 Tienen que sacar (Take out): Tarea, el lápiz (pencil), y la agenda  Caldo: ¿En qué mes estamos?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Advertisements

Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Y.
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 20 DE OCTUBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your flashcards out for me to check!!
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
PRUEBA DE UBICACION PARA HISPANOHABLANTES
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Por Señorita Holmes.  You are to use this powerpoint to take notes on our new chapter.  You will have different activities to complete throughout the.
Español de septiembre. La Campana Hoy es martes el 23 de septiembre de ¡Matemáticas! ◦1. seis + ocho = ◦2. veinte – once = ◦3. dos x nueve.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:
Si no estabas en clase… Hoy en clase, we reviewed the terms from our most recent diccionario. Tomorrow there is a test. Tomorrow you will need to turn.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
World Language Survey 28 de abril de
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
7de octubre de Escribe una descripción de la comida por cada pictura. Escribe en el pasado o el presente. Mi mamá/usualmente/comer/el desayuno Yo/
Buenos días! Take out your HW, Word of the Day & put on your ID Take out your notes from yesterday to do the warm-up: For the sentences below, underline.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
¿Qué tiempo hace? Llueve. Hace viento. Hace sol. Nieva. Hace frío.
Survival Spanish – SPA II y III
DO NOW: Solve each math problem
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Quasimodo: 5-10 minutes working on poster. If you finish early: Brainstorm! ¿Cuál es tu deporte favorito? ¿Por qué? ¿Cuál es tu equipo favorito? ¿Por qué?
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
27 de agosto de Hoy es jueves el 26 de agosto de ¿Qué significa? (What does it mean?) 1. George era un chico. 2. Había chicas en la clase.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida viernes el 30 de septiembre.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Review- Conjugation SER Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es Ustedes son ESTAR Yo estoy Tú estás Él/ ella/ usted está
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Lee cada oración. Si la oración es cierta, marca con un círculo la C
Transcripción de la presentación:

 Tienen que sacar (Take out): Tarea, el lápiz (pencil), y la agenda  Caldo: ¿En qué mes estamos?

 Caldo, aprendimos nuestros trabajos (Learn our jobs), la fecha y clima (date and weather)- 10min  Practiquen las canciones-3 min  Pasen los apuntes de los números-11 min  Miren a los apuntes-10 min  Números secretos-10 min  Círculo de números-10 min?  Tarea y cerrando-5 min

 Tienen que sacar (Take out): Tarea, el lápiz (pencil), y la agenda  Caldo: ¿Cuántos años tienes?

 Caldo, aprendimos nuestros trabajos (Learn our jobs), la fecha y clima (date and weather)- 10min  Practiquen los números-5 min  Apuntes-5 min  Números secretos-10 min  Círculo de números-10 min?  Los colores-15 min  Canciones?-5 min  Tarea y cerrando-5 min

 ¿Cuántos años tienes? Yo tengo __ años.

 Mi número de teléfono es __-__-__-__-__-__- __.

 ¿Voluntario?  Volunteer sits with back to the whiteboard.  ¿Otro voluntario?  The other volunteer writes a number from on the board.  The first volunteer will try and guess the number.  If the guess is too high, everyone shouts ABAJO (lower)!, if it is too low, everyone shouts ARRIBA (higher)!

 Go to this website and practice with the online flashcards:   If you do not have access to the internet, please make your own flashcards for 1-31.