Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Realidades 1 Capítulo 3A.
Advertisements

Warning: This vocabulary chapter will make you hungry!
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
La Comida: Food.
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
la comida food, meal el desayuno breakfast en el desayuno for breakfast.
Unit 3A ¿Desayuno o almuerzo?. En el desayuno El cereal.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
GUSTAR (and similar verbs). EXLPANATION GUSTAR is not conjugated like other regular verbs. It is NEVER used in the “yo”, “tú”, or “nosotros” forms. When.
Gusta(n) Encanta(n) Translate Verbos ER/IR ¿Qué comes? ¿Qué bebes? Palabras interesantes Traducción de frases.
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
en el desayuno for breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
Vocabulary 3A-2 Realidades. en el desayuno for breakfast.
Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Calentamiento: ¿Qué hora es? 1.9:30 am 2.1:15 pm 3.4:50pm 4.6:25am 5.11:15pm 6.7:45pm 7.10:13am 1.Son las nueve y media de la mañana. 2.Es la una y cuarto.
Realidades 1 APUNTES #1 gusta/gustan y encanta/encantan.
To talk about breakfast 1. En el desayuno For breakfast 2. El cereal Cereal 3. El desayuno Breakfast 4. Los huevos Eggs 5. El pan Bread 6. El pan tostado.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Present Tense ER Verb Conjugation Academic Vocab Infinitive: The base form of a verb. When translated, it always includes “TO” + the action. Correr –
Gustar What is pleasing to you?.
-ER and –IR Verbs.
Regular –ER verbs Regular –ER verbs are a family of verbs. They are similar to –AR verbs because all “Regular –ER verbs” follow a pattern…
En el desayuno: for breakfast El cereal Los huevos Los huevos fritos El pan (tostado) Los panqueques.
En el desayuno. For breakfast El cereal cereal.
¿Desayuno o almuerzo?.
LA COMIDA Food. el desayuno - breakfast el cereal - cereal.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Tic-tac-toe- yo yo Who is X? Who is O? When it’s your turn, then you go! You got it right? Mark your letter! Got it wrong? Gotta do better! Don’t mark.
Review Do you recall the phrase “Me gusta…”? Remember that it means “I like…” If the infinitive follows, it means “I like (to do something)”.
Vocabulario Capítulo 3A PG 144. El desayuno El cereal.
Realidades 1 APUNTES #1 gusta/gustan y encanta/encantan.
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
What is a subject pronoun? A word that shows who is doing the action of the verb.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Gustar vs. Encantar Gustar means “to like” and encantar means “to love”, but these English meanings can cause confusion.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Me gustan, me encantan Pagina 163 Realidades 1 Let’s do some more practice A juan le gusta/ te gusta la pizza A juan le gusta/ te gusta la pizza A maria.
¿Desayuno o almuerzo?. la comida food, meal el desayuno breakfast.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Gustar y encantar “to like” and “to love” “to be pleasing” and “to be very pleasing”
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Me gusta(n) y Me encanta(n) Te gusta(n) y Te encanta(n) Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
¡A comer!.  What do you eat for breakfast?  What do you eat for lunch?  I’m thirsty. What is there to drink?  ¿Qué tomas para el desayuno?  ¿Qué.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
¿Que vas a pedir? What are you going to order? en el almuerzo for lunch.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Me gustan/Me encantan Notes #2. Review At the beginning of the year we learned how to use “me gusta” and “te gusta” At the beginning of the year we learned.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
COMIDA Desayuno Almuerzo. EN EL DESAYUNO For breakfast.
¿Desayuno o almuerzo?. En el desayuno for breakfast.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
A comer 8.1  What do you eat for breakfast?  What do you eat for lunch?  I’m thirsty. What is there to drink?  ¿Qué tomas para el desayuno?  ¿Qué.
Capítulo 3A -ER & -IR verbs Scavenger Hunt. Directions: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in.
Capítulo 3A Quadrants Review Tx pá 145
Capítulo 3A Quadrants Review Tx pá
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Transcripción de la presentación:

Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática

In this presentation we will review the two patterns for verb conjugations that we have learned.

PART 1 Using forms of gustar and encantar

GUSTAR and ENCANTAR behave differently from other ar, er and ir verbs.

Like all -ar verbs, the endings are -o-amos -as-áis -a-an

Notice that you are using only the -a and -an endings! Notice that you are using only the -a and -an endings!

Example: I like milk. Me gusta la leche. Really means: Milk is pleasing to me.

Milk is the subject and because it is singular, gustar is used in the 3rd person singular! Me gusta la leche.

One more thing: Notice that you need to use the definite article after GUSTAR: Me gusta la leche.

1. Write a sentence on the front of your worksheet: I like lemonade. Check your answer on the next slide.

Me gusta la limonada.

2. Write a sentence: I like lemonade a lot.

Me gusta mucho la limonada.

3. Write a sentence: I don’t like lemonade at all.

No me gusta nada la limonada.

Example: I like sausages. Me gustan las salchichas. Really means: Sausages are pleasing to me.

Don’t forget: You need to use the definite article after GUSTAR: Me gustan las salchichas.

Sausages is the subject and because it is plural, gustar is used in the 3rd person plural! Me gustan las salchichas.

4. Write a sentence: I like bananas.

Me gustan los plátanos.

5. Write a sentence: I don’t like bananas.

No me gustan los plátanos.

6. Write a sentence: I like bananas a lot. Emphasize I by using the expression “a mí”

A mí me gustan mucho los plátanos.

7. Write a sentence: I like bacon and eggs for breakfast.

A mí me gustan el tocino y los huevos en el desayuno.

Notice that you are using only the -a and -an endings of GUSTAR! Other endings are possible, but not usual!

ENCANTAR behaves the same as GUSTAR, except instead of “like” it means “love.”

Me encanta la leche. I love milk. Milk is delightful to me.

8. Write a sentence: He loves pizza. Pablo loves pizza.

Le encanta la pizza. (A Pablo) le encanta la pizza. Le encanta la pizza (a Pablo).

9. Write a sentence: I love strawberry yogurt.

A mí me encanta el yogur de fresa.

10. Write a sentence: We love hamburgers for lunch.

A nosotros nos encantan las hamburguesas en el almuerzo.

11. Write a sentence: Ana loves toasted bread and orange juice for breakfast.

A Ana le encantan el pan tostado y el jugo de naranja en el desayuno.

Remember to look at the thing that you like/love to decide whether to use the -a or -an endings!

Finish filling in the questions on the front of your page.

Answer the next section on the back of your worksheet.

Copy the sentences. Fill in the blanks with GUSTAR or ENCANTAR. Use the right endings! 01. ¿A ti te (GUSTAR) los perritos calientes? 02. ¡Qué asco! No me (GUSTAR) nada el queso. 03. A mí me (ENCANTAR) las manzanas. 04. A mí también me (ENCANTAR) la ensalada. 05. ¿Te (GUSTAR) los huevos? 06. A ti te (ENCANTAR) el pan tostado, ¿verdad? 07. A mí no me (GUSTAR)la limonada. 08. ¿No te (GUSTAR) mucho las papas fritas? 09. ¿Qué te (GUSTAR) más, la leche o el café? 10. Me (ENCANTAR) el té helado en el verano.

After you have written your responses on your paper, check your answers with the next slide.

Check your answers with GUSTAR or ENCANTAR: 01. ¿A ti te GUSTAN los perritos calientes? 02. ¡Qué asco! No me GUSTA nada el queso. 03. A mí me ENCANTAN las manzanas. 04. A mí también me ENCANTA la ensalada. 05. ¿Te GUSTAN los huevos? 06. A ti te ENCANTA el pan tostado, ¿verdad? 07. A mí no me GUSTA la limonada. 08. ¿No te GUSTAN mucho las papas fritas? 09. ¿Qué te GUSTA más, la leche o el café? 10. Me ENCANTA el té helado en el verano.

PART 2 Conjugating -ar, -er and -ir verbs

Regular -ar verbs -o-amos -as-áis -a-an

Regular -er verbs -o-emos -es-éis -e-en

Regular -ir verbs -o-imos -es-ís -e-en

Replace the ending of the verb to match the subject:. yonosotros túvosotros él, ella, Ud.ellos/as, Uds.

Write the correct form of the verb on the worksheet 01. Mis amigos y yo (COMER/ESTUDIAR) en la cafetería. 02. La Sra. Nolte (APRENDER/ENSEÑAR) español. 03. Los estudiantes (LEER/COMPARTIR) revistas en la clase de francés. 04. Yo (BEBER/TRABAJAR) mucho en la clase de ciencias sociales. 05. Ramón (COMPARTIR/COMPRENDER) sus papas fritas con Cecilia.

Write the correct form of the verb on the worksheet 01. Mis amigos y yo COMEMOS en la cafetería. 02. La Sra. Nolte ENSEÑA español. 03. Los estudiantes LEEN revistasen la clase de francés. 04. Yo TRABAJO mucho en la clase de ciencias sociales. 05. Ramón COMPARTE sus papas fritas con Cecilia.

Any present tense verb can be translated in English 3 ways: Como. I eat. I do eat. I am eating.

Any present tense verb can be translated to English 3 ways: Trabajamos. We______. We__ ________. We__ ________.

Any present tense verb can be translated in English 3 ways: Trabajamos. we work. we do work. we are working.

EL FIN End of lesson