Mis prácticas laborales Objetivo; To give opinions about your work experience MUST be able to use the imperfect and preterite tenses SHOULD be able to.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preterite vs Imperfect
Advertisements

Preterite vs Imperfect. Preterite - is often used to: Tell the beginning or end of a past action Tell the beginning or end of a past action –La película.
WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
To practice reading strategies To consolidate school activities
Viaje a España Pablo, Tamara y Cherish.. Primer dia Llegamos a Madrid a las once. Despues fuimos a Avila y alli jugamos una gymkhana sobre los monumentos.
Opiniones Unidad 3, Lección 1 Con los verbos: crear y parecer.
Las prácticas de trabajo 1. Trabajé en una tiendaa. I wanted to work in an office 2. Iba cada día en autobúsb. I drank lots of coffee 3. Me levantaba a.
Preterite or Imperfect? Youve probably realized that Spanish has lots of tricky pairs: Ser/estar Por/para Masculine/feminine Heres another one: Preterite/imperfect.
mis prácticas de trabajo
S PANISH I W EEK 11 S EMESTER 2 Sra. Knutsen. E NTRADA – EL LUNES, EL 23 DE ABRIL 1. ¿Te gusta leer? Sí/no, no me gusta leer. 2. ¿Te gusta comer carne.
____________________ No me gusta nunca hacer las tareas...
El Pretérito y El Imperfecto
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Structure ≈ 1) general health issues ≈ 2) what you do at the moment to be healthy- eating / sport / lifestyle- any aches and pains? ≈ 3) what you would.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Los verbos-AR Los verbos-ER/IRLos verbos-ER/IR Los verbos-ARPretérito Imperfecto.
Mis prácticas de trabajo
al con padres fui cine mis con amigos salí mis película vi una
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles MUST be able to say what you do to lead a healthy lifestyles SHOULD be able to use ‘se’ constructions.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
National 5 CV letter- SPANISH Introduction & preparation.
Match the English to the Spanish
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
El reglamento de la casa
Imperfect: Regular verbs, & ser,ir,ver…. What is the imperfect tense? It is a different past tense, with different uses than the preterit! It is a different.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Irregular preterit: ir and ser Specific events in the past.
L.O - To practise asking people to go out and to learn how to make excuses! Must – Practise asking people to go out around town. Should – Know the difference.
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
Prueba de vocabulario El pretérito. Para empezar … Decide whether the following phrases are written in the present (Pr), past/preterite (P) or future.
Mis prácticas (my work experience) Basic facts in past hice (I did) Where? en Cambridge en Inglaterra Type of place? en una oficina en un colegio universitario.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
Topic: The preterit Essential ?: How do I talk about things that happened in Spanish?
Las prácticas laborales. ¿Qué experiencia tienes del mundo laboral? ¿Dónde hiciste tus prácticas? ¿Cuánto tiempo duraron las prácticas? ¿Cómo ibas a tu.
Do Now Copy the sentences. For 1-4, conjugate the verbs in the preterite tense. 1.Ellos ____________ papas fritas anoche. (comer) 2.Yo _____ al parque.
Daily Routine Assessment-Monday!
Describing in the past 3. Cada día trabajaba con un equipo de enfermeros. Trabajaba lunes a viernes pero no trabajaba los fines de semana. El hospital.
PRÁCTICA PARA EL EXAMEN DE HABLAR Preguntas para los amigos.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Viernes, 13 de junio Una excursión escolar To work in small groups to identify key vocabulary and phrases in an example text describing a school trip that.
The Preterite Tense. USES  To talk about specific actions completed at a specific time in the past. Example: Ayer yo fui al cine. Example: Ayer yo fui.
ANTE TODO The verbs conocer, saber, poder, and querer change meanings when used in the preterite. (The verb tener can also change meaning in the preterite.)
Work for 11N1 Spanish from KRU Using the next 4 slides (which were also given out in our last lesson), write a paragraph using past, present and future.
Imperfect: Regular verbs, & ser,ir,ver…. What is the imperfect tense? It is a different past tense, with different uses than the preterit! It is a different.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
Daily Routine Assessment-Monday!
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Past Tense Review Use either the preterite or the imperfect to talk about past events or situations.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
CALENTAMIENTO HOY ES MARTES, EL 12 DE ENERO Identifiquen
The imperfect tense The imperfect is another way to express the past. To talk about something you used to do as a matter of habit. cant ar -to sing To.
To be able to use the simple future tense To come up with New Year’s Resolutions Própositos para el año nuevo.
Viernes el veintisiete de marzo El condicional Objetivos.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
Mi rutina diaria OBJETIVO: To learn phrases related to daily routines.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Transcripción de la presentación:

Mis prácticas laborales Objetivo; To give opinions about your work experience MUST be able to use the imperfect and preterite tenses SHOULD be able to give positive and negative opinions about your work experience COULD think about using positive and negative opinions together

Present,Preterite and Imperfect Tense Ejemplo: Juegé con los niños.I played  Jugaba con los niños. I used to play Trabaj é en el ordenador. I worked Trabajaba con el ordenador. I used to work Contesto a llamadas telefónicas.I answer Contestaba a llamadas telefónicas. I used to answer Ayudo a los niños. I help Ayudaba a los niños. I used to help

Por las mañanas me levantaba temprano. Luego me duchaba y me vestía rápidamente. Después de desayunar salía de la casa a las ocho. Iba con el autobús al trabajo. Llegaba a las 9. El día de trabajo muy interesante pero muy largo. Trabajaba ocho horas todos los días de ocho a cinco. A mediodía tenía una hora de comer. Por lo general iba en el centro de la ciudad y comía un bocadillo en un café. También bebía una taza de té. Un día fui de compras. Compré unos vaqueros nuevos. A las cinco regresaba a casa. Todos los días tenía mucho sueño. Finde die Wörter im Text! in the mornings morgens por las mañanas earlytemprana after breakfast Después de desayunar to (the) work al trabajo my working day El día de trabajo eight hours 8 horas from...until... de nueve a cinco I had teníalunch breakhora de comer on one day un díatired tenía sueño

¿Te gustaron las prácticas? (Did you enjoy your work experience?)

¿Positivo o negativo?

Me trataron como adulto Aprendí mucho sobre la vida profesional Los días eran muy largos No podía trabajar independiente Fue una experiencia inolvidable Fue una pérdida de tiempo Trabajaba en un equipo Fue esclavitud Hice tareas aburridas Fue mejor que el colegio No hablaba con mis colegas El ambiente fue excelente

Combining an opinion with giving a reason: Me gustaron mis prácticas. (I liked my work experience) (opinion) ¡Fueron mejor que el colegio! It was better than school (reason) Mis prácticas no fueron interesantes. (My work experience was not interesting) (opinion) Fueron esclavitud It was slavery (reason)

Combining opinions Me gustaron mis prácticas laborales Fueron mejor que el coleg io porque fuero n (because ) Me gustaron mis prácticas laborales mejor que el coleg io

Using a positive comment with a negative reason or the other way round Me gustaron mis prácticas. (I liked my work experience) (opinion) Hice tareas aburridas I did boring takss (reason) Mis prácticas no fueron interesantes. (My work experience was not interesting) (opinion) Aprendí mucho I learnt lots (reason)

Let’s have a look at how to make 1 sentence out of 2! Mis prácticas no fueron interesantes. Aprendí mucho sin embargo aprend í (although ) mucho Mis prácticas no fueron interesantes.

Decide whether to use ‘porque’ or ‘sin embargo’ Mis prácticas fueron excelentes, porque / sin embargo hice muchas tareas aburridas. Mis prácticas fueron aburridas porque / sin embargo trabajaba en un equipo. Me gustaron mis prácticas, porque / sin embargo me trataron como adulto. Mis prácticas me encantaron porque / sin embargo fueron mejor que el colegio.

Decide whether to use ‘porque’ or ‘sin embargo’ Mis prácticas fueron excelentes, sin embargo hice muchas tareas aburridas. Mis prácticas fueron aburridas sin embargo trabajaba en un equipo. Me gustaron mis prácticas, porque me trataron como adulto. Mis prácticas me encantaron porque fueron mejor que el colegio.