Español 2 17 DE MARZO DE 2015. La Campana:  Escribe direcciones como llega a cada lugar. Empieza a Fairfield.  1, Bowman’s  2. Smith’s  3. Tu casa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
1 How to make commands in Spanish. First of all, commands in Spanish come in two kinds: formal and informal.
Negative Commands What is the 3 step process to make a command that’s not an affirmative tú command? Start with the yo form of the verb in the present.
Mandatos Un Repaso. What is the purpose of a ‘mandato’? ► To tell somebody to do something or NOT to do something.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Por vs. Para La Clase de Español.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
LOS MANDATOS FORMALES “Usted/ Ustedes” commands. The command form is used when asking or directing someone to do something (Pass the essay in on Monday/
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
SABER AND CONOCER Both mean to know. Irregular in the first person yo. Saber: sé Conocer: conozco Saber: *To express knowledge of facts or pieces of information.
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
Vamos a repasar la tarea
Stem Changing Verbs Español 1.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
ESPAÑOL 2 Hoy es miércoles el 26 de febrero de 2014.
Hoy es jueves el 28 de enero de  Copia las oraciones  Corrige los errores  Hay 3 en cada oración: 1. Mi ciudad favoritas tiene una enorme museo.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
7de octubre de Escribe una descripción de la comida por cada pictura. Escribe en el pasado o el presente. Mi mamá/usualmente/comer/el desayuno Yo/
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
Thank you for taking my classes
Affirmative Tú Commands Page 305 Realidades 1 Affirmative Commands  When you tell someone to do something, you are giving an affirmative command.
Español 1: Capítulo 6. We learned a few commands with these:  ¡Bésame! (“Kiss me!”)  ¡Abrázame! (“Hug me!”)
Affirmative Tú Commands Page 305 Realidades 1 Affirmative Commands  When you tell someone to do something, you are giving an affirmative command.
The following slides introduce the new verb IR.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Unidad 2 Lección 1 usted, ustedes, and nosotros commands.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now.
Gramática 2.2 Uses of ESTAR Prepositions with ESTAR el 4/7 de noviembre.
Gramática 4. 1 Indefinite Articles, ¿Cuánto
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Las preposiciones Prepositions of place.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
1EE 4.1. ¿Qué son los mandatos? In this chapter, we’ll learn about affirmative tú commands. Commands ___________ someone what to do. (In this case someone.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Capítulo 1A.  Affirmative words are used to say that something does exist, or that it does happen.  Affirmative statement: The students dance on their.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Locations Where You Going?
¿Qué hora es?.
Estar Ch. 2B.
Transcripción de la presentación:

Español 2 17 DE MARZO DE 2015

La Campana:  Escribe direcciones como llega a cada lugar. Empieza a Fairfield.  1, Bowman’s  2. Smith’s  3. Tu casa

La Actividad de direcciones: Escribiendo  Escoje tres lugares en el colegio.  Escribe direcciones como llega en esos lugares.  Empieza en la clase de Señora Bruckman  Continua de lugar 1 a lugar 2  Continua lugar 2 a lugar 3  De lugar 3 a la clase de Señora Bruckman.

La Actividad: ¿Adónde vas?  In groups of three:  1 person is giving the directions that they wrote to another person in the group. That person is blindfolded and the third person is there to mark down whether or not the directions were understood and if they got it each location.  After you get back to Mrs. Bruckman’s room, trade jobs. Someone else is blindfolded and a different students is the director etc.  Repeat the process a third time. When you get back the third time have a seat and wait for the others to return.

El Repaso para el examen  Qué necesitas saber.  1. Vocabulario  2. Mandatos- How do I make an affirmative informative commands? Which ones are irregular?  3. Comparisons- más que menos que tan como  4. How to use prepositions.