Misión 1: Investigamos a nuestro alrededor 1 1-. Queremos invitar a todo el mundo a participar en el huerto del cole y hemos hecho una foto desde el aire.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
Advertisements

EL DIAGRAMA DE LA CONJUGACIÓN DE VERBOS See página 2 for instructions. YO(15 (1 verbo) TÚ(6 ÉL /ELLA (18 (1.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
PRUEBA DE UBICACION PARA HISPANOHABLANTES
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
English Reading plan 3rd grade.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
This activity will help you to master the key verbs of this chapter (4B). There is no way you can understand this chapter if you don’t know all these verbs.
MORE CONVERSATION TOOLS
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Mi dormitorio My bedroom
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Spanish 4 Chapter 9 Lesson 1. Agenda Public Interview(5) Presentations(15-20) Irregular Preterit Verbs (15) Cultura de panama en el libro? (15) Grades(5-7)
Survival Spanish – SPA II y III
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are taking a test on Seasons and Weather and beginning our unit Taking Care of the Earth! I will be sending.
ALC 55 Responde a las preguntas.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
The following slides introduce the new verb IR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Direct Objects And Direct Object Pronouns (DOP). What is a Direct Object? A Direct Object is a noun A Direct Object is a noun It can be a person, place.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Apuntes: frases útiles “useful phrases in Spanish”
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Transcripción de la presentación:

Misión 1: Investigamos a nuestro alrededor Queremos invitar a todo el mundo a participar en el huerto del cole y hemos hecho una foto desde el aire para indicarles cómo llegar. El problema es que la hemos movido y no sabemos qué dirección seguir para llegar. Intenta ayudarles tomando nota de algunos puntos que les ayuden a localizarlo. Usa los símbolos que hay en la leyenda del plano. Key  Schoolyard  Playground  Metro station  School square  North  South  East  West 2-. ¿A quién creéis que deberíamos invitar? Y ¿por qué? Piensa en todas las personas que pueden formar parte del proyecto de nuestro huerto y qué papel pueden jugar. Name and surname: Date:

2 3-. ¡Fenomenal! Ya les hemos indicado el lugar, y sabemos a quiénes vamos a invitar y porqué, solo nos faltaría escribirles una notita. ¿Qué les diríais para convencerles para que participaran? -Saludos en lengua escrita, de manera educada y cordial. -Nos presentamos y explicamos las razones por las que les escribimos y nuestras motivaciones. -Les explicamos a quién va dirigida la circular y porqué. TÍTULO:¿Qué título pondrías a la circular que les vamos a mandar invitándoles a participar? ¿Cómo se te ocurre que podrían contactar con nosotros si estuvieran interesados? ¿Y qué podríamos hacer para dar a conocer el huerto y lo que pueden aprender en él? Name and surname: Date:

3 4-. Queremos que sea un llamamiento internacional, así que necesitamos también anunciarlo en un idioma que se entienda en muchos países, ¿se te ocurre alguno? Mira los ejemplos de cartas que hemos encontrado y trata de diseñar el nuestro propio y cómo lo vamos a enviar. Welcome back to the school!!! Dear Families, Welcome to 3rd grade! Third grade is full of new adventures. This is an important year, you will learn how to read, write stories, add, subtract, and so much more. I hope we all learn and enjoy this course and we grow up together. Mr. Smith Welcome back to the school!!! Dear Families, Welcome to 3rd grade! Third grade is full of new adventures. This is an important year, you will learn how to read, write stories, add, subtract, and so much more. I hope we all learn and enjoy this course and we grow up together. Mr. Smith What´s the title about? This letter is written to:………… ………………………………………… ………What do they learn in 3 rd grade? The letter is written by Who is Mr. Smith? Come join us to help the garden grow! The first and third Wednesdays from May through September are Work Party Wednesdays from 4-8pm at the EcoGarden. This is the ideal time to come down and learn more about the EcoGarden, growing in the Elk Valley, get some exercise, have some fun or meet some new friends. Members of the EcoGarden advisory board will be on hand to assist volunteers and answer questions. Come on down and make a difference! Come join us to help the garden grow! The first and third Wednesdays from May through September are Work Party Wednesdays from 4-8pm at the EcoGarden. This is the ideal time to come down and learn more about the EcoGarden, growing in the Elk Valley, get some exercise, have some fun or meet some new friends. Members of the EcoGarden advisory board will be on hand to assist volunteers and answer questions. Come on down and make a difference! What is this? The title invites you to……………………………… ………………………………… ………………What´s the activity they are advertising? How can you contact the members of the garden? Title: We are…: We´d love to invite you to participate in… Please contact… Name and surname: Date: