Tiempo libre y deportes. Laura BechtolsheimerChris HoyMo Farah Katie WalshLuke CampbellDavid Beckham Andy Murray Beth Tweddle Rebecca Adlington.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To consolidate free time activities for writing assessment.
Advertisements

Hoy vamos a… repasar los deberes
Mis asignaturas y mis opiniones
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
Module 1 Exam Review.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Telling Time.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Tiempo libre y deportes
Para hacer ahora Identifiquen:
Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Vocabulario de Teléfono. Hello? ¿Álo? ¿Bueno? ¿Díga?
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 21 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.los calcetines largos e.devolvemos Match each.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Definition
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Daily Routine Assessment-Monday!
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.
Basics: la fecha, los días de la semana, los meses del año y los Números Objectives: In Spanish How to count How to tell time Phone numbers How to tell.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Mis asignaturas y mis opiniones. Verbos (7) Asignaturas (16) Opiniones (11)
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Daily Routine Assessment-Monday!
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
A Conversar: Take turns asking your partner the following question. *Keep speaking until time is up! ¿Te gusta comer ____________________? (Do you like.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
Create a food Menu and dialogue
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
DAY 47: DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 22 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.las camisetas e.devolvemos Match each.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Transcripción de la presentación:

Tiempo libre y deportes

Laura BechtolsheimerChris HoyMo Farah Katie WalshLuke CampbellDavid Beckham Andy Murray Beth Tweddle Rebecca Adlington

How do we need to improve our speaking? Speed of recognising the questions Speed of response Being and sounding ‘real’ – tone of voice Being sure about present, past, future (is it juego, jugué or voy a jugar?) Making ‘porque es/son’ more interesting (other words apart from aburrido/divertido) Singular or plural? Is or are? ¿Es o son? I like it or I like them? ¿Me gusta o me gustan?

Otra actividad que me dan el fin..pasado hice el próximo … voy a entretenido tiene lugar trata de Todos los días a veces porque también Empecé tenía Admiro a éxito

This is the best revision for you and your partner and will make a difference to your grade if you stick at it. During the lesson you will have the opportunity to do this 4 times as the teacher and 4 times as the examinee. 5 x mins x 8 times = 40 minutes speaking Between each time you will want to practise your presentation once to yourself and pick up on any questions you are not sure of, looking back to your notes for ideas about how to answer.

CandidateStart examCandidate number Brunsting, Isabella Maloney, Ellis Harris, Jamie Cornwell, Amber Fairley, Ryan Randhawa, Ravneet Griffin, Phoebe Scowen, Sophie Parr, Fraser Whiteside, James Evans-Storry, Charles Church, Chloe Keppie, Benjamin Aminu-Kano, Tajudeen SPANISH GCSE SPEAKING 1: Miss Hawkes Monday 6 February 2012 Prescott, Adam - Friday 10 February 2010 – 1.10 Stewart, Leo - Friday 10 February 2010 – 1.30