La Casa de Mis Sueños By:Colleen Reardon.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… How do we say the time in Spanish To tell time. It.
Advertisements

____________________ No me gusta nunca hacer las tareas...
To view this presentation, move your cursor to the top of your screen. Click the word View. Scroll down to the word Slide Show and then click on it. Each.
(Stem changing verbs) SPANISH Boot verbs have specific changes.
Expressing Posession in Spanish
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Telling Time.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Mis prácticas laborales Objetivo; To give opinions about your work experience MUST be able to use the imperfect and preterite tenses SHOULD be able to.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
REFLEXIVE VERBS Ch Reflexive verbs are used to talk about an action that the same person is BOTH doing AND receiving. -It is like looking in the.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
LA TAREA ESTUDIEN – vocabulario de la página 120.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Español de febrero.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
El reglamento de la casa
Mi dormitorio My bedroom
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
DESCRIBING MY EYES: los ojos
H OLA C LASE ! 1. P LEASE SIT DOWN QUICKLY AND TAKE OUT YOUR CARPETA. 2. M AKE SURE THAT YOU PICKED UP THE HANDOUT FOR TODAY AND PUT IT IN YOUR CARPETA.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
Spanish 4 Chapter 9 Lesson 1. Agenda Public Interview(5) Presentations(15-20) Irregular Preterit Verbs (15) Cultura de panama en el libro? (15) Grades(5-7)
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Introducciones Español 1.1. Introducciones At some point, you might want to introduce some friends in Spanish. Let’s practice with the vocabulary for.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Possession: A new concept POSESIÓN: UN CONCEPTO NUEVO.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Repaso C. Standard 1.2: Students understand written and spoken Spanish Standard 1.3: Students present information in Spanish to the class Standard 4.1:
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
1 ¿Cómo es tu casa? 2 Aquí hay una casa de dos pisos. El primer piso El segundo piso.
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
Modal verbs By Gema V. Rosales Calvo.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
Transcripción de la presentación:

La Casa de Mis Sueños By:Colleen Reardon

Mi sueño casa en la playa Mi casa esta localizada en Honolulu, Hawaii. Mi casa es pequeño y no grande.

cocina En mi cocina me gusta cocinar y comer mucho. Mi cocian es no grade y no pequeño Mi fregadero  es untipo diferente de fregadero. Es de color gris oscuro  y plata. Es un  fregadero diversión. Tengo un refrigerador. I tiene un montón de comida en el interior. Mi refigerador es muy grande.

Comedor A la hora de cenar, me gusta comer el alimento. Me gusta En el comedor de mi  familia y yo comemos  la cena. Comemos de la buena comida de mi madre  hace. Cuando estamos comiendo  hablamos. blamos de nuestro tiempo y muchos otros. Yo como muchos en la mesa, me gusta la comida. A la hora de cenar, me gusta  comer el alimento. Me gusta comer nuggets de pollocon salsa de tomate.

Tengo un habitación temática de dormitorio Tengo un habitación temática de Spongebob. Es muy diversión para los niños a jugar en el. Tengo un habitación temática de alimentos.

dormitorio accesorios Tengo un Buró de color de rosa Con moirro de las Naciones Unidas. Me gusta aplicar un maquillae enfrente de mi mirro en la mañana. Mi más cercano es un paseo en más cercano. engo Mi ropa en el más cercano de color rosa y morado. No es grande, pero no es pequeño. En mi más cercano me gusta para elegir mi ropa. dormitorio accesorios

cuarto de baño En mi baño me gusta tomar duchas con agua caliente y de ir al baño Mi cuarto de baño cuenta con conchas marinas y un olor bien. La agua en mi  retrete es azul. Es gracioso y interesante.En mi retrete me gusta ir al baño.  

sala de estar También me gusta jugar un montón de de juegos de videos. Al estoy hecho Con mi tarea de español. Tengo una sala de estar. La sala es de color azul y blanco. En la sala de mi casame gusta dormir, comer y jugar juegos de video.

En mi garaje me gusta practicar mis habilidades de hockey En mi garaje me gusta practicar mis habilidades de hockey. También me gusta jugar con mi hermano llamado Jack. Al estoy práctica me gusta escuchar a música. Me gusta escuchar musica como One Direction, Taylor Swift, Demi Lavato y He is We. Garage

Dear Senora Rousseau, I would like to start with that you have the best clothing or ropa in the world, also your hair smells yummy and it is the most beautiful hair I’ve ever seen in my life. You are the best teacher ever, the way you teach is just amazing and you should be working at a better school than Ashland, but I wouldn’t want that because then I would have a lower chance of being in your remarkable, interesting and entertaining class next year. Also I would like to say you give the best life advice ever and I will use that helpful advice someday in my life and then scream “thank you Senora Rousseau for telling me this!” and it will just be dandy. While doing this project I have increased in my knowledge of my Spanish vocabulary. Also if you’re reading this on Saturday then Happpy Birthday but I don’t think you are so yeah. In conclusion I’d like to say that this year I have learned more about the Spanish culture and language by a very appealing, generous and sharp teacher like yourself. And I hope that I could have the privilege of attending your Spanish class again. From you favorite students, Cara and Colleen. P.S. i think I should get an 100 on this. Thanks a bunch(: