Pecan Creek Science Fair Thursday, February 10 th 2011.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Pecan Creek Science Fair Thursday, February 7 th 2013.
5 th Grade Science Fair What is a science fair? J. Glenn Edwards will be hosting a science fair, and your child will be participating! Each.
Writing A Lab Report.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Telling Time.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Welcome, Bienvenidos to Frank Macias Elementary’s Science Fair Helpful Information.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
MÉTODO CIENTÍFICO SCIENTIFIC METHOD. Observación Observation Scientists use observation skills to identify which problems they would like to solve Simply.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Preguntas y respuestas
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Speaking Activity MODAL AUXILIARY VERBS. Name something you can do.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Science Fair Project Proyecto de la Feria de Ciencias
ACHIEVING SUCCESS IN THE SCIENCE PROJECT
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Transcripción de la presentación:

Pecan Creek Science Fair Thursday, February 10 th 2011

Feria de Ciencias de Pecan Creek Jueves, Febrero 10 del 2011

Make sure your child follows the Scientific Method Demonstrations or displays will NOT be judged.

Asegureze que su hijo(a) siga los métodos científicos Demostraciones o exposiciónes NO seran juzgados.

The Scientific Method Purpose or Problem Hypothesis Materials Procedure Data Results Conclusion Written Report

El método científico Propósito o Problema Hipótesis Materiales Procedimiento Datos Resultados Conclusión Reporte escrito

Purpose / Problem What do you want to know? Pose a question that is TESTABLE

Propósito/ Problema Que quieres tu saber? Presente una pregunta A PRUEBA

Hypothesis What do you think will happen and why? This should be stated BEFORE you begin the experiment.

Hipótesis Que piensa usted que pasara y porque? Debera declararlo ANTES que empieze el experimento.

Materials What do you need to complete this experiment? What did you use to complete this experiment? List EVERYTHING!!

Materiales Que necesita usted para completar este experimento? Que uso para completar el experimento? Anotelo TODO!!

Procedure What steps will you follow to complete this experiment? List all your steps so that another person could repeat your experiment without your help. Test your hypothesis a minimum of three trials.

Procedimiento Que pasos seguira ud. para completar este experimento? Anote todos los pasos para que otra persona pueda repetir su experimento sin su ayuda. Examine su hipótesis y como mínimo poner a prueba por tres veces.

Data Collect data in a table or chart to show three or more trials. Make observations and collect appropriate data.

Datos Reunir datos en un cuadro o gráfico para mostrar tres o mas pruebas. Haga observaciones y reuna datos apropiados.

Results What happened? State what you observed. Refer to your Data in your Results.

Resultados Que sucedió? Explique lo que ud. observo. Consulte los Datos en sus Resultados.

Conclusion What is the answer to the question? Did the investigation results match your hypothesis? Interpret the data. Why did the results turn out the way they did? Refer to books and other resources to help answer your question. Restate your hypothesis.

Conclusión Cual es la respuesta a la pregunta? Los resultados de la investigación concuerdan con tu hipótesis? Interpreta los datos. Por qué los resultados salieron así? Consulta libros y otro recursos para que ayude responder tu pregunta. Repase su hipótesis.

Written Report A written report may accompany the project. All students in 5 th grade are required to have a written report.

Reporte Escrito Un reporte escrito puede acompañar el projecto. Se requiere que los estudiantes de 5to grado tengan su reporte escrito.

Resource List Make sure to list all your resources.

Lista de recursos Asegurese de listar todos sus recursos.

*Remember* If using pictures on your display, do not show any faces in the pictures. Your child’s name should not be visible. (Put your child’s name on the back of the display board and then place a sticky note over it.) Permission Forms must be signed, collected, and displayed with the project for any student participating in another student’s project (even for questionnaires).

*Recuerde* Si usa fotos en su exposición, no muestre rostros en las fotos. El nombre de su hijo(a) no debe ser visible. (Ponga el nombre de su hijo(a)en la parte de atrás del tablero con una nota encima.) Los formularios de permiso deben ser firmados, completos, y expuestos con el projecto para cualquier estudiante participando en el projecto de otro estudiante (tambien para cuestionarios).

A few more things to remember! SAFETY: No dangerous chemicals Food must be in a sealed container No fungi or cultures displayed Projects involving animals must be approved by Sharon Betty, DISD Science Coordinator, and a permission form from a vet must accompany the project. Contact Sharon Betty: or

Otros puntos para recordar! Seguridad: No químicos peligrosos Comida debera estar en recipiente cellado No exhibir hongos o micro-organismos Projectos involucrados con animales deben ser approvados por Sharon Betty, Coordinadora de Ciencias del DISD, y un permiso de un veterinario debera acompañar el projecto. Contacte a Sharon Betty: o al

Science Fair Boards The 5 th Grade Service Learning Club will sell science fair boards in the mornings before school for $5.00 (cash only) the week of January 10 th – 14 th before school.

Tabla de la feria de ciencia El club de servicios de aprendizaje del 5 to grado venderá los tableros de ciencia en la mañana antes que empieze clases por $5.00 (dinero en efectivo solamente) la semana de Enero 10 – 14 antes de empezar clases.