?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

Hoy es lunes, el 8 de septiembre
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
MORE CONVERSATION TOOLS
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
2 y 3 de octubre de ¿Cierto o Falso? Introduce yourself – include your name, origin, and age Ask the class – What is the date?¿Cuál es la fecha?
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
Do Now Directions: Copy the following sentences and conjugate the given verbs in the PRESENT TENSE. Use the charts above to help. 1. Yo (bailar) con mis.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Survival Spanish – SPA II y III
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Expresiones útiles para la clase de español
The following slides introduce the new verb IR.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
Apuntes: frases útiles “useful phrases in Spanish”
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Lesson Plan: Day 7 (Tuesday, 9/16) 1.Warm-up 2.FN #7, 8 3.Quiz – vocab 2 4.Vocab – Nouns (los sustantivos) 5. Spelling in Spanish.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Come in quietly and put out your nametag Lección 1: Hola. ¿Qué tal? 1. Excuse me, what is your name? (fam) 2. My name is Grace. And you? 3. Ana. Where.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Transcripción de la presentación:

?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la escuela. 2.Hay un muchacho en la biblioteca. 3.El estudiante camina a la escuela. 4.La muchacha necesita ir al bano. 5.Hay un maestro en la oficina. 1

I CAN… / YO PUEDO… terminar la historia completamente en español y hacer (make) una pasaporte Agenda: Sabes que Repasa (review) y termina (finish) la historia Prueba del vocabulario del dia / vocab quiz Hacer (make) una pasaporte

VOCABULARIO DEL DÍA 1.Hay – there is / there are 2.El estudiante / la estudiante – boy student/ girl student 3.La escuela – school 4.Un muchacho / una muchacha – a boy / a girl 5.Dice – He / she says 6.Camina – he / she walks 7.Corre – he / she runs 3

STORY-ASKING Nothing on your desk Do your 50% - listen with the intent to understand Clarify if you don’t understand & support others clarifications Suggest cute answers, (1-2 words in English maximum) I am teaching to your eyes so please sit up and watch me so I can see them. Ooh and ahh! 4

VOCAB QUIZ – WHAT DO THESE WORDS MEAN? 1.Hay 2.El estudiante / la estudiante 3.La escuela 4.Un muchacho / una muchacha 5.Dice 6.Camina 7.Corre

LOS PASAPORTES Steps 1.Fill in the information about you on the inside. 2.Put your birthdate in Spanish (see the calendar bulletin board for help to spell your birth month). 3.Birthplace can be a city in your new country if you choose. 4.Get your photo taken or bring a photo in tomorrow! 5.Fold the paper in half and on one side draw & color the flag of your country nicely. 6.On the other side, you need to make a list of the Top Five Most Interesting Things About (my country). 7.Make your passport presentable to be displayed on the bulletin board! 6

VOCABULARIO DE LOS PASAPORTES El apellido – the family name (ex. Smith, Jones, etc.) El nombre – the name La nacionalidad – the nationality La fecha – the date (*in Spanish the day comes before the month). For ex: Sept. 10, 2013 is el 10 de septiembre 2014 or 10/9/2014 El lugar – the place El pasaporte – the passport 7

TAREA - HOMEWORK Termina tu pasaporte - Finish your passport Remember to include the flag, and the TOP 5 MOST INTERESTING THINGS ABOUT _(my country)__ on the back, and a photo! 8