16 mayo: ¿Cómo es el gatito?  Describe this cat using any adjectives that you think describe it:  gordobajo  flacoalto  normalmexicano  feoamericano.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TouchIT Vote Activity - Spanish Possessive Adjectives.
Advertisements

Vocabulario Questions Translations Errors Spelling.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Qué hora es?  Es la  Son las _______. 1:00-1:30 Any other time una. dos, tres, once, etc. una y…
8 diciembre Translate: 1.Marta abre y cierra la puerta de la casa de Gabi. 2.Los imanes se pegan a la puerta del refrigerador. 3. La criada pasa la aspiradora.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
How to say “more than”, “less than” & “as … as”. Starter: Find the second part of these sentences 1. ¿Cómo te… 2. ¿Dónde… 3. ¿Cuándo es… 4. ¿Tienes… 5.
Hazlo Ahora 1.En Espanol, escribe TRES frases de «Soy» 2.Como se dice en español? 1.Friend 2.Short 3.American 4.pretty.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Spanish 8 Pair Practice Ser, family vocab, adjectives Translate the following sentences to English. Your partner should write them in Spanish. Check their.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
1 Definite and Indefinite Articles. 2 Página 61 en tu libro ¡Toma notas!
Comparatives Two nouns may be seen as having more, or less, of a characteristic than another. To express this, the Comparative construction is used: When.
Superlatives. To talk about something or someone having “the most” or “the least” characteristic or quality, use the following formulas: El La Los Las.
Si no estabas en clase hoy… We reviewed and acted out a story. Students had to translate the story that we acted out for homework. We acted the story out.
> Making Comparisons Realidades p. 106
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Comparatives & Superlatives
Quasimodo: (son las doce)
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Noun – Adjective Agreement. ¡Vámonos! Grab a new pasaporte on your way in and get started! Translate the following 3 sentences:  I like soccer. (el fútbol)
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
¿Recuerdan? Remember: Many comparisons in English end in –er; such as bigger, smaller, taller, shorter. To relay this same meaning use the following comparisons.
Comparatives Two nouns may be seen as having more, or less, of a characteristic than another. To express this, the Comparative construction is used: When.
Translate the following sentences to Spanish. Pay attention to adjective agreement.
1. Name at least 3 forces acting on the lunar landers as they were falling. 2. Which force was the strongest?
28 noviembre: Copy the following: ¿Cuándo? When ¿Cómo? How ¿Dónde? means Where? ¿ Qué? means What? ¿ Por qué? means Why? ¿ Quién es?Who is there? ¿Adónde?
Ser – To be Yo soyI am Tú eresYou are – (informal) to talk to a friend Él es, ella es, usted es He is, She is, You are, (formal) to talk to someone older.
¿De dónde son? On a piece of paper, write down how to say the following people are from the places beside their names.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
19 septiembre Translate: 1.Marta abre y cierra la puerta de la casa de Gabi. 2.Los imanes se pegan a la puerta del refrigerador. 3. La criada pasa la.
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Quasimodo:  Check your homework answers with a neighbor  Try to figure out/guess what the following sentences are saying using your new vocab: 1. Hoy.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
LISTENING COMPREHENSION TEST
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
ALC 80 Hoy es miércoles el 9 de mayo de Match the columns. 1.El baile 2.El concierto 3.La fiesta 4.El partido 5.Ir de camping 6.Ir de pesca 7.Jugar.
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Quasimodo: Correct the sentences Yo compro lo. ▫Yo lo compro. Ellos quieren las comprar. ▫Ellos quieren comprarlas. Nosotros estamos leiendolo. ▫Nosotros.
Hagan ahora: Traduzcan al español _________________ brunette blonde tall short generous shy outgoing artistic intelligent funny.
Los adjetivos.
Think about someone you love and care for dearly. Who is it? Think about losing them. How would you feel? Think about a special gift you have from them.
Si no estabas en clase hoy… Put your homework (from Tuesday – due Wednesday) in the bin when you return. When you get your homework back, please check.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
¿Qué hora es? What time is it? AMde la mañana PMde la tarde PMde la noche It’s noon. Es mediodia. It’s midnight. Es medianoche.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
El 24 de marzo español 1 ¡Hay 6 días hasta las vacaciones de primavera!
5 al día What must articles do with the noun? Translate:
Calentamiento Hoy es miércoles, el 11 de enero
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Comparatives & Superlatives
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Mi casa es antigua / vieja moderna / nueva grande pequeña cómoda
Escribe 5 frase con YO NO SOY
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Capítulo 3 Los Adjetivos
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

16 mayo: ¿Cómo es el gatito?  Describe this cat using any adjectives that you think describe it:  gordobajo  flacoalto  normalmexicano  feoamericano  bonitocómico  anaranjadonegro

17 mayo : Escriba  Translate the following sentences using your notes:  The housekeeper is tall. (alto)  The housekeeper is not short. (bajo)  The kitten is intelligent.  The kitten falls asleep.  The kitten sleeps.  The housekeeper turns on the radio.

Las respuestas (the answers)  The housekeeper is tall. (alto)  The housekeeper is not short. (bajo)  The kitten is intelligent.  The kitten falls asleep.  The kitten sleeps.  The housekeeper turns on the radio.  La criada es alta.  La criada no es baja.  La gatita es inteligente.  La gatita se duerme.  La gatita duerme.  La criada prende el radio.

EPISODIO 2  el martes  la aspiradora  llega  la criada  prende  la radio  el radio  se duerme  otra vez  İQué ruido!

lunes martesmiércolesjuevesviernessábadodomingo el martes

la aspiradora

llega

la criada

prende

la radio

el radio

se duerme

otra vez  otra = other, another  vez = time

İQué ruido!