are working hard.

With a partner discuss and then write down three indicators that would show that you are doing quality work.

Chunk 2 Turning in papers

With a partner discuss and then write down 4 indicators that would show that you understand what should be on a paper that you turn in and how to turn it in.

Chunk 3 Goals

Write the following goals. I will be ready to learn when I enter the classroom.

With a partner discuss and come up with three indicators what it means to be... Ready to learn when I enter the classroom. Write the three answers on your notes.

Goal 2 Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying “I don’t understand”.

Goal 3 Know when talking and socializing is okay and when you should be quiet and listen.

With a partner discuss and come up with three indicators what it means to… Know when talking, socializing is okay and when you should be quiet and listen. Write the three answers on your notes.

Goal 4 Check your grades at least every other day.

With a partner discuss and come up with three different options for checking your grades. Write the options on your paper.

Goal #5 Leave the classroom clean.

With a partner discuss and come up with three indicators of how all can take the responsibility to clean the classroom.

Personal goals. Now write 3 more goals that you would like to have for this class and how you can accomplish those goals.

Please place your Cornell notes in your binder right before your disclosure statement.

Clean If your desk has marks on it besides the number in the left hand corner, please get a sock from the basket and a spray bottle that has purple liquid in it. When you are finished with the sock, please place it behind the teacher’s desk on the floor and return the spray bottle to the filing cabinet or table. Please pick up any paper or other items off the floor that should not be there.

Put up chairs First row and 3 rd row please put your chairs up on the row in back of you.

Unit vocabulary Please take out your vocabulary list from your divider. Work with a partner to translate the words on the paper. They are to be spelled correctly. You may use your phones to translate or see the teacher to know which book to use. If you finish early, you may work on your homework.

Handing out papers. Thank you for helping hand out papers. Please place the returned papers behind your disclosure statement.

In class assingment. Translate the vocabulary on the vocabulary list. You may work alone or with a partner. If you complete your assignment you may start your homework.