Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
More Stem-Changing Verbs! There are two more groups of stem- changing verbs that we want to learn: the e > i and the o > ue.
Advertisements

Tener – to have It is an irregular, stem-changing verb in the present tense What is the stem? (ten) er stem (ending) The last vowel in the stem changes.
Stem-Changing Verbs.
Los verbos en español Una introducción.
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
Tener, Poner, Hacer, Traer Salir, Decir, Venir
TEMA: Repaso de la conjugación de los verbos CCSS L.3.1- Demonstrate command of the conventions of standard Spanish, grammar, and usage when writing and.
The Verb Jugar To play The Verb Jugar o In Spanish, the verb jugar is used to talk about playing a sport or a game. o It is used to say that someone.
REALIDADES 4B ¿Quieres ir conmigo?.
REALIDADES CAP. 1 ¿Qué haces en la escuela?. La Escuela LAS CLASESEL ARTE LA CIENCIAS NATURALES LAS CIENCIAS SOCIALES LA EDUCACIÓN FÍSICA EL ESPAÑOL EL.
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
Stem-changing verbs.
Poder & Dormir. *Like JUGAR, the verbs PODER (to be able to) and DORMIR (to sleep) are stem changing/boot verbs. *They have a stem change from o -> ue.
Tener (to have) Venir (to come) (de/a)
The present tense of –ar, -er, and –ir verbs that have stem changes Lección 4.
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i, o  ue (El tiempo presente de los verbos de cambio radical)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Stem-Changing Verbs P. 27 Realidades 2 The stem of a verb is the part of the infinitive that is left after you drop the endings -ar, -er, or -ir. The.
4.2 Stem-changing verbs: e  ie, o  ue ANTE TODO  Stem-changing verbs deviate from the normal pattern of regular verbs.  In stem-changing verbs, the.
El verbo DECIR To say or to tell. El verbo DECIR The verb decir, meaning to say or to tell, is irregular in the present tense.
The verb tener and other verbs with irregular yo forms.
Español 3-3 Sra. Carpinella
4.3 Stem-changing verbs: e  i ANTE TODO  You’ve already seen that many verbs in Spanish change their stem vowel when conjugated.  There is a third kind.
 Copy your DLT in English & Spanish. 1. DLT: I can learn the conjugations of the verb tener. Puedo aprender las conjugaciones del verbo tener. 2. DLT:
Objetivo – What other meaning does tener have besides “to have”? Hagan Ahora: Conjugate tener into all six forms.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Tener Capítulo: 4.
Espanol 1. - Have a spelling change at the stem of the word. - A verb can change e  ie, o  ue, u  ue or e  i. - The vowel with a spelling change is.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
-ER and –IR Verbs.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER  The verb TENER, which means “to have” is an – er verb.  However, some forms of the verb are irregular.  You.
Spanish 2 1A A Ver Si Recuerdas. Las Clases el arte.
Tener – to have Tener is a pretty useful word to use. It is used in many different ways in Spanish. Tener means “to have” and in some cases, “to be” It.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Retrieved from:
The Present Tense of tener (to have)
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
O  ue stem changing verbs Objetivo: to conjugate o  ue stem changing verbs correctly.
Present Progressive: Irregular Forms P. 171 Realidades 2.
El verbo venir.
Objetivo: to say that someone WENT someplace, using the preterite tense of ir. Ahora: Complete yesterday’s ditto using traer, pedir, and servir.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Tener Tener expressions Tener with infinitives
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
En Español…: The stem of the verb is the part of the infinitive that is left after you drop the endings –ar,-er, or –ir. For example, the stem of almorzar.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
The Present Tense of Stem- Changing Verbs: e  ie, o  ue.
El verbo jugar Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
La escuela Realidades 2 Capitulo 1A.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Gramática • Repaso Stem-changing verbs 1A-.
LecciÓn 4: Los pasatiempos
Tema: Conjugating ‘saber’ Pregunta Esencial: How do I use the verb ‘saber’ to talk about WHAT I know?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1. Sra. Schwarz  You use venir to say that someone is coming to a place or an event.  Venir is an e  ie stem-changing.
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 26 de enero del 2015 Proposito # 46: ¿Juegan ustedes al tenis? Actividad Inicial: Copia y completa con la.
PRESENTE DEL INDICATIVO Verbos regulares -AR -ER -IR yo nosotros yo nosotros yo nosotros -O -AMOS -O -EMOS -O - IMOS tú vosotros tú vosotros tú vosotros.
Stem-Changing Verbs ¿Cómo te va? Unit 6. Reviewing Regular Verbs What is an infinitive verb? An infinitive verb, is a verb that has not been conjugated.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Sra. Schwarz Los verbos tener, hacer, y poner. Sra. Schwarz El verbo tenerEl verbo tener  The verb tener means “to have.”  Tener is a stem-changing.
Capítulo 1B Saber vs. Conocer. You already know the present-tense forms of saber and conocer. Saber and conocer both follow the pattern of regular -er.
Bellwork: Copy your DLT in English & Spanish.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
Transcripción de la presentación:

Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela

Tener – to have Remember that tener means “to have.” It is also used to tell how old you are (tener años), or to say that you’re hungry (tener hambre), sleepy (tener sueño), or thirsty (tener sed). Write the different forms of tener: tengo tienes tiene tenemos --- tienen

Necesito un círculo 1. Yo no ( tienes / tengo ) los carteles. 2. Paco y Lulú ( tenemos / tienen ) hambre. 3. Nosotros ( tenemos / tienen ) los bolígrafos. 4. Marco ( tiene / tienes ) 14 años. 5. ¿Cuántos diccionarios ( tiene / tienes ) tú? 6. Alicia y tú no ( tienen / tienes ) calculadoras, ¿verdad?

To say that someone has to do something, use tener + que + infinitive. 1. Yo ______ ______practicar deportes. 2. Nosotros ______ ______comer a las Juana y Julio ______ ______ir a clase. 4. Los estudiantes ______ ______hacer la tarea. 5. Tú ______ ______traer el libro a clase.

Verbs with irregular yo forms The yo form of tener in the present tense is irregular. It ends in -go (Yo tengo). What are other irregular verbs that end in –go in the yo form? 1. Yo (tener) un asiento. 2. Yo (poner) los cuadernos en la mesa. 3. Yo (hacer) la tarea. 4. Yo (traer) la papelera.

En el papel escribe el verbo correcto. Fill in the blank with one of the following verbs; be sure to conjugate correctly. (tener, hacer, poner, traer) 1. Raúl y yo __________ que estudiar. 2. Yo ___________ la tarea. 3. Juliana ___________ sus libros en su mochila. 4. Tú ____________ un experimento en la clase de ciencias naturales. 5. Los estudiantes ___________ no un sacapuntas a clase. 6. Yo ___________ una manzana en el escritorio del profesor.

La tarea Escribe un párrafo explicando lo que haces cuando llegas a tu casa. ¿Dónde te sientas para hacer la tarea? ¿A qué hora empiezas tu tarea cuando llegas a tu casa? ¿Cuál es la tarea que toma más tiempo? ¿Cuál es la tarea más fácil?

Stem changing verbs Stem-changing verbs have one spelling change in their stem in the present tense: almorzar ➔ Yo almuerzo en la escuela. The stem change, as seen in the verb chart below, resembles a shoe because the nosotros(as) and vosotros(as) forms do not change. duermo duermes duerme dormimos -- duermen

Look at the verbs below, draw an arrow from letter in each stem to the letters it changes to in the conjugated form. poder puede almorzar almuerzo pedir pides jugar juega servir sirven entender entienden

Fill in the blanks with the correct missing letters. 1. Los chicos j ___ gan al fútbol americano. 2. El camarero s ___ rve la comida a tiempo. 3. Yo p __do café con leche en el bar. 4. La clase emp ___ za a las cuatro y media. 5. La manzana c ___ sta veinticinco centavos. 6. Los estudiantes rep ___ ten lo que dice la profesora.

La tarea ¿Qué haces cuando llegas a tu casa? ¿Dónde haces la tarea? ¿Cuál tarea es más difícil? ¿Cuál es más fácil? ¿Cuál tarea te gusta más? ¿Cuánto tiempo ocupas para hacer la tarea?