El Árbol Genealógico Glogster / Prezi / Poster Include at least three generations Include at least eight people, but no more than fifteen picture for each.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Advertisements

Frases de Comparación.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Anna vs Elsa ¿Cómo te llamas? vs ¿Cómo se llama? ¿Cómo estás? vs ¿Cómo está?
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo.
ALC 94 Jueves el 10 de febrero. Objetivo I can use my notes to understand and talk about a family tree in the text book.
Describing families UNIDAD 4 DÍA UNO. VÁMONOS Using vocab you already know, write three sentences in Spanish about your family (they don’t have to be.
Quasimodo: (son las doce)
Mi familia.
Me llamo _______ Clase 601 La fecha es el 22 de diciembre del 2014 Proposito #39: ¿Como son los miembros de tu familia? Actividad Inicial: COPY and complete.
La familia.
PRESENTATION ABOUT IDEAL HOLIDAYS WRITTEN ASSESSMENT: REAL or INVENTED holidays. You must describe your holidays in detail. See page 51 in Mira 2 book,
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
A Mí Me Gusta Mucho. me gusta mucho esquiar y nadar me gusta tocar el piano no me gusta nada ni trabajar ni dibujar A mí.
Describing families UNIDAD 4 DÍA UNO. DO NOW Using vocab you already know, write five sentences in Spanish about your family (they don’t have to be true)!
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
DIRECTIONS: 1.Choose one famous person. Research that person. 2.Create an E-Harmony Dating profile for him/her IN SPANISH. 3. Include a Picture. It MUST.
Belanova – Baila mi corazón Oraciones malas: Bad sentences: Copia y corrígelas: 1.Soy como mucho ensalada with aderezo. 2.Me bebe la limonada. 3.Mi no.
El objetivo: SWBAT use family vocabulary in Spanish to identify the members of t.v. families and their own family Para Empezar: Name 3 family member words.
Bienvenida Pasa con tu burro Usa las tarjetas de memoria (todos deben tener las tarjetas) Marca el tiempo con el celular/móbil. Escribe el tiempo en el.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Assignment for today: 1.Take out a piece of paper. 2.Put your name and the date at the top. 3.Title your paper “Adjectivos y Sustanivos” 4.You must create.
T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can write that I want, can, have to or feel like doing something Vocab/Ideas: Querer Poder Tenerque Tenerganas de Vámonos:
How to donate on ? ¿ Cómo donar en ?
Semana de 2 de septiembre Monday 2 nd (no hay clase) Tuesday 3 rd – Libro 1-10, 1-13 (due Friday) – learn to say your phone number in Spanish (tomorrow)
Interactive Notebook. A composition notebook is required for this class. Notebooks will be graded periodically every quarter based on content, organization,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida viernes el 30 de septiembre.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
ALC 49 Responde a las preguntas Hoy es lunes el 30 de enero ¿Cómo estás? 2.¿Dónde estás? 3.¿Qué estás haciendo? 4.¿De dónde eres? 5.¿Cómo eres?
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Avancemos Preliminary Chapter Greetings and Intro to Spanish.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
1. La clase de español es a la una menos veinticinco. 2. El almuerzo es a las doce en punto. 3. La fiesta es a las ocho de la noche. 4. ¿A qué hora es.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
 Identify what the following are doING in Spanish:
Spanish II Week 24. Para Empezar 16 de febrero Write a statement for each picture using the pronoun given. Ex: ÉlÉl está enfermo. 1.Ella 2. Él 3. Yo4.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Mi Árbol de Familia.
Verb To Be.
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
You will make a presentation about your family
Tapas Los Ángeles Nueva York Buenos Aires Barcelona
Transcripción de la presentación:

El Árbol Genealógico Glogster / Prezi / Poster Include at least three generations Include at least eight people, but no more than fifteen picture for each person Can be a real or an imaginary family Due Monday, November 21st

Family Tree Nombre___________________ Photo/Mag Name Es mi El/Ella es Tiene__años Creat./Neat Pronunciation/ Presentation(vocalization/eye contact/etc.) Score _________x2______/140______

Frases Es mi _________. El/Ella es (adjective). Tiene (write out number) años. ( Tengo)

Link to Glogster Example genealogico-de-luke-skywalker/ Login Click create an account Register using your school Then click create new glog