Warm-up – Escribir Make the word in parentheses match in number and gender. 1.Los edificios _________ (alto). 2.Las mujeres _________ (joven). 3.La chaqueta.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*Unas actividades*. Which 2 sentences would you use to talk about yourself? (yo…) How do you know? Hablo por teléfono. Andas en bicicleta. Ando en bicicleta.
Advertisements

*Más actividades* Lo que hacemos una persona y yo....
Do Now- Write a sentence to say if you like 4 of the pictured activities
What is the Imperfect? The imperfect is a form of the past tense that is used when an action: – Used to happen – Happened repeatedly or habitually – Happened.
Hacer Ahora  Translate the sentences below into English. 1. Yo nado en la piscina. 2. Ellos estudian para la clase de español 3. Nosotros hablamos por.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Las actividades.
¿Qué te gusta hacer? Por Señorita Holmes LEARN HOW TO EXPRESS WHAT YOU LIKE AND DISLIKE.
Escribir – Fill-in-Blank
Saquen la tarea p. 67 en el libro Descubre 1 ejercicio 5.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Warm-Up Los números Pledge Me acuesto a las diez..
Asking and answering questions about family members.
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
Conjugating –ar verbs in Spanish  A verb usually names the action in a sentence.  We call the verb that ends in -r the INFINITIVE.
Present Tense of -ar Verbs P. 84 Realidades 1 VERBS n A verb usually names the action in a sentence. n We call the verb that ends in -r the INFINITIVE.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
VÁMONOS 1. Escribe la fecha. 2. What is mother in Spanish 3. What is father in Spanish 4. What is nice in Spanish 5. What is grandmother in Spanish MUY.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hacer with Expressions of time. Using “hacer” to express time When wanting to state how long something has been going on or how long it has been since.
Español 1 J. Payano, E. Dominicci
TPRS Vocab Practice/ Set C
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¿Que te gusta? = What do you like?
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Entrada: Actividades de ocio (Entrance: Leisure activities) Copy the date and title in your notebook. Then copy the leisure activities below and write.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
GUSTAR.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
*Unas actividades*. ¿Cuál es la diferencia entre las dos oraciones siguientes:? Ella mira la televisión a las tres y media. Ellos miran la televisión.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
Feeling a little “negative” today? ¡No me gusta usar la computadora!
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
-AR VERBS Español.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es lunes. Es el 2 de noviembre del 2015 Hace buen tiempo. Hace frío. ¿Cómo expresamos lo que hacemos a menudo? AHORA— Write the subject for each verb.
Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
DAY 47: DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 22 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.las camisetas e.devolvemos Match each.
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Para hacer ahora Escriban los números en español: ,
Transcripción de la presentación:

Warm-up – Escribir Make the word in parentheses match in number and gender. 1.Los edificios _________ (alto). 2.Las mujeres _________ (joven). 3.La chaqueta _______ (feo). 4.La clase _______ (aburrido). 5.El hombre _______ (viejo). 6.Los lapices _______ (verde). 7.El libro ______ (corto). 8.Las mujeres _______(bonito).

Warm-Up de Hablar Days of the Week Months Counting La Cucaracha

The Warm-Up los números 1 – 20 Treinta Cuarenta Cinquenta Sesenta Setenta Ochenta Noventa Cien

La cucaracha La cucarcha, la cucaracha Ya no puede caminar Porque la falta, porque no tiene Limonada que tomar.

Preguntas Most of the time, when writing questions in Spanish, you can just put question marks in front of the sentence. ¿Tocas el piano? Do you play the piano? –No, pero toco la guitarra. ¿Descansas después de clases? –Si, descanso y juego al fútbol.

Ahora…… Using the list of after-school activities, come up with 5 questions that you could ask a partner.

Ahora…. Ask your partner those questions. And answer your partner’s questions. Remember use the –as ending to say “you do” something. Use the -o ending to say “I do” something.

Con, Conmigo, contigo To talk about doing things with someone else, CON is used to indicate “with”. ¿Quién trabaja con Luisa? Trabajo con ella. The expression “with me” and “with you” have special forms ¿Quién estudia contigo? Miguel estudia conmigo.

Think about all the people you see every day. Ask your partner who does the following activities with him/her each day. Tell who does the activities with you. Take turns asking and answering the questions. 1. Jugar a un deporte. 2. estudiar 3. mirar la telévision 4. escuchar música. 5. tomar un helado Tocar un instrumento. - ¿Quién toca un instrumento contigo? - Mi papá toca el piano conmigo.

Match the person with the activity: 1. Carmen 2. Javier 3. Armando y Ana 4. Susana 5. Pablo Cd 4 tr 4 A. bailar y cantar B. hablar con amigos C. practicar deportes D. escuchar música E. estudiar

El Libro – pg. 128 activities 1 & 2 Cuaderno – pg. 28, act 3 & 4 Cuaderno – pg. 30 act 8